Ei tarvitse muuta löysätä. Hela asemoituu paikalleen sen alla olevilla "kauluksilla" joiden läpi kiinnityspultit menevät, joten sitä pitää vetää korista poispäin pulttien irroittamisen jälkeen. Täältä foorumilta löytyy Hemin kirjoittamat ohjeet e36:sen kulmien säätöjen lisä viilaukseen, siellä on kuva tuosta helasta ja sen alla olevista kauluksista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 etupään kolina
Collapse
X
-
Tocar:n äärimmäisen nopean ja hyvän palvelun ansiosta puslat oli kädessä 20h tilauksesta matkahuollon kautta toimitettuna. Siitä sain kipinän tehdä homman samantien, 3,5h meni pitkine ihmettelyineen annettujen neuvojen ja ohjeiden mukaisesti. Äsken kävin koeajolla ja ylimääräinen vetely, jarrujen nyppäys poljinta tiukemmin painettaessa sekä mukulakivellä kuulunut molina on tiessään.
Ajotuntuma hyvin lyhyen lenkin perusteella aivan hieman jämäkämpi juuri epätasaisella pinnalla. Täytyy huomenna ajella enemmän ja verrata fiiliksiä.
Kiitokset vielä neuvoista.BMW 530 xd
Porsche 911
MB C123 230ce
Comment
-
-
Tällainen ongelma ilmeni eilen, eli olen ihmetellyt siitä asti kun auto tuli huollosta pois muutama kk sitten jolloin vaihdettiin mm. repsikan puolen peili uuteen. Siitä asti aina kylmänä kuului muutaman km ajan pieni ujellus ja tuntui että tuuli tekee tuon ujelluksen mutta aina loppui kun oli hetken ajanu. Eilen tosiaan alkoi etupää kolistaa hieman ja tämä kolina/narina kuuluu vain pienellä nopeudella max. 30km/h. Tämä narina/kolina kuuluu suoralla tielläkin kun esim valoista lähtee. Isommissa nopeuksissa kolinaa ei kuuluu vaikka minkälaiseen töyssyyn vetäis. Kävin juuri hetki sitten korjaamolla näyttämässä autoa mutta väljää ei löytyny, laakeri ei rohissu, puslat näytti olevan ehjät. Alatukivarret+takahelat sekä koiranluut vaihdettu tasan vuosi sitten.
Olisiko se kumminkin vaan se laakeri?:think
Edit: Edestä repsikan puolen iskari on vuotanu tod.näk kaikki nesteet pihalle. Iskarit menossa vaihtoon yläpäiden kera mutta ainakin kun autoa paineli etupäästä rajusti niin mitään ei kuulunu. ?? Tuskin tuo kolina/narina yläpään laakerista tulee kun suoralla tielläkin tuo kuuluu. ??
Edit 2: Sen verran tuli kokeitua uudestaan kun emäntä istui kyydissä niin heiluttelin autoa kuskin ja repsikan puolelta jolloin tuo samaninen kolina/narina kuului kun painelin kuskin puolelta etupäätä kuin raivohullu.Last edited by Bouma; 21-03-2011, 16:40.
Comment
-
-
ongelmana isommissa kuopissa,välillä pienemmissäkin. eli kolahtaa (vasemmalta?) edestä niin että ratissa asti tuntuu "kolaus"/klonk ääni. tämä tuntuu olevan hiukan epäsäännöllinen ääni,ei siis joka kerta tuleva.
-etutukivarren takahelat vaihdoin
-iskarin yläpäät tuntui hyviltä
-koiranluut otin kokeilu mielessä kokonaan pois hetkeksi
yleisestikkään missään ei tunnu väljää??
vika löytyi,raidetangon sisäpäät väljät.Last edited by arben; 26-12-2011, 11:32.
Comment
-
-
Hermot menee. Vaihdoin alustan ja yläpäänlaakerit ja pyöränlaakerin kuskipuolelle eteen 328i;iin. Ja koiranluut etee. Vieläki kolisee.
Tosin on tullut tehtyä jo vituksissaan nii paljo virheitä tässä pitkällä aika välil että uudet osat voivat olla vaihto kunnos. Jostai luin että kun rengasta pyörittää ja jousessa kolahtaa tms nii pyöränlaakeri on paska?
Ja yläpäänlaakerit, saako niissä olla yhtää välystä. Kun kokosin tolpat ja kiristin kaverin kanssa yläpään mutterin niin laakerissa tuntuu selvä klappia, kun heiluttaa ylös alas, normaalia? Tosin tukivarsien kunnosta ei viel mitää hajua ja raidetangot on väljät mutta tekeekö se kuopissa ja käännöksissä kolinaa?? Seki ihmetyttää ja kiroiluttaa kun laitoin ESCtuningin ohjeide mukaa jouset tolppaan ja nyt ne on kääntyneet ja se saattaa ääntää kans kääntäes?
Jos joku voisi ottaa kantaa sekavaan tympäisyyteeni nii arvostan!Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Comment