Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #31
    Itselläni myös vuoti tuo korkki ja vaihdoin siihen uuden o-renkaan niin loppu se vuotaminen. Vanha tiiviste oli kyllä aika huonossa hapessa + litistynyt.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #32
      Lainataas tätä topiccia pikkase

      Eli auto e46 320d facelift. Ratti pitää ihme narinaa kun paikallaan/hiljaisessa vaihdissa kääntää rattia. Missähä mahtais olla vika? öljyä on tarpeeksi..
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Quicksilver
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 6
        • Helsinki

        #33
        Itellä e46 325 XiA -02, ja sama vika täälläkin. Kun paikallaan tai hiljasessa vauhdissa kääntää rattia oikealle tai vasemmalle renkaiden ollessa suurinpiirtein suoraan eteenpäin, kuuluu hiljanen "honotus". Ääni ilmesty pariviikkoa sitten. Kattelin pellin alle tänään, niin mötikkä on aika märän näköinen, ja korkissa lukee ATF (tarraa siinä ei enää kiinni ole, kone pesty ). Huomenna sit tarvikekauppaan hakemaan uutta korkin tiivisterengasta ja ATF-öljyä (meneeköhän tää nyt ihan oikein, viisaammat HELP PLEASE!!).
        Jos näyttää siltä et tehostimen öljy vähissä, niin riittääkö pelkkä lisääminen, vai kannattaako ne vaihtaa kokonaan uusiin? Ja minkä väristä "terve" tehostimen öljy on? Nimenomaan siis toi ATF litku?

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by Quicksilver View Post
          Ja minkä väristä "terve" tehostimen öljy on? Nimenomaan siis toi ATF litku?
          Kirkasta kirkaanpunaista, ei sameaa niinkuin veri.

          Comment

          • Quicksilver
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 6
            • Helsinki

            #35
            Kiitos vastauksesta. No sit on öljyt ok. Eli tavaraa riittävästi, ja väri melkeen samaa kuin ois uudet öljyt. Korkin tiiviste vaihdettu, tippa öljyä lisätty (nyt sen korkin tikun ylemmän pykälän yli). Silti se outo törähdys ratista kuuluu edelleen, kun ratti renkaat suoraan-asennossa, ja veivaa oikealle tai vasemmalle..... hämärää?
            Enteiliskö pumppuvikaa:think, vai kokeilenko vielä öljyjen vaihtoa? En kyllä usko että vaikuttaa asiaan, koska öljyn väri oli erittäin "terve", ja sitä on ihan oikea määrä, ellei jopa tippa ylimääräistäkin....?

            Comment

            • Quicksilver
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 6
              • Helsinki

              #36
              huhuu, saisko keneltäkään viisaammalta villejä arvauksia tehostimen örähtelyääneen? senverran lisäystä että on täysin hiljainen kun on kylmänä, mutta sit 10-20 min ajelun jälkeen alkaa se hiljanen öynähtely hiljasessa vauhdissa renkaiden ollessa suurinpiirtein suorana....

              Comment

              • Quicksilver
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 6
                • Helsinki

                #37
                upitaas pikkasen kun ei ole kylän viisaimmat ehtineet vielä vastailemaan... eli ratti narisee edelleen, ehkä pikkasen kovempaa kuin pariviikkoa sitten. öljyt tosiaan terveen punaiset & tavaraa riittävästi. pikkasen on säiliö huohotellut, kun on huohtusreiän kohdalta taas säiliö kostea vaikka sen kuivaks muutama viikko sit pyyhin.
                onko nyt sit vaan odoteltava että pumppu laukeaa, vai kannattaako öljyjä vaihdella (turhaa työtä kun kerra litku on terveen väristä eikä mustaa mönjää?)

                Comment

                • Quicksilver
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 6
                  • Helsinki

                  #38
                  upp???

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    #39
                    pumppuko on sökö...

                    Lauantaina (230tkm/vm. -00) hajosi tehostin ilman varoituksia. Toimi täysin normaalisti kunnes auto oli 15min parkissa -> ei tehostusta enää. Nyt auto on luottokorjaamon pihassa odottamassa tuomiota. Päivitän syyn tähän perään kunhan se minulle kerrotaan.

                    Edit: Pumppuhan se on. Uusi sattuisi olemaan merkkiliikkeen hyllyssä. (450,-) Ihanan kallista..

                    Edit: Miksen mää tätä aikaisemmin katsonut.. (210,-)
                    Last edited by Weuli; 05-12-2011, 20:01. Reason: Lisätty linkki
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • Quicksilver
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 6
                      • Helsinki

                      #40
                      joo, halpaa hupia
                      noh, kun niin auliisti mielipiteitään tänne halutaan pantata, niin vaihdan ne öljyt sitten, katellaan samalla kaikki letkut ja kiristimet.
                      ja taidan pitää salaisuutena kuin kävi

                      Comment

                      • jarci
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 783
                        • Sawo

                        #41
                        kuinkas moni pumpun on vaihtanut itse? kovin ahtaalle ja epämiellyttävälle paikalle näyttää
                        Nykyisin mennään X3 E83

                        Comment

                        • Krynx
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 908
                          • á la Temmes

                          #42
                          Ainakin b28 koneisessa tilaa oli melkein hevoselle kun alakautta vaihtelin. Ainakin mun isoilla sorkilla mahtui ongelmitta. En jaksanut irroittaa muistaakseni edes sitä tehostijan öljysäiliötä.
                          E39 525d -00
                          E39 523i-96
                          E30 316 -86

                          Comment

                          • jarci
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 783
                            • Sawo

                            #43
                            noniin. sepä on vaihdettu. helppo homma alakautta. pohjamuovi irti. 2 letkua irti.
                            tilaa ei kyllä hirveästi ole. 4 pulttia ja pumppu tippuu alas.

                            taitaa olla tyyppivika että pumpun akseli menee näissä poikki.
                            Nykyisin mennään X3 E83

                            Comment

                            • Krynx
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 908
                              • á la Temmes

                              #44
                              Originally posted by jarci View Post
                              taitaa olla tyyppivika että pumpun akseli menee näissä poikki.
                              Omasta oli lamellit säpäleinä.
                              E39 525d -00
                              E39 523i-96
                              E30 316 -86

                              Comment

                              • Aspis
                                Newbiemmer
                                • Nov 2010
                                • 2
                                • Helsinki

                                #45
                                Pakko jatkaa tätä keskustelua vielä:
                                Omassa facelift 320d:ssä vaihdettiin tuo ohjaustehostimen pumppu tuon kuuluisan narinan takia. Mittarissa n220tkm. Ääni väheni hieman mutta vaivaa edelleen etenkin hiljaisessa vauhdissa rattia käännellessä. Onko kellään kokemusta että mitä seuraavaksi kannattaisi kokeilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎