Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 pakosarja vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ColdFusion
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 410
    • Tampere

    E46 pakosarja vuotaa

    Joo eli käytin tänään autoo korjaamolla (e46 328ci) putkistovuodon takia. Ymmärsin niin, että pakosarja vuotaa pakosarjanlaipan ja siitä kateille lähtevien pitkin juuresta. Korjaamo tarjosi ratkaisuksi joko ostaa uudet pakosarjat (1400€ kpl) tai hitsata jokainen putki jälleen tiiviiksi laippaan jollakin erikoisella hitsausaineella jota käytetään jossakin kaasupulloissa sun muissa tiiviissä konstruktioissa. Hinnaksi tälle toimenpiteelle sanoi 600 euroa, koko päivän työ hitsata tarkasti jokainen putki. No sanoin että mietin asiaa, kun tuntuu aika rajulta korjata vanhaa putkea 600€:lla kun miettii paljonko sillä rahalla saa putkistoa rakennettua.

    Mieleeni tulikin seuraavanlainen ajatus ja kysyisinkin tässä onko se mahdollista? Eli ostaisin rosterisen pakosarjan ilman katteja (240€) ja teettäisin edestä taakse asti kokorosteri putkiston esim. magnaflown tms. katalysaattoreilla. Mitä olen seuraillut netistä ei liikkeessä teetetty putkisto vaimentimineen tule kovin kalliiksi vaan puhutaan ainoastaan joistakin sadoista euroista. Katit joutuisi todennäköisesti siirtämään pakosarjasta auton alle mutta vaikuttaako tämä jotenkin auton seoksiin jos lambda anturit (4kpl) siirtää uuteen paikkaan kattien siirtämisen vuoksi? Tässä sitä nyt on miettimistä, mutta sanokaa nyt ihmeessä joku asiasta enemmän tietävä onko tämä ratkaisu edes mahdollinen? Ei yhtään huvittais maksaa summaa jolla rakentaa koko putkiston edestä taakse pelkän vanhan ja ruosteisen pakosarjan fiksaamiseen johon saattaapi tulla tulevien vuosien saatossa uusia vuotokohtia... Kiitos paljon jo etukäteen jos joku osaa tässä asiassa hieman valaista!
    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Itsellä kans 328 e46 ja sama homma kävi mulle..

    Pakosarjahan on rosteria ja luultavasti sulle on käynyt aivan kuten mulle itselle kävi.. Eli pakosarjat on haljennut katalysaattorien vierestä hitsaussaumasta. Itsellä toinen putki oli noin 3/4 osaa matkalta halki suoraan putken paksuimmasta kohtaa (katin kohdalta) ja toinen heti sen jälkeen kun kaikki kolme sylinteriä yhtyvät yhdeksi.

    Itse hoidin asian niin että revin pakosarjat pois ja rälläkällä sitten katalysaattorien päällä olevat suojapellit pois jotta näki vuotokohdat. Rosteri langalla sitten hitsattiin saumat kuntoon ja laitettiin suojapellit sitten kattien päälle takaisin. Nyt on jo ainakin muutaman kk pitänyt..

    itse pakosarjat eivät ole mitään mukavimpia irroittaa ja itse kävin imasemassa ilmoistoinnista mehut pois enne remonttia jotta sai tavarat talteen ja otettua edessä olevan letkun pois tieltä..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Toni Markus
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 17

      #3
      Moro,
      Sama homma kävi itelläkin, katti "poikki" katin kannen puoleisen pään saumasta. Uudet sarjat hommasin ja nyt ei pörise, se mikä tässä hauskaa oli, niin meni pörisevänä hyvillä arvoilla päästöistä ja katastuksesta läpi..esim supersprintin putkistossa peltisarjat, katit viety pohjan alle ja lambdoille paikat siellä, olisi vaan maksanut koko putkisto liki 4000:- purkaamoilta löytyy 200tkm. ajettuja n.300:-sarja per. 3 sylinteriä , mutta niissäkin tahtoo olla jo vuodon alkuja taas kannen puolella laipan ja putken välissä.!?!
      Last edited by Toni Markus; 14-06-2008, 00:08.

      Comment

      • klapikone
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 16
        • Varsinainen suomi

        #5
        Mites tuossa sarjassa riittäää ton kattien jälkeen tulevan lambaadan johto? Onko jokin jatkos?:think

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #6
          Originally posted by takatalvi View Post
          Täältä saa myös vaihtoehdon korjaukseen.
          http://www.schmiedmann.com/DisplayPr...ackText=Tuning
          Toi ei passaa E46 seen....toi on M52 motille....Pitäs olla M52b28Tu.....Jossa katit pakosarjan yhteydessä...kattelin jostain ni jotain 3000 maksaa uus paremmin virtaava sarja....olikohan octane stylingin sivuilta???
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • klapikone
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 16
            • Varsinainen suomi

            #7
            Kyllä siellä sanotaan ett sopii m54 motille.... ja tuolla toisella bmw forumilla joku on tollasen modificaation tehnyt että, katit siirtyy pakosarjasta auton alle, tuli muistaakseni ihan kivasti kilowatteja lisääkin
            Edit.... Katselin sieltä octane stylingin sivuilta pakosarjaa.... taitaa olla samapaketti kun tossa linkissä on...
            Last edited by klapikone; 14-06-2008, 16:11.

            Comment

            • takatalvi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1019
              • Jokela

              #8
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              Toi ei passaa E46 seen....toi on M52 motille....Pitäs olla M52b28Tu.....Jossa katit pakosarjan yhteydessä...kattelin jostain ni jotain 3000 maksaa uus paremmin virtaava sarja....olikohan octane stylingin sivuilta???
              Kyllähän se vaan käy, tai ainakin näin kertoivat, kun lähetin kyselyä tuonne firmaan.

              Tässä on se kalliimpi versio:
              BMW i3

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #9
                Originally posted by takatalvi View Post
                Kyllähän se vaan käy, tai ainakin näin kertoivat, kun lähetin kyselyä tuonne firmaan.

                Tässä on se kalliimpi versio:
                http://www.schmiedmann.com/DisplayPr...ackText=Tuning
                No niimpäs onkin. Pahoittelut, en lukenut tuota juttua loppuun asti.....
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • ColdFusion
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 410
                  • Tampere

                  #10
                  Originally posted by takatalvi View Post
                  Täältä saa myös vaihtoehdon korjaukseen.
                  http://www.schmiedmann.com/DisplayPr...ackText=Tuning
                  Juu eli useista korjaamoista nyt tullut kyseltyä tuosta ja päädyn kokonaan uuteen putkistoon.. Täytyypä laittaa tonne Schmiedmannille kyselyä tuosta setistä, toivottavasti osaavat hyvin englantia ja viitsivät vastailla. Lamdojen siirtäminen ei kuulemma ole mikään ongelma.. Pitää tässä nyt vielä funtsailla, että mistä catback putki ja kuinka kovat äänet ilman välivaimentajia tai yhdellä välivaimentajalla. Luulisi että tuolta samasta puljusta löytyisi myös tohon settiin sopiva loppuputki kohtuuhintaan. Ei viitsis lähtee mitään eisenmannin takapönttöö ostamaan koko putkiston hinnalla.
                  E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎