Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä E46 330ci lyhyemmät koiranluut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    #31
    Tuota niin. Tunkkasin auton keskeltä ylös ja koiranluut irti tolpasta, niin meni vakio-koiranluut juuri oikein paikalleen.
    Ei kai se mene muuten jos toinen pää on vaan tunkattuna, kun kallistuksen vakaaja tekee tehtäväänsä, eli vääntää vastaan.

    En ainakaan nyt huomaa ajossa yhtään_mitään erilaista, kun pienemmällä madalluksella (muuta kuin tietenkin vähän jäykempi, mutta tuohon kallistuksen vakaajan toimintaan liittyen, ei muutosta havaittavissa).

    Eli vakiot laitoin kiinni, eri asia sitten kauanko kestää, mutta menee ainakin katsastuksesta läpi, kuin itse tehdyt säädettävät.
    Katsotaan nyt sitten jos ei kestä, niin pitänee tilata kans lyhyemmät.
    Tällä hetkellä on nää siihen mitään syytä.

    En sitten tiedä jos madaltaa joku -80mm, mutta on mun oma jo aika hyvin nyt tontissa ja ajo-ominaisuudet kohdillaan.

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #32
      Mulla ainakin E46:ssa jäi vakaajan tanko "kellumaan" sen alahelan päälle. Sitten kun rupes tunkkaan autoa alas vakaajan tanko muljahti alahelan väliin. Ei mitään toivoa että ois voinut ajaa kun ei joustanut lainkaan.

      Mutta hyvä jos sulla meni paikalleen
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #33
        Originally posted by mikalkai View Post
        Mulla ainakin E46:ssa jäi vakaajan tanko "kellumaan" sen alahelan päälle. Sitten kun rupes tunkkaan autoa alas vakaajan tanko muljahti alahelan väliin. Ei mitään toivoa että ois voinut ajaa kun ei joustanut lainkaan.

        Mutta hyvä jos sulla meni paikalleen
        Ihme juttu. Paljon sä sitten madalsit? Mulla konin korkeus- ja vaimennussäädettävä, nyt madallus noin puolessa välissä (matala jo nyt )

        Comment

        • mikalkai
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 308
          • Oulu

          #34
          No tuota madalsin varmaan aika paljon.. 60-70mm edestä, 35-50mm takaa. Noissa eri valmistajien tolpissa saattaa varmasti heittää nuo vakaajan tangon paikat, mikä sitten vaikuttaa siihen, pitääkö olla lyhyempi tanko vaiko ei.
          Ajossa:
          E39 530i Touring M-Sport

          Comment

          • ace_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 223
            • Turku

            #35
            ostin alkuperäiset koiranluut ja eihän ne kw:n säädettävän alustan kanssa sopineet mitenkään.
            saako näitä lyhyempiä jostain järkihintaan vai kannattaako alkuperäisiä ruveta lyhentämään
            auto siis e46 330ci -00
            e91 330iA M-Sport -05
            ex. e46 330Ci -00
            ex. E36 328i coupe m-sport -96
            ex. E36 320i coupe -92

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #36
              Mulla oli nämä vanhassa autossa jossa H&R CupKit, toimi hyvin ja aika jäykät pallonivelet vs. uudet motonetistä. Itse tankokin on reilusti paksumpi.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • ace_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 223
                • Turku

                #37
                Originally posted by Dani View Post
                Mulla oli nämä vanhassa autossa jossa H&R CupKit, toimi hyvin ja aika jäykät pallonivelet vs. uudet motonetistä. Itse tankokin on reilusti paksumpi.
                http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html

                kyselin näitä tuolta ja vastasivat :
                V-MAXX vakaajatangot Bmw E46 on nykyään säädettävällä varrella, säätövara
                pallonivelstä toiseen on 240-300mm.

                itse mittasin n.18,5cm nivelen keskeltä keskelle eli nämä ei sinne sitten sovi?
                e91 330iA M-Sport -05
                ex. e46 330Ci -00
                ex. E36 328i coupe m-sport -96
                ex. E36 320i coupe -92

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #38
                  Sitä kallistuksenvakaajaa pystyy "nostamaan" kun löysäät sen kiinnityspultteja eli tällöin kiinnitysreikien matka iskariin lyhenee, näin jouduin itse tekemään kun hommasin nuo lyhyemmät koiranluut.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #39
                    Kannattaa sitten katsoa tarkkaan, että mihin kohtaan se vakaajan pää jää lyhyemmillä tai säädettävillä luilla. Ja nimenomaan silloin kun auto on pyörillään. Mä onnistuin säädettävillä kuorimaan ABS-anturin johdosta nahat päältä

                    Mutta mitä tulee noihin VMAXX:n luihin, niin tänä kesänä kun tuolta Autovarusteelta tilasin, niin luut tulivat kaksilla keskihokeilla, joista toiset oli varmaan 10cm pitkät ja toiset 20cm tienoilla. Itse meinasin ensin lyhyillä, mutta tuon yllä olevan aksidentin jälkeen vaihdoin pidemmät keskiholkit paikoilleen.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎