No niin eli mulla oli/on välijäähdyttimeltä imusarjaan menevä ahtoputki puhki, eli sieltä sitä vikaa kannattaisi lähteä etsimään. Mulla se reikä on putken alapäässä, sisämutkassa. Tuon reiän seurauksena savu on niin mustaa, että takana tulija saa hyvät hatsit kun vähän painaa kaasua.
Ja auto on toi allekirjoituksen mukainen. Onneksi uusi putki laitetaan kiinni torstaina.
E46 330D savuttaa
Collapse
X
-
Kävin äsken hieman koeajelulla. Maffista piuha irti ja menoksi. Ajo oli kuin täi tervassa, savutus väheni lähemmäksi normaalia. Maffi kiinni ja meno oli aivan eri luokkaa. Mutta on se noloa kun liikennevaloissa takana olevat autot peittyy lähdössä mustaan savupilveen...
Tietääkö joku mikä tuon E46 330D 80-120km/h aika pitäisi olla? Mikä olisi hyvä tapa testata sitä onko tehot/ahdot sellaiset kuin pitää??? Ahtopainemittaria en saa ihan heti asennettua...
Comment
-
no itse koittasin käydä niitä ahtopaine letkuja läpi.. voisin veikkaa että jos hirviästi savuttaa niin menee ahdot ohijostai.. kattoo että ne on kunnolla paikoillaan yms. varsinki 3. vaihteella ku noi ottaa varmasti täydet ahdot mukaan ja sitä voimaa alkaa tarviimaan :P ni sillon luulis huomaavan että jos ilmat menee hukkaan... (savusta)
kyllä se tuo bensa-autoki savuttaa ku ohjelma tehty 1.5bar ahdoilla muutei säädin anna sieltä kun 1.1.. tummaasavua putkesta.. käy aika rikkaalla
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
Nyt en ymmärrä mikä vika tossa v... autossa on? Auto ei savuta enää korkeimmilla kierroksilla, mutta kiihdytyksissä siinä 1500-2000rpm tulee ensin pieni hyytyminen, sitten nykäys liikkeelle ja samassa iso savupöllähdys. Ykkösellä auto joka sammuu vetämättömyyden takia, mikäli ei päästä kytkintä ylös huolella. Savutus lakkaa yli 2500rpm ja auto kulkee täysin normaalisti ja vetoja on...
Comment
-
No oletko lukenut ne vikakoodit?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Emt mut omassa mielessä tän auton suhteen pyörii ahdin aikalailla.. ahtimen siivekkeet taitaa aktiivisimmin? toimia juurikin tuossakierrosalueessa.. jos jää jumittaa siivekkeet ja sitte päästää vapaaks.. syötöistä kaiketi johtuu kuitenkin tuo savutus.. taitaa tuossa kohin ahdotkin olla melkeenpä korkeimmillaan..?
Scenario1: Siivekkeet jumissa painat kaasua reilusti 1.5-2k .. koneelle menee ohjelman mukasesti diseliä mutta ahdot ei nouse niinkun pitäis.. sitte 2k kohilla sitte siivekkeet saa tarpeeks painetta tjms. liikkuakseen.. ahdot nousee äkillisesti -> ajotietokone syöttäälisää disukkaa -> savua taikka sitte seon savuttanu vähän tossa ns. notkahduksessa mutta virtaukset nousee ahtojen yhteydessä äkillisesti että pöllähtää että taustapeilistä näkee..
Scenario2: Ahtoputkistossa ahtovuoto.. ahtopaineen äkillinen nousu saa jonkun liitoksen vuotamaan.. tai korkea ahtopaine huippuväännöllä saa jonkin liitoksen tai muun vuotamaan joka sitten aiheuttaa ilman ja diselin seoksen muuttumaan vääräksi joka sitte aiheuttaa savutuksen..
Lukemaan ne vikakoodit nyt
... aina olis niin kiva ku kaikilla auton omistajilla olis jokupieni kämmenmikron kokonen aparaatti mil näkis specsei autosta.. ahtopaineet, syötöt, ajotukset yms. ei olis huono idea kehittää moinen aparaatti
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
Comment