Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 vaihteista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Peltsi-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 208
    • Pori

    e46 vaihteista

    Elikkä nyt painaa silmät viis kiloo niin ei millään jaksa ettiä enää kauempaa aiheeseen liittyvää topiccia

    Eli kun kiihdyttää ykkösellä ja sit painaa kytkimen pohjaan kun laittaa kakkosen ni kytkimen painaessa pohjaan kuuluu selvä 'tumaus' ääni ni onko mitään vakavempaa vai onko ihan siitä vaan jossei ole kuin kerra ennen ajanu kyseisellä autolla et olis vähä kytkimeen totuttelu hukassa? Ja kakkoselt kolmoselle ni tumaus tulee sillon tällön kun kytkimen pohjaan painaa.. Luultavasti ihan vaan auton 'käsittely'asioita?

    Ittellä ei vielä korttia ja tänään käytiin isän kans bemmiä ulkoiluttaas ja tollaset homman huomasin, isä ajanut tolla kerran ennempää joku yli kuukaus sitten..

  • Scattman
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 466
    • 00500

    #2
    Ainakin kaverilla kuuluu tuo "tumaus" perästä...

    e: kytkin pohjaan... joo... luen seuraavaks koko tekstin, enkä pelkästään topiccia
    On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

    Comment

    • Benzino
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1402
      • EFHK

      #3
      Jos tumaus kuuluu taaempaa, voisi epäillä takapään puslia syyksi.
      Takapään helat useissa e46:ssa pitävät juuri tuolla lailla ääntä..

      Comment

      • -Peltsi-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 208
        • Pori

        #4
        joo luultavasti ne puslat jos jokin sieltä takaa, eikai se nyt niin 'vakava' juttu ole, kun sen verran mitä lueskelin ni tekee aika monella samaa? Jos alkaa isommin kolisee ni sitte vaihtoon.

        Minkä hintaista liikkeessä toi puslien vaihto on?
        Last edited by -Peltsi-; 06-04-2008, 11:19.

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #5
          Originally posted by -Peltsi- View Post
          Elikkä nyt painaa silmät viis kiloo niin ei millään jaksa ettiä enää kauempaa aiheeseen liittyvää topiccia

          Eli kun kiihdyttää ykkösellä ja sit painaa kytkimen pohjaan kun laittaa kakkosen ni kytkimen painaessa pohjaan kuuluu selvä 'tumaus' ääni ni onko mitään vakavempaa vai onko ihan siitä vaan jossei ole kuin kerra ennen ajanu kyseisellä autolla et olis vähä kytkimeen totuttelu hukassa? Ja kakkoselt kolmoselle ni tumaus tulee sillon tällön kun kytkimen pohjaan painaa.. Luultavasti ihan vaan auton 'käsittely'asioita?

          Ittellä ei vielä korttia ja tänään käytiin isän kans bemmiä ulkoiluttaas ja tollaset homman huomasin, isä ajanut tolla kerran ennempää joku yli kuukaus sitten..
          Opettele ajamaan. Sama ongelma kun emäntä joskus ajoi meidän entisellä E30llä ja kytkimen käyttö ei ollut ihan hanskassa.

          Comment

          • -Peltsi-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 208
            • Pori

            #6
            ........
            Last edited by -Peltsi-; 06-04-2008, 20:47.

            Comment

            • -Peltsi-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 208
              • Pori

              #7
              Originally posted by himonussija View Post
              Opettele ajamaan. Sama ongelma kun emäntä joskus ajoi meidän entisellä E30llä ja kytkimen käyttö ei ollut ihan hanskassa.
              Aa okei Sais sen vitun kortin jo ni pääsis ajamaan kunnolla Tänään tuli vähän ajattua veljen kanssa ja aluks silläkin tumahti ku paino kytkimen mut siin ku oltii hetki ajettu niin alko tumahdus pienemään kun alko saamaan vähän tuntumaa (veli on kerran ennen sillä ajanu 4kk sitte).

              Perheessä koskaan enne ollu bemareita/takavetosia niin kai nää on näitä takavetosten juttuja

              Luultavasti nyt voin nukkua yöni rauhassa

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #8
                ei se mistä käyttövirheestä johu se tumahhus eli ei pitäs kuulua sama miten kytkintä käyttää. joku väljänä
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • -Peltsi-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 208
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by ruikki View Post
                  ei se mistä käyttövirheestä johu se tumahhus eli ei pitäs kuulua sama miten kytkintä käyttää. joku väljänä
                  Nii i en sit tie Jos joku väljä ni luultavasti sit takapuslat

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #10
                    Kyllähän siellä vikaa on jos kolahtelee/"tumahtelee".

                    Pitäisi vähän paikantaa mistäpäin.

                    -moottorinkumityynyt
                    -takakelkan puslat
                    -kardaani
                    -perän kannatinkumi
                    -vaihdelaatikon kumit

                    Katso eka nuo ja sen jälkeen tutkitaan lisää...
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • -Peltsi-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 208
                      • Pori

                      #11
                      Nojuu ku tietäski näistä enemmän Koko ikäni väsänny kakspyöräsiä ni ei oo oikee vielä tietoo autoista et ei oo ihan mun alaa alkaa tutkimaa noita kaikkii

                      Comment

                      • Touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1310
                        • Järvenpää

                        #12
                        Tekemällä oppii. Itse tutkisin ensiksi kardaanin osat, perän kannatinkumi ja siinä samalla vilkaisisi vetarit. Sen jälkeen tutkii ne takakelkan puslat (siitä on paljon juttua tällä foorumillakin, searchilla löytää. Mikäli rengas liikkuu sivuttaissuunnassa niin vikana on hyvin todennäköisesti nämä). Myös moottorin kumityynyt aiheuttaa kaikkea mystistä mutta yleensä tämän huomaa jo jopa vaihdekepissä.

                        Edit: oho pitäisi lukea vähän tarkemmin ennenkuin kirjoittelee.
                        Taivun sittenkin noiden moottorin kumityynyjen/kannakkeiden suuntaan.
                        Liikkuuko vaihdekeppi kun painaa kytkimen pohjaan?
                        Last edited by Touring; 07-04-2008, 18:12.
                        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                        Comment

                        • -Peltsi-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 208
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Touring View Post
                          Edit: oho pitäisi lukea vähän tarkemmin ennenkuin kirjoittelee.
                          Taivun sittenkin noiden moottorin kumityynyjen/kannakkeiden suuntaan.
                          Liikkuuko vaihdekeppi kun painaa kytkimen pohjaan?
                          Tarkotaks siis että auto käynnissä ja vaihde vapaalla, ja sitte painaa kytkintä ja kattoo liikahtaako vaihdekeppi?

                          e: tällätavalla ei ainakaan keppi liikahtanut mihinkään suuntaan
                          Last edited by -Peltsi-; 07-04-2008, 18:40.

                          Comment

                          • maukka86
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 490
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Samaa ongelmaa täällä

                            Hei
                            Omassa autossa kanssa tumpsahtelua kuuluvissa. Kuuluu selvimmin 1-2 vaihteilla sekä pakille laitettaessa. Myös kaasun pumppaus saa aikaan tumpsauksen. Ongelmasta valitettu huollossa, mutta eivät löytäneet mitään. Pitkittäistukivarsien etummaiset puslat vaihdettu, ei vaikutusta. Myös muut puslat näyttäisi olevan kunnossa. Sellaisen huomasin, kun kardaania pyörittelee, niin vetari lähtee pyöriin pienellä viiveellä. Pitäisikö myös vetarin pyöriä heti kun kardaani pyörähtää?
                            f22 220i

                            Comment

                            • Touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1310
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by -Peltsi- View Post
                              Tarkotaks siis että auto käynnissä ja vaihde vapaalla, ja sitte painaa kytkintä ja kattoo liikahtaako vaihdekeppi?

                              e: tällätavalla ei ainakaan keppi liikahtanut mihinkään suuntaan
                              Yleensä selviää helpoiten niin kun tekee ykkösellä rivakan kiihdytyksen ja pitää koko ajan kiinni vaihdekepistä. Jos keppi vääntää tässä vaiheessa reilusti jompaan kumpaan suuntaan on vika todennäköisesti moottorin tai vaihdelaatikon kumityynyistä.

                              Itsellä tuo 320d kolahteli vaihdettaessa ja vika oli vasemmanpuoleinen moottorin kumityyny joka tuli kahdessa osassa pois.

                              Tietysti nuo kaikki edellisissä postauksissa olevat jutut voivat aiheuttaa kolahtelua.
                              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎