Joo eli käytin tänään autoo korjaamolla (e46 328ci) putkistovuodon takia. Ymmärsin niin, että pakosarja vuotaa pakosarjanlaipan ja siitä kateille lähtevien pitkin juuresta. Korjaamo tarjosi ratkaisuksi joko ostaa uudet pakosarjat (1400€ kpl) tai hitsata jokainen putki jälleen tiiviiksi laippaan jollakin erikoisella hitsausaineella jota käytetään jossakin kaasupulloissa sun muissa tiiviissä konstruktioissa. Hinnaksi tälle toimenpiteelle sanoi 600 euroa, koko päivän työ hitsata tarkasti jokainen putki. No sanoin että mietin asiaa, kun tuntuu aika rajulta korjata vanhaa putkea 600€:lla kun miettii paljonko sillä rahalla saa putkistoa rakennettua.
Mieleeni tulikin seuraavanlainen ajatus ja kysyisinkin tässä onko se mahdollista? Eli ostaisin rosterisen pakosarjan ilman katteja (240€) ja teettäisin edestä taakse asti kokorosteri putkiston esim. magnaflown tms. katalysaattoreilla. Mitä olen seuraillut netistä ei liikkeessä teetetty putkisto vaimentimineen tule kovin kalliiksi vaan puhutaan ainoastaan joistakin sadoista euroista. Katit joutuisi todennäköisesti siirtämään pakosarjasta auton alle mutta vaikuttaako tämä jotenkin auton seoksiin jos lambda anturit (4kpl) siirtää uuteen paikkaan kattien siirtämisen vuoksi? Tässä sitä nyt on miettimistä, mutta sanokaa nyt ihmeessä joku asiasta enemmän tietävä onko tämä ratkaisu edes mahdollinen? Ei yhtään huvittais maksaa summaa jolla rakentaa koko putkiston edestä taakse pelkän vanhan ja ruosteisen pakosarjan fiksaamiseen johon saattaapi tulla tulevien vuosien saatossa uusia vuotokohtia... Kiitos paljon jo etukäteen jos joku osaa tässä asiassa hieman valaista!
Mieleeni tulikin seuraavanlainen ajatus ja kysyisinkin tässä onko se mahdollista? Eli ostaisin rosterisen pakosarjan ilman katteja (240€) ja teettäisin edestä taakse asti kokorosteri putkiston esim. magnaflown tms. katalysaattoreilla. Mitä olen seuraillut netistä ei liikkeessä teetetty putkisto vaimentimineen tule kovin kalliiksi vaan puhutaan ainoastaan joistakin sadoista euroista. Katit joutuisi todennäköisesti siirtämään pakosarjasta auton alle mutta vaikuttaako tämä jotenkin auton seoksiin jos lambda anturit (4kpl) siirtää uuteen paikkaan kattien siirtämisen vuoksi? Tässä sitä nyt on miettimistä, mutta sanokaa nyt ihmeessä joku asiasta enemmän tietävä onko tämä ratkaisu edes mahdollinen? Ei yhtään huvittais maksaa summaa jolla rakentaa koko putkiston edestä taakse pelkän vanhan ja ruosteisen pakosarjan fiksaamiseen johon saattaapi tulla tulevien vuosien saatossa uusia vuotokohtia... Kiitos paljon jo etukäteen jos joku osaa tässä asiassa hieman valaista!
Comment