Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 -00 Jäähdytinneste kadoksissa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoppari
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 8
    • Helsinki

    E46 -00 Jäähdytinneste kadoksissa!

    Tänään rupesi mittarissa välillä palamaan jäähdytysnesteen varoitusvalo, eli neste lopussa. Välillä palaa, ja sitten välillä sammuu. Nyt kurkkasin säiliöön ja tyhjänä näyttäisi olevan. Autoon tehtiin pari viikkoa sitten huolto 1, eli eikös siihen pitäisi sisältyä tarkistus että jäähdytysnestettä on tarpeeksi? Ainakin laskun mukaan kaikki mahdolliset nesteet on lisätty mitä vaan moottorista löytyy (jopa tuulilasinpesunestettä pistivät vaikka oli lähes täynnä kun huoltoon vein), tosin jäähdytysnesteen kohdalla ei ole merkintää. Tohelointia huollossa?

    Mutta sitten ne varsinaiset kymysykset, eli mistäköhän tietää että minkä väristä nestettä sinne pitää lisätä? Ainakin tulpassa on vihreää sakkaa, mutta voiko siitä sanoa sitten mitään? Kannattaako jäähdytysnestettä lisätä itse vai vienkö maanantaina Laakkoselle pikahuoltoon ja vaihdatan kaiken kerralla? Noi nesteet on nyt ollut 2 vuotta, eli 2009 vasta pitäisi uusia ohjekirjan mukaan ilmeisesti? Niin, ja kuinka paljon tässä uskaltaa nyt ajella ennen lisäystä?
    E90 318i 2009
    Ex E46 316i 2000
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by hoppari View Post
    Tänään rupesi mittarissa välillä palamaan jäähdytysnesteen varoitusvalo, eli neste lopussa. Välillä palaa, ja sitten välillä sammuu. Nyt kurkkasin säiliöön ja tyhjänä näyttäisi olevan. Autoon tehtiin pari viikkoa sitten huolto 1, eli eikös siihen pitäisi sisältyä tarkistus että jäähdytysnestettä on tarpeeksi? Ainakin laskun mukaan kaikki mahdolliset nesteet on lisätty mitä vaan moottorista löytyy (jopa tuulilasinpesunestettä pistivät vaikka oli lähes täynnä kun huoltoon vein), tosin jäähdytysnesteen kohdalla ei ole merkintää. Tohelointia huollossa?

    Mutta sitten ne varsinaiset kymysykset, eli mistäköhän tietää että minkä väristä nestettä sinne pitää lisätä? Ainakin tulpassa on vihreää sakkaa, mutta voiko siitä sanoa sitten mitään? Kannattaako jäähdytysnestettä lisätä itse vai vienkö maanantaina Laakkoselle pikahuoltoon ja vaihdatan kaiken kerralla? Noi nesteet on nyt ollut 2 vuotta, eli 2009 vasta pitäisi uusia ohjekirjan mukaan ilmeisesti? Niin, ja kuinka paljon tässä uskaltaa nyt ajella ennen lisäystä?
    Mulle sanottiin BMW-huollossa että bemareissa ei ole esim punaisia nesteitä. Vihreet ovat ja käy esim Zero joka on muuttanut kuulemma värinsä sinertäväksi,mutta sitä voi sekoittaa vihreeseen. Älä sekoita ikinä punaista vihreään.
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • MorningStar
      Newbiemmer
      • May 2008
      • 10
      • Kouvola

      #3
      Tähän vois heittää pienen lisäyksen. Vaihdoin omaan e46 paisarin ja sit ku kävin ostaas uudet nesteet niin oppi taas jotain uutta. Sitähän nestettä löytyy tämmösena "tavallisena" joka ompi vihreää tai sinistä. Ja se toinen on punaista...onko se nyt jotain silikateettivapaata vai mitä ihmettä. Selvis että hyllys oli noita molempia ku lukasin tekstit pullojen kyljestä. No kurkkasin sit piruuttaan sinne "punaisen" nesteen pullon sisälle ja kappas...sitäki saa nykyään sinisenä. Että kantsii huollost kysellä jos ovat siellä vaihtaneet nesteitä että mitä ovat sinne laittaneet jos tarvii itse joskus lisäillä sinne. Väri ei enää ilmeisesti kerro kumpaa nestettä on...

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by MorningStar View Post
        No kurkkasin sit piruuttaan sinne "punaisen" nesteen pullon sisälle ja kappas...sitäki saa nykyään sinisenä.
        Mitä tarkoitat? Eli punaista saa myös sinisenä Siis tuota punaista nestettä käyttää ainakin volkkarit ja renautilla on kuulemma jotain keltaista nestettä.. Joka tapauksessa bemariin vihreet/siniset
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • MorningStar
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 10
          • Kouvola

          #5
          Juu just sitä... sitä punaista löytyy myös sinisenä ainakin Korrekilta.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Originally posted by arska84 View Post
            Mitä tarkoitat? Eli punaista saa myös sinisenä Siis tuota punaista nestettä käyttää ainakin volkkarit ja renautilla on kuulemma jotain keltaista nestettä.. Joka tapauksessa bemariin vihreet/siniset
            Toi punainen G12 plus on eräänlaista longlife nestettä.. Osoittaa myös hyvin mahdolliset vuotokohdat, menee sellaseks valkoseks mössöks siihe mistä vuotaa. Itellä on muuten bemmissä tota, vw korjaamossa kun töissä olen Ite suosittelisin punasta ennemmin kun noita vanhanaikasia vihreitä nesteitä.. Kunhan vaihtaa sit vaan kaiken kerralla
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Toi punainen G12 plus on eräänlaista longlife nestettä.. Osoittaa myös hyvin mahdolliset vuotokohdat, menee sellaseks valkoseks mössöks siihe mistä vuotaa. Itellä on muuten bemmissä tota, vw korjaamossa kun töissä olen Ite suosittelisin punasta ennemmin kun noita vanhanaikasia vihreitä nesteitä.. Kunhan vaihtaa sit vaan kaiken kerralla
              No joo, itselläkin oli punaiset vielä perjantaina. Vaihdoin vesipumpun ja merkkiliikkeessä kysyin että saako siellä olla punaiset nesteet ja sanoivat että ei siitä välttämättä ole haittaa,mutta suosittelivat että vaihtaa vihreisiin. No huuhtelin järjestelmän ja vaihdoin sinne nyt vihreät. Eikös volkkareissa tuo vihreä ole jo haitallista? Eli tarvitsee tuon punaisen nesteen..
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Originally posted by arska84 View Post
                No joo, itselläkin oli punaiset vielä perjantaina. Vaihdoin vesipumpun ja merkkiliikkeessä kysyin että saako siellä olla punaiset nesteet ja sanoivat että ei siitä välttämättä ole haittaa,mutta suosittelivat että vaihtaa vihreisiin. No huuhtelin järjestelmän ja vaihdoin sinne nyt vihreät. Eikös volkkareissa tuo vihreä ole jo haitallista? Eli tarvitsee tuon punaisen nesteen..

                Vihreistä monoetyleeni pohjaista nestettähän ei sais alumiinimoottorissa käyttää, propyleeni pohjasta taas saa, mutta toi punanenhan on uusimmille moottoreille suunniteltua. VAG autoissa ei huolto ohjelmaan ole merkitty edes jäähdytinnesteen vaihtoa, joten kai toi g12 kestää sit auton ajan siellä, longlife nestehän se on..:think
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Vihreistä monoetyleeni pohjaista nestettähän ei sais alumiinimoottorissa käyttää, propyleeni pohjasta taas saa, mutta toi punanenhan on uusimmille moottoreille suunniteltua. VAG autoissa ei huolto ohjelmaan ole merkitty edes jäähdytinnesteen vaihtoa, joten kai toi g12 kestää sit auton ajan siellä, longlife nestehän se on..:think
                  Kyllä on merkitty ainakin porukoitten -97 1.9TDi Passatissa 4 vuoden välein ja punaiset nesteet. Alkuperäiseen kysymykseen vielä että ei se neste sieltä saa mihinkään itsekseen edes kadota,tarkista onko mitään vuotoja..
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Originally posted by arska84 View Post
                    Kyllä on merkitty ainakin porukoitten -97 1.9TDi Passatissa 4 vuoden välein ja punaiset nesteet. Alkuperäiseen kysymykseen vielä että ei se neste sieltä saa mihinkään itsekseen edes kadota,tarkista onko mitään vuotoja..

                    -97 passatissa ei ole longlifeä Mutta tosiaan voi olla että onkin vaihto, ei niitä nyt varmaks ulkoo muista..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #11
                      joo ei kannata kenenkään sekottaa vihreitä ja punasia keskenään. vetää kuulemma nesteet hyytelöksi.
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • hoppari
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 8
                        • Helsinki

                        #12
                        ongelma selvisi

                        No niin, tänään käytin autoa pikahuollossa ja selvisi että vuotohan siellä oli. Kuulemma vuoti vaan lämpimänä, mikä selittääkin sen että miksi valo syttyi vaan välillä ajon aikana.
                        E90 318i 2009
                        Ex E46 316i 2000

                        Comment

                        • Petri
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 3156
                          • Nummela

                          #13
                          Originally posted by hoppari View Post
                          No niin, tänään käytin autoa pikahuollossa ja selvisi että vuotohan siellä oli. Kuulemma vuoti vaan lämpimänä, mikä selittääkin sen että miksi valo syttyi vaan välillä ajon aikana.
                          Vuotiko paisuntasäiliön saumasta?

                          Omassa -00 E46:ssa kävi niin, että paisari vuoti myös ja loppujen lopuksi halkesi kunnolla kun pysähdyttiin huoltoasemalle landereissulla. Oli siis talvi, joten ajon aikana oli ilmeisesti sen verran viimaa että silloin pysyi kasassa...
                          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • hoppari
                            Newbiemmer
                            • Apr 2006
                            • 8
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Petri View Post
                            Vuotiko paisuntasäiliön saumasta?

                            Omassa -00 E46:ssa kävi niin, että paisari vuoti myös ja loppujen lopuksi halkesi kunnolla kun pysähdyttiin huoltoasemalle landereissulla. Oli siis talvi, joten ajon aikana oli ilmeisesti sen verran viimaa että silloin pysyi kasassa...
                            Ei mekaanikko sen tarkemmin selittänyt asiaa, sanoi vaan että kun pisti 1k painetta niin sillon rupesi vuotamaan. Onko tällaiset ongelmat ihan yleisiä?
                            E90 318i 2009
                            Ex E46 316i 2000

                            Comment

                            • Petri
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 3156
                              • Nummela

                              #15
                              Originally posted by hoppari View Post
                              Ei mekaanikko sen tarkemmin selittänyt asiaa, sanoi vaan että kun pisti 1k painetta niin sillon rupesi vuotamaan. Onko tällaiset ongelmat ihan yleisiä?
                              Ainakin tuo paisuntasäiliön saumasta halkeaminen on ilmeisesti jonkin sortin "tyyppivika" E46:ssa...
                              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎