Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 muuttunut uima-altaaksi [[[Ongelma Ratkaistu]]]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Mikko
    Pornographer
    • Jan 2003
    • 3202
    • Helsinki

    E46 muuttunut uima-altaaksi [[[Ongelma Ratkaistu]]]

    --E46 sedan--

    Eli, ongelma on seuraava: jossain kohdin auton etuosassa matkustajan puolella vuotaa ja ulko tuleva vesi pääsee sisälle. Lattialla, verhoilun alla on ilmeisesti runsaastikkin vettä, niin edessä kuin myös takanakin.

    Vuotokohta vaikuttaisi olevan jossain konepellin ja tuulilasin välissä tai peilin nurkilla. Onko jokin vedenpoistokanava mahdollisesti mennyt tukkoon ja mistäköhän vesi mahtaa tulla autoon sisälle?

    Lisäksi vielä, mitenköhän sisustaa/verhoilua kannattaisi alkaa purkamaan jotta saisi paikat kuivatuksi?
    E84 BMW X1 2.0d XDrive
    Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
    ex: BMW E46 330CiA Individual
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Mustat muovikynnyslistat pois, niin pääsee sormilla kokeilee onko kosteuta/vettä. Ainakin E39:ssä lattialuukut ovat tiukasti kiinni ei niiden kautta ainakaan. :roll:
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • ///Mikko
      Pornographer
      • Jan 2003
      • 3202
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by buksin-1
      Mustat muovikynnyslistat pois, niin pääsee sormilla kokeilee onko kosteuta/vettä. Ainakin E39:ssä lattialuukut ovat tiukasti kiinni ei niiden kautta ainakaan. :roll:
      Joo, no takapenkin jalkatilan matossa on 2 reikää ja niiden kohdalla kun verhoilua painaa niin rei'istä tulee vettä ihan kiitettävästi, eli enää mistään kosteudesta ei ole kyse

      Mitenkäs ne listat irtoaa siten, että menisivät vielä takaisinkin yhtenä kappaleena, nopeasti katsottuna mitään ruviija ei näkynyt.. :?:
      E84 BMW X1 2.0d XDrive
      Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
      ex: BMW E46 330CiA Individual

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        E39:ssä ne on valkoisilla nupeilla 3-4 kpl (saattaa mennä rikki) per lista eli listojen päissä sisäreunat ovat pystypilarimuovien "takana" ensin käsin vapautetaan pilareista ja sitten ihan ra asti vedetään listat ylöspäin, se pätee E39:ssä. Ja jos haluaa kunnolla kuivata olis hyvää ottaa irti myös takaistuimen istuinosa ja tietysti etupenkit kiskoineen.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #5
          Ainakin E46 Coupessa kynnyslistat on vittumaista irroittaa ehjänä. Nimittäin pulmana ei ole valkoisten kiinnitysnuppien hajoaminen vaan itse listan (kiitos oi kaikki tietävä insinööri joka suunnittelit listan kiinnityksen). Ensi kertaa (kuvallisten ohjeiden kanssa) kun irroitin, niin eikös muutaman nupin kiinnityskohdasta muovi antanut periksi. Samoin jos "raa'asti" vetää ylös niin lista tod näk antaa periksi.

          Sittemmin olen irroittanut listat monesti ja keksinyt seuraavan tekniikan, joka ei hajoita listoja. Aloita listan etuosasta. Tasapäinen ruuvari varovasti listan alle, tunnustele missä kohtaa nuppi on, työnnä ruuvari nupin alle tiukasti ja väännä ylös. Kun teet oikein, kohdistat voiman itse nupin alaosaan (loveen), jolloin nuppi luistahtaa ylös peltikolosta vaurioittamatta itse listaa. Kun ensimmäinen nuppi irti, jatka samaan malliin loput. Nuppeja on muistaakseni lähes kymmenen. Tämä on siis keksimäni tekniikka- varmasti on muitakin.

          EDIT: sedanissa voi olla hieman poikkeava kiinnitysratkaisu, joten en sitten tiedä toimiiko mainitsemani tekniikka siinä
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Se vedentulon syy kannattaa selvittää ennen kuivaamista, tai muuten tulee ikuisuusprojekti. Itse epäilen lämppärinkennolle tulevan putken falskausta... O-renkaat vaihtoon.
            ...

            Comment

            • Antinontoxic
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 447
              • Vantaa

              #7
              Kuulostaa liian tutulle

              Ex-bemarini, E46 sedan myös, laski kerran vedet sisään aivan samalla tavalla. Auto oli yön pihalla, yöllä satoi vettä ja aamulla apukuskin puoli lainehti vettä... ei mitään pientä kosteutta, vaan sitä vettä todellakin oli kunnolla. Eli ihan samalla tavalla, juuri matkustajan puolella. Kuskin puoli oli aivan kuiva.

              Syy tähän ei selvinnyt koskaan, mutta tämä tapahtui vain kerran, vaikka auto seisoi kovemmissakin sateissa, niin ennen kuin jälkeenkin. Mietin pitkään oliko ovi tai ikkuna auki, mutta kyllä se vesi päätyi sinne sisään jotakin muuta kautta.

              Comment

              • eppu
                Newbiemmer
                • Aug 2003
                • 23

                #8
                Mun e46 mallissa vedet tuli repsikan puolen etuoven kosteudensulkukalvon oltua huonosti paikallaan. Sai syyttää ihan itteään kun oli sen sillein räveltänyt :oops:

                Comment

                • Heiska
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 2024
                  • Mikkeli

                  #9
                  Yksi idea mikä tuli mieleen on konehuoneen puolella olevan ns. akkukotelossa oleva läpivienti reikä koppiin joka menee suoraan pelkääjän jalkatilaan. siinä pitäis olla tulppa. Tää on sit pelkkää arvailua

                  Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    E39:stä kuin myöskään e46:sta ei irroiteta mattoja vain penkkien irroituksella. Jotta etumatto irtoaa, pitää penkkien lisäksi purkaa keskikonsoli, vaihdevivusto, sisäpanelit, listat, kojetaulu, kojetaulun apurunko rattiputkineen joka on kiinni apurungossa katkeavin pultein, sähköjärjestelmä, lämmityslaitteisto josta pitää irroittaa vesiletkut ja ilmastoinnin putket(kylmäaineet taivaan tuuliin). Konehuoneen puolelta pitää irroittaa raitisilmasysteemi ja jarruputket jotta päästään käsiksi konehuoneen äänieristeisiin. Tämä vaatisi oikeastaan moottorin ja vaihdelaatiko alaslaskemista kelkkoineen jotta homma onnistuisi kunnolla. Lievällä väkivallalla tältä voidaan välttyä jotta päästään käsiksi tulipellissä oleviin lämmityslaitteen ulkopuolisiin ruuveihin. No, nyt lähtee lämmityslaitemoduli kunhan siitä on irroiteltu kaikki sähköt ja säädinvaijerit(ei ihan vähän). Kaasupoljin vielä irti lattiasta ja nyt matto on irroitettavissa. Lisäksi kannattaa huomioida että näissä kulkee kaikki auton kaapelisto lattian pohjalla ja makaa apumiehen jalkatilassa poterossa johon sopii vettä n.25mm ennenkuin auto syttyy palamaan. Eli e39 ja e46 ei todellakaan siedä vettä lattioilleen. Myös tästä syystä kannattaa hommata hyvät kaukalolliset lattiamatot jotta vältytään talviaamuiselta auto/autotalli/autokatostulipalolta.

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4987
                      • 013

                      #11
                      on taas insinööri ollu asialla ku on väsänny noita :?

                      Comment

                      • Blitz
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 260
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by eppu
                        Mun e46 mallissa vedet tuli repsikan puolen etuoven kosteudensulkukalvon oltua huonosti paikallaan. Sai syyttää ihan itteään kun oli sen sillein räveltänyt :oops:
                        Tämä on aika yleinen syy vesivuotoihin E46:ssa, silloin kun kalvo on jouduttu irroittamaan esim. lukkolaitteen tai ikkunannostimen korjauksen vuoksi.
                        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                        YV:llä lisätietoja

                        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                        996 Turbo X50
                        500whp.net

                        Comment

                        • Kompakti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 232
                          • Tuusula

                          #13
                          Tuosta tarinasta voisi olla apua.

                          E46 330Ci Cab M-Sport -03
                          I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                          Ex:
                          E87 120dA M-Sport -08
                          E90 318i -06
                          E46 320i M-Sport -02

                          Comment

                          • Sami
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1332
                            • Kajaani

                            #14
                            Tarkista takakaarista etu alareunistaan onko kahden pellin välisessä saumassa puutteellinen massaus....jos näkyy selvä rako niin tästä raosta menee kuraa ja muuta paskaa koteloihin niin paljon että koteloiden vesireiät tukkeutuvat ja näin ollen vesi ei pääse pois ja menee myöhemmin sitten lattioille.....

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Tai sitten on kattoluukun poistovesikanavat tukittu kotelosuojauksella...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎