Elikkäs kahlailin foorumia, mutta eipä löytynyt ihan tarkkaa infoa ks. ongelmasta. Lähinnä oli ehkä tämä thredi:
Siinä vissiin käsiteltiin kuitenki pääasiallisesti automaagilaatikkolla varusteltuja ja mulla olis manuaalilla varusteltu. En sitten tiedä paljonko sillä on eroa, mutta kuiteski... ongelma olisi seuraavanlainen:
Vauhtia on noin 80km/h vaihde on 5:lla ja painan kaasua... alkaa jyrinä. Vauhti kiihtyy ja kun on lasissa 95km/h niin jyrinä lakkaa. Jos nostan kaasun pois jyrinä loppuu. Jos painan kytkimen pohjaan jyrinä loppuu. alkaa jostain noin 1600 kierroksesta ja loppuu siinä 2000 kieppeillä ehkä jo vähän allekin. Ongelman havaitsin motarilla ajettaessa vakkari päällä. Jyrinä on voimakkainta minimaalisella pintakaasulla. Pienemmilläkin vaihteilla samaa havaittavissa (tolla kierrosluku välillä)... ehkä :think .. niin paljon heikompana efektinä, että vaikea havaita.. tai sitten kuvittelen.
Ideoita? Kenelläkään. On tää autoilu niin kivaa
Kiitostamme jo etukäteen kaikkia vastanneita.
Siinä vissiin käsiteltiin kuitenki pääasiallisesti automaagilaatikkolla varusteltuja ja mulla olis manuaalilla varusteltu. En sitten tiedä paljonko sillä on eroa, mutta kuiteski... ongelma olisi seuraavanlainen:
Vauhtia on noin 80km/h vaihde on 5:lla ja painan kaasua... alkaa jyrinä. Vauhti kiihtyy ja kun on lasissa 95km/h niin jyrinä lakkaa. Jos nostan kaasun pois jyrinä loppuu. Jos painan kytkimen pohjaan jyrinä loppuu. alkaa jostain noin 1600 kierroksesta ja loppuu siinä 2000 kieppeillä ehkä jo vähän allekin. Ongelman havaitsin motarilla ajettaessa vakkari päällä. Jyrinä on voimakkainta minimaalisella pintakaasulla. Pienemmilläkin vaihteilla samaa havaittavissa (tolla kierrosluku välillä)... ehkä :think .. niin paljon heikompana efektinä, että vaikea havaita.. tai sitten kuvittelen.
Ideoita? Kenelläkään. On tää autoilu niin kivaa
Kiitostamme jo etukäteen kaikkia vastanneita.
Comment