Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vuotaa nestettä moottorin takaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ScuderiaFerrari
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 5

E46 vuotaa nestettä moottorin takaa

Ensin luulin että nestettä vuotaa lohkolämmittimen ja lohkon välistä, mutta eipä tulekaan sieltä. Neste tulee jostain koneen takaa, pakosarjankin yläpuolelta. Ja vuoto on aika reipasta. Onko kellään vastaavaa ongelmaa ollut...? Autohan on vm.1998 ja malli 318i neloskoneella m43b19.

Kone edestä

Tässä jäähdytys systeemi

Mistähän tuo voisi vuotaa? Onko missään kuvaa irtonaisesta ko. moottorista, jossa se näkyisi takaapäin?
    Last edited by ScuderiaFerrari; 13-05-2008, 16:04.
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

Oletko kurkannut ettei paisuntasäiliössä ole reikää? Sieltä saattaa lentää vesi paineella kauaskin. Tyyppivika tuntuu olevan.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• polkuauto
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 168

Täältä löytynee syy vuotoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=murenee

Comment

• dsl Bimmer
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 357

Joo, todennäköisesti muovinen Y-haara moottorin takana vuotaa.

(Mä muuten olen laskenut omasta autostani moottorin lämpöjä 105 asteesta 92 asteeseen. Piti vaan laittaa suora virransyöttö sähkötermostaatille etuvastuksen kautta.)

Comment

• Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

Originally posted by dsl Bimmer View Post
          (Mä muuten olen laskenut omasta autostani moottorin lämpöjä 105 asteesta 92 asteeseen. Piti vaan laittaa suora virransyöttö sähkötermostaatille etuvastuksen kautta.)
          Mikäs ihme tähän on syynä?

Comment

• ScuderiaFerrari
            Newbiemmer
            • Mar 2007
            • 5

Originally posted by dsl Bimmer View Post
            Joo, todennäköisesti muovinen Y-haara moottorin takana vuotaa.

Voisko joku osoittaa realoem:stä mikä osa on kyseessä? Siis tämä Y-haara, itse en oikein saanut selville mikä osa se on?

Comment

• seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

no enpä osannut linkittää fiksusti ,muuta tuotenumero on 11 53 1 708 808
              saanko jotenkin print screen kuvan siirrettyä tänne ettei tarvi tallentaa minneen??
              Last edited by seidltuning; 14-05-2008, 16:38.
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

Comment

• ScuderiaFerrari
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 5

Siis osa 9 tuosta ensimmäisestä kuvasta? Tarviiko tilata mitään muuta, tiivisteitä tms.?

Kuvanhan saa helpoiten tänne siten, että ensin tallennat sen omalle koneelle ja sitten laita attachmentinä se viestiisi.

Ja osaako joku kertoa onko tuo osa nro.9 helppo vaihtaa? Mitä tarvitsee purkaa ensin pois edestä, ja miten se on kiinni?
                Attached Files
                Last edited by ScuderiaFerrari; 14-05-2008, 18:26.

Comment

• dsl Bimmer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 357

Originally posted by ScuderiaFerrari View Post
                  Ja osaako joku kertoa onko tuo osa nro.9 helppo vaihtaa? Mitä tarvitsee purkaa ensin pois edestä, ja miten se on kiinni?
                  Katso toi linkki, johon Polkuauto viittasi jo edellä. Ei se nyt mikään mahdoton ollut vaihtaa. Suurin ongelma on ehkä se, että se on suhteellisen pienessä välissä. Raitisilmasuodattimen kotelon kun on irrottanut, niin osa näkyy ja sen pystyy vaihtamaan. Y-haaran mukana tulee uusi o-rengas, eikä välttämättä muita osia tarvita. Itse vaihdoin kyllä samalla huohotinputken, numero 8 toisessa kuvassa.
                  Last edited by dsl Bimmer; 14-05-2008, 19:43.

Comment

• dsl Bimmer
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 357

Originally posted by Matula View Post
                    Mikäs ihme tähän on syynä?
                    Lämpöjä laskin, jotta 1: saisi vähän lisää tehoja, 2: muoviosat eivät joutuisi niin kovalle rasitukselle korkeassa lämmössä, 3: syylärissä ei olisi niin kova paine ja 4: öljyt kestävät paremmin matalemmissa lämpötiloissa.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎