Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #46
    Kyllä se niin helppo on että pitäs puoleen tuntiin mennä, melko selvästi näkee mitkä pultit pitää irroittaa. Jos pultit on ryytyny kiinni siten että katkeaa tai mälvääntyy niin sitten menee paljon kauemmin kun niitä alkaa katkomaan sieltä.

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #47
      Mitä ATF :n öljyä suosittelette? Auto 320d facelift ja saksantuonti.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Misteri30
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 117
        • evijärvi

        #48
        täällä olis pikkunen kysymys.
        asentelin 01 320d:hen raidetangon, alatukivarren jne, siinä työtä tehdessä piti käännellä rattia puolelta toiselle pariin otteeseen (keula oli ilmassa) niin kuului sellainen rututus ohjaustehostimelta niinkuin siellä olisi ollut ilmaa. kun sain työn tehtyä niin oli pienen lätäkön tehny allensa ja oli vuotanut korkin välistä öljyä. ja muutenkin se säiliö oli sellaista mustaa öljytöhnää päällä kerros että on siitä ennenki vissiin tullu ölppää?
        -E46 320d touring 2001 ex
        -E30 324td touring 1989
        -E91 330xda touring 2006

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #49
          Vaihdahan se korkki nyt ainakin ensin.. Liekkö ollut liikaa öljyä säiliössä?

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 757
            • Kerava

            #50
            Löytyisikös neuvoa: Eli 2001 330 ci, Tehostimen pumppu juuri vaihdettu, kun vanha piti rohinaa rattia käännettäessä. Samalla vaihdettiin uusi säiliö ja hihna.
            Muuten kaikki kunnossa, paitsi auton kun laittaa käyntiin: ohjaus on h-vetin jäykkä. Kun nostaa kierrokset +2500 rpm, ikäänkuin tulppa aukeaa ja tehostus on sen jälkeen normaali. Myös sartin jälkeen, kun rattia kääntää (voimalla) n. puoli kierrosta, ikäänkuin tulppa aukeaa ja tehostus on sen jälkeen normaali.
            Alkuun tehostimen säiliössä ei näy liikettä. Siis joku tukos? ja jos niin missä, vai onko käynyt niin, että uusi tehostimen pumppu on ollut viallinen?

            t. Jarppa
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 757
              • Kerava

              #51
              pientä päivitystä tuohon ohjaustehostimeen (edellinen post) : Herää nyt 1700-2000 rpm. Vaihdettu uusi banjo bolt with check valve. Ei löydy vuotoja, letkut on kunnossa ja mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
              Kenelläkään mitään ideaa?
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • Jarppa63
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 757
                • Kerava

                #52
                Lisää päivitystä. Samanlainen ongelma on suht harvinainen; löysin maailmalta kolme kohtalontoveria, mutta ei yhtään ratakaisua.
                Vaihdoin tänään paluuletkun. Hetken laite toimi niinkuin pitää. Tuulettelin jo, että JESS, hain oluen ja tulin testaamaan uudestaan ja WTF, laite herää eloon 1500 rpm:ssä. Kaiketi seuraava on menoletku ja sitten seuraavana uusi pumppu. Jos vaikka juuri asennettu uusi pumppu olisikin viallinen?
                t. Jarppa
                BMW i4M50 individual -23
                exiä: BMW 545e -21
                BMW F33 435xd -15
                M550xd-12
                e93 330da -08
                Dodge Stealth RT/TT -91
                Ford Thunderbird SC -91
                Olds Supreme avo -71
                Chevy Chevelle 2d HT -72

                Comment

                • Jarppa63
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 757
                  • Kerava

                  #53
                  Päivitetään vähän: Ajoittain laite herää, mutta seuraavassa startissa taas "mykkänä". Ei mitään loogista kaavaa. Ehkä kuitenkin herääminen on lisääntymään päin. No, hankin uuden pumpun, koska vahva epäily on, että asennettu pumppu on jollain tavalla viallinen. Onneksi noissa on takuu eli rahat saa takaisin, mutta ei se silti vaivaa ja harmia korvaa.

                  edit: Uusi pumppu kiinni ja avot: toimii niinkuin pitääkin! Case closed tältä erää. Ja samalla vaihtui menopeli E93.
                  t. JK
                  Last edited by Jarppa63; 12-09-2013, 14:01.
                  BMW i4M50 individual -23
                  exiä: BMW 545e -21
                  BMW F33 435xd -15
                  M550xd-12
                  e93 330da -08
                  Dodge Stealth RT/TT -91
                  Ford Thunderbird SC -91
                  Olds Supreme avo -71
                  Chevy Chevelle 2d HT -72

                  Comment

                  • bemarilover
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 6
                    • Suomi

                    #54
                    meni jo
                    Last edited by bemarilover; 04-11-2013, 11:55.

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 757
                      • Kerava

                      #55
                      Miksi pumppu vaihdettiin? Lähinnä miten se oireili / toimi?
                      Oikeat öljyt? Säiliön korkissa on tägi, mitä öljyä vaatii. ATF tai CHF .11s.
                      Suodatin tukossa? Eli vaihdat säiliön, koska suodatin on kiinteä siinä suodattimen pohjassa.
                      Joku letku kurtussa, eli uusi letku.
                      Veikkaan kuitenkin että uudessa pumpussa on jokin vika. Palauta se ja uusi tilalle.
                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎