Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 coupe - renkaat raapii (9x18" ET35 255/35/18)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 3156
    • Nummela

    E46 coupe - renkaat raapii (9x18" ET35 255/35/18)

    E46 kaaret mankeloitu, silti ottaa kovissa töyssyissä kiinni, normaaliajossa ei mitään ongelmaa. Jos takana on kaksi, niin raapii luonnollisesti paljon helpommin. Renkaat ottivat mankeloinnin jälkeen pokkauksen välistä pursuneeseen massaan kiinni, mutta nyt veistin sen pois, toivottavasti itse kaari ei ole enää ongelma.

    Tunkkasin perän ylös ja vaikuttaisi siltä, että renkaat osuu ainakin sisälokarin "ulokkeeseen" puskurin kiinnityksen kohdalta(On ainakin hioutunut kiiltäväksi), hieman vaikea selittää. Auttaako tuon veistely vai mikä neuvoksi?

    Mitä muita yleisiä paikkoja E46 coupen kaarissa on, joihin renkaat yleensä raapivat, puskurin kiinnityspultti, sisälokari noin muuten?

    Kyseessä 9x18" ET35 vanne ja 255/35/18 kumi, ei kai tuo noin vaikeaa voi olla?
    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    puskurin kulmaan? ainakin touringissa raapasee ekana puskuriin, kun on kaaret mankeloitu...
    Last edited by bemu2000; 27-04-2008, 13:33.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Petri View Post
      Kyseessä 9x18" ET35 vanne ja 255/35/18 kumi, ei kai tuo noin vaikeaa voi olla?
      Siis siellä on väärä et e46:een, eli rengas kulkee nyt 10mm ulompana kuin sillä et:llä joka siellä kuuluisi olla, eli et45:nen.
      et42 toki jo riittää että ko,rengastus ei coupessa raavi kiinni edes orggiskaariin kovimmassakaan lastissa.

      Comment

      • E46 M-sport
        Newbiemmer
        • Dec 2007
        • 20
        • Helsinki

        #4
        "Kyseessä 9x18" ET35 vanne ja 255/35/18 kumi, ei kai tuo noin vaikeaa voi olla? "

        ET40 riittäis kanssa 9x18" ja tolla renkaalla..

        Mulla ainakin raapas ihan kaareen alkuun sen mankeloitua tuli puskurin puskurin kiinnitys pultti vastaan.
        Tolla et:llä ei taida muu auttaa kun työkalut käteen ja laittaa mahtumaan...

        Tai jos rengas liikkeestä tilasit vanteet ja renkaat, eikun sinne vaan esittämään ongelmas niin eiköhän ne ota vastuun väärällä ET:llä kiekkojen tilaamisesta.
        Last edited by E46 M-sport; 27-04-2008, 16:22.

        Comment

        • Petri
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 3156
          • Nummela

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis siellä on väärä et e46:een, eli rengas kulkee nyt 10mm ulompana kuin sillä et:llä joka siellä kuuluisi olla, eli et45:nen.
          et42 toki jo riittää että ko,rengastus ei coupessa raavi kiinni edes orggiskaariin kovimmassakaan lastissa.

          Tämähän oli siis jo tiedossa, mutta nyt haluaisin tietää, että mitä toimenpiteitä täytyy tehdä, jotta nuo renkaat saadaan tuonne menemään. Ihan tarkkaan ei ole tiedossa, että mihin tuo nyt ottaa vielä kiinni, veikkaus on sisälokarissa oleva "uloke" joka on hioutunut kiiltäväksi.

          Monet ovat laittaneet jopa pienemmälläkin ET:llä olevia vanteita, mutta mitä pitää sorvata pois tms. saadakseen nuo mahtumaan?
          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #6
            Mulla kans raapi sedanissa takaa 255/35 18 renkailla siihen puskurin reunaan mutta ei kovin pahasti.
            Et oli 38 ja leveys 8.5" .
            nyt on alla 225/40 18 leveys tuo sama 8.5" ja et 30 ja ei mitään onkelmia
            vaikka madallusta on 50/30 ja kaaret vakiot
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • Petri
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 3156
              • Nummela

              #7
              Originally posted by E46 M-sport View Post
              "Kyseessä 9x18" ET35 vanne ja 255/35/18 kumi, ei kai tuo noin vaikeaa voi olla? "
              ET40 riittäis kanssa 9x18" ja tolla renkaalla..
              Täällä porukka on tunkenut jopa 10" leveitä ET35 vanteita E46 coupeen, joten mitä sinne kaariin on tehty saadakseen nuo mahtumaan?

              Joko vaihdan toiset vanteet, sorvautan muutaman millin ET:tä lisää tai vaihdan 245 renkaat, onko siinä vaihtoehdot vai voiko puskurille/lokarille tehdä jotain muuta?
              Last edited by Petri; 27-04-2008, 16:23.
              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Petri View Post
                Täällä porukka on tunkenut jopa 10" leveitä ET35 vanteita E46 coupeen, joten mitä sinne kaariin on tehty saadakseen nuo mahtumaan?

                Joko vaihdan toiset vanteet, sorvautan muutaman millin ET:tä lisää tai vaihdan 245 renkaat, onko siinä vaihtoehdot vai voiko puskurille/lokarille tehdä jotain muuta?
                eihän sillä paljon merkitystä ole, onko vanne 9" vai 10", jos ET ja renkaan leveys on samat...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Laikkaa sen puskurin sivukiinnityspultista ylimääräiset pois. Mahdollisesti jos nappaa puskuriin niin sitä voi siirtää ulommas muutaman milliä ottamalla sisälokarin pois ja muotoilemalla puskurin kiinnikettä niin että sillä saa puskuria tuotua ulospäin. kaaren yläpuolella on se sisempi pelti jota voi varovasti naputella kumilekalla ulospäin (omalla vastuulla) niin saa siihen kaaren yläpuolelle myös tilaa.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Petri
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 3156
                    • Nummela

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    Laikkaa sen puskurin sivukiinnityspultista ylimääräiset pois. Mahdollisesti jos nappaa puskuriin niin sitä voi siirtää ulommas muutaman milliä ottamalla sisälokarin pois ja muotoilemalla puskurin kiinnikettä niin että sillä saa puskuria tuotua ulospäin. kaaren yläpuolella on se sisempi pelti jota voi varovasti naputella kumilekalla ulospäin (omalla vastuulla) niin saa siihen kaaren yläpuolelle myös tilaa.
                    Kiitoksia vinkeistä, täytyy alkaa operoimaan kun jää aikaa!
                    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • Petri
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 3156
                      • Nummela

                      #11
                      Kävin poistamassa ylimääräisen puskurin pultin, mutta kyllähän se vieläkin raapii. Näyttäisi olevan tuo kaaren takaosa, joka ottaa kiinni, nyt se on jo hioutunut kiiltäväksi... Eikö tuota voi mankelilla taittaa loppuun asti vai miksiköhän tuo on jäänyt Crideltä tuommoiseksi?:think

                      Pitää ilmeisesti antaa lekaa tuolle 10mm pätkälle molemmilla puolilla, jotta saataisiin raapimiset pois...

                      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        puskurin kulmaan? ainakin touringissa raapasee ekana puskuriin, kun on kaaret mankeloitu...
                        Jeps, eli puskurin kiinnitysmuovit tuppaa olemaan kovilla. Mutta aika helposti sulla tuppaa kiinni ottamaan, kun mulla on mankeloitujen kaarien sisällä 9,5" vanne ET30:llä ja 245/35-18 kumilla ja nappaa vain suurimmissa heitoissa kiinni siihen muoviin. Kyse kuitenkin touringista jossa pitäisi olla vähemmän tilaa kuin coupessa.

                        Mutta jos sulla on ollut ne massat siellä pokkauksissa kun on mankeloitu niin voi olla ettei niitä ole saanut tuon enempää. Mullakin teki tiukkaa vaikka massat oli poistettu pokkauksista ennen mankelointia.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Petri
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 3156
                          • Nummela

                          #13
                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          Jeps, eli puskurin kiinnitysmuovit tuppaa olemaan kovilla. Mutta aika helposti sulla tuppaa kiinni ottamaan, kun mulla on mankeloitujen kaarien sisällä 9,5" vanne ET30:llä ja 245/35-18 kumilla ja nappaa vain suurimmissa heitoissa kiinni siihen muoviin. Kyse kuitenkin touringista jossa pitäisi olla vähemmän tilaa kuin coupessa.

                          Mutta jos sulla on ollut ne massat siellä pokkauksissa kun on mankeloitu niin voi olla ettei niitä ole saanut tuon enempää. Mullakin teki tiukkaa vaikka massat oli poistettu pokkauksista ennen mankelointia.
                          Siis tuosta kuvastahan näkee, että tuo loppupätkä on jostain syystä jäänyt kokonaan taittamatta(Nyt hioutunut metalli näkyviin), massat pursuivat kyllä mukavasti välistä kun niitä lämmitettiin. Mietin vain, että onko tuo taitoskohta tarkoituksella jätetty pokkaamatta vai miksi se on jäänyt tuollaiseksi. Nuo kun saadaan taivutettua pois, niin saattaa ottaa vielä puskurin kiinnikkeeseen, katsotaan nyt...

                          Last edited by Petri; 28-04-2008, 13:17.
                          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Petri View Post
                            Siis tuosta kuvastahan näkee, että tuo loppupätkä on jostain syystä jäänyt kokonaan taittamatta(Nyt hioutunut metalli näkyviin), massat pursuivat kyllä mukavasti välistä kun niitä lämmitettiin. Mietin vain, että onko tuo taitoskohta tarkoituksella jätetty pokkaamatta vai miksi se on jäänyt tuollaiseksi.
                            se kulma on yleensä aika luja, eikä ihan helpolla taivu. jollain kumivasaralla varmaan saisi parhaiten. jos varovasti mankeloi, ettei rulla lipsahda päästä ulos, niin voipi olla että se on jäänyt kokonaan kääntämättä...

                            edit: eipä toi kaari kyllä muutenkaan kovin paljon ole mankelia saanut saatko kuvaa miltä se näyttää kokomatkalta?
                            Last edited by bemu2000; 28-04-2008, 13:19.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Petri
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 3156
                              • Nummela

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              se kulma on yleensä aika luja, eikä ihan helpolla taivu. jollain kumivasaralla varmaan saisi parhaiten. jos varovasti mankeloi, ettei rulla lipsahda päästä ulos, niin voipi olla että se on jäänyt kokonaan kääntämättä...

                              edit: eipä toi kaari kyllä muutenkaan kovin paljon ole mankelia saanut saatko kuvaa miltä se näyttää kokomatkalta?
                              Se on ihan tarkoituksella vedetty kevyesti, muuten mahtuu hyvin pyörimään lukuunottamatta tuota kulmaa ja takapuskurin kiinnikettä tms...

                              Voinhan mä käydä nappaisemassa jotain kuvantynkää, hetki pieni...
                              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎