Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 -99 328i vakionopeudensäätimen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venatroniikka
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 16

    E46 -99 328i vakionopeudensäätimen jälkiasennus

    Moi bemaristit.

    Omasta, muuten hyvästä matka-autostani puuttuu vakionopeudensäädin. Onko kukaan saanut asenn(ut)ettua kyseisenlaiseen autoon tätä varustetta? Oleellista siis että kyseessä on E46 328i mekaanisella kaasulla.

    BMW-liike ei voinut auttaa (nappien asennushan ei riitä kun on mekaaninen kaasu.. yrittivät kuitenkin , epäilyistäni huolimatta.. varaosa/varustelistalta kun autolleni valmistenumeron perusteella löytyi monitoimiratti säätimen nappeineen.)

    Tarvikesäädintä yritettäessä asennuttaa on todettu että on liian ahdasta konetilassa eikä kaasuvaijeriin pääse käsiksi purkamatta imusarjaa irti. Myöskään polkimen päähän vaijeria ei pääse / mahdu asentamaan säätöservoa tai sille ei ole tilaa.

    Eli jos omakohtaista tai luotettavaa tietoa kuka osaa ja tekee Eteläsuomessa, niin olen kovin kiitollinen.

    ps. Pahoitteluni, mikäli asiaa on käsitelty. En löytänyt tietoja yrityksistä huolimatta. Noita sähkönappiasennuksia on puitu, mutta ne eivät tähän tapaukseen päde.
    Autos kommen aus München.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    En tiedä mitä maksaa mutta kyllähän tuohon alkuperäisosina pitäisi tuollainen saada. Vaatii tosin ohjainlaitteen, sähkömoottorin jne jne eli kalliiksi mennee.

    Helpointa olisi varmaan etsiä jostain purkuautosta vastaava systeemi / ebayta selailla
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Venatroniikka
      Newbiemmer
      • Jun 2008
      • 16

      #3
      Originally posted by Jonsku View Post
      En tiedä mitä maksaa mutta kyllähän tuohon alkuperäisosina pitäisi tuollainen saada. Vaatii tosin ohjainlaitteen, sähkömoottorin jne jne eli kalliiksi mennee.

      Helpointa olisi varmaan etsiä jostain purkuautosta vastaava systeemi / ebayta selailla
      Kiitos vinkistä, täytyy tutkia alkuperäisosapaketin löytymismahiksia.

      Tarkennan kuitenkin vielä ongelmakuvausta, eli kyllähän konetilaan tarvikesäätimen servon olisi saanut muuten mutta tarvittava liitos kaasuvaijeriin tulisi niin hankalaan paikkaan että kuulemma vaatisi imusarjan purkamista. Vrt. autot jossa kaasuvaijeri hyvin esillä - helppo asennus.
      Autos kommen aus München.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Venatroniikka View Post
        Tarkennan kuitenkin vielä ongelmakuvausta, eli kyllähän konetilaan tarvikesäätimen servon olisi saanut muuten mutta tarvittava liitos kaasuvaijeriin tulisi niin hankalaan paikkaan että kuulemma vaatisi imusarjan purkamista. Vrt. autot jossa kaasuvaijeri hyvin esillä - helppo asennus.
        Eikös noissakin tule kaasuläpälle kaksi kaasuvaijeria, eli vakkarille erillinen vaijeri normivaijerin lisäksi?

        Anyways, toivottavasti löytyy sopiva paketti jostain
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #5
          Joudut hankkimaan ratin jossa on vakkarin napit ja sen jälkeen aktivointi päälle. Jos haluat alkuperäisen vakkarin.
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • Venatroniikka
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 16

            #6
            Originally posted by -PT- View Post
            Joudut hankkimaan ratin jossa on vakkarin napit ja sen jälkeen aktivointi päälle. Jos haluat alkuperäisen vakkarin.
            Tuota siis yrittivät merkkiliikkeessä, mutta napithan eivät tee mitään ellei konehuoneen puolella ole olemassa kaasua säätelevää sähkömoottoria. Ja sitähän ei ole, kun autossa on vaijeritoiminen kaasu. DBW-systeemiin sen saa pelkillä napeilla (+ koodaus?).

            Orkkis aina orkkis, tosin tarvikevakkari lisäviiksineenkään ei haittaa, yleensä jopa monipuolisemmat toiminnot (esim. muistipaikkoja). Kunhan toimivan systeemin saisi.

            Harmi vain että cruisen jälkiasennuksesta, oli se sitten tarvike tai orkkis, on näköjään tehty turhan vaikea tämän automallin kohdalla.
            Autos kommen aus München.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by -PT- View Post
              Joudut hankkimaan ratin jossa on vakkarin napit ja sen jälkeen aktivointi päälle. Jos haluat alkuperäisen vakkarin.
              Ei onnistu -99:ssä ihan noin helposti kuin -00:ssa
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Venatroniikka View Post
                Tuota siis yrittivät merkkiliikkeessä, mutta napithan eivät tee mitään ellei konehuoneen puolella ole olemassa kaasua säätelevää sähkömoottoria. Ja sitähän ei ole, kun autossa on vaijeritoiminen kaasu. DBW-systeemiin sen saa pelkillä napeilla (+ koodaus?).

                Orkkis aina orkkis, tosin tarvikevakkari lisäviiksineenkään ei haittaa, yleensä jopa monipuolisemmat toiminnot (esim. muistipaikkoja). Kunhan toimivan systeemin saisi.

                Harmi vain että cruisen jälkiasennuksesta, oli se sitten tarvike tai orkkis, on näköjään tehty turhan vaikea tämän automallin kohdalla.
                Originally posted by Rahu View Post
                Ei onnistu -99:ssä ihan noin helposti kuin -00:ssa
                Mulla oli sellanen käsitys, että vakionopeussäädintä käyttäis sama sähkömoottori, jota ACS käyttää. http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&hg=13&fg=15. Realoemin mukaan vakionopeussäätimen jälkiasennussarjaan kuuluu vain ratti napeilla http://www.realoem.com/bmw/showparts...=66&fg=95&hl=3.
                Last edited by -PT-; 01-07-2008, 16:55.
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • takatalvi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1019
                  • Jokela

                  #9
                  Originally posted by -PT- View Post
                  Mulla oli sellanen käsitys, että vakionopeussäädintä käyttäis sama sähkömoottori, jota ACS käyttää. http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&hg=13&fg=15. Realoemin mukaan vakionopeussäätimen jälkiasennussarjaan kuuluu vain ratti napeilla http://www.realoem.com/bmw/showparts...=66&fg=95&hl=3.
                  Tulee siinä mukaan jotain kaapeliakin: http://bmwfans.info/part-65710016106/ vai mitä se oli...
                  BMW i3

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by takatalvi View Post
                    Tulee siinä mukaan jotain kaapeliakin: http://bmwfans.info/part-65710016106/ vai mitä se oli...
                    Jep. Niinpä näkyis tulevan.
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • t0103138
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 45

                      #11
                      Koita etsiä saksan ebaysta. www.ebay.de ja hakuun esim "BMW E46 tempomat".
                      Tai suoraan ebay kauppojen sivuilta.





                      Siinä muutama esimerkki.

                      Mikko
                      F31 320i xdrive -13
                      E91 330 XD -06

                      Ex.
                      E46 330XD -01
                      E46 325Xi -01
                      E30 325 IX -91
                      E36 320 -91
                      E30 324 TD -88
                      E30 324 D -86
                      E30 323i -85
                      E21 323i -79
                      E21 320 -78
                      E10 2002 -75

                      Comment

                      • Venatroniikka
                        Newbiemmer
                        • Jun 2008
                        • 16

                        #12
                        Kiitokset kaikille vinkeistä liittyen osiin! Eiköhän se puoli nyt järjesty, jos nyt tuo melko oleellinen ja ongelmallinen asennusosuus edes osoittautuu mahdolliseksi tai realistiseksi .. :/

                        Nyt kiinnostaisi kuitenkin näkemykset tuosta asennuksen vaativuudesta, eli mitä pitää sisällään "imusarjan purkaminen pois tieltä"? Minkä verran työtä tuo mahtaa pitää sisällään teetettynä jossain osaavassa paikassa? Kannattaako cruise-haaveilut unohtaa suosiolla tämän auton kohdalla?

                        Tarvikevakkarin erittäinkin ammattitaitoiselta tuntuva asentaja (joskaan ei BMW-spesialisti) totesi että tämä auto oli ensimmäinen tapaus jossa joutui nostamaan kädet ylös ja luovuttamaan. Nelipyttyisiin E46:siin oli asentanut, mutta niissä vaijeri paremmin näkyvillä mahdollistaen helpon asennuksen.
                        Autos kommen aus München.

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Päädyit tarvike vakionopeussäätimeen? Tässä olis vielä linkki yhdestä jälkiasennus projektista josta näkee miten tuo nappulapäivitys suunnilleen menee alkuperäisen vakionopeussäätimen asennuksessa. KLIK
                          Last edited by -PT-; 02-07-2008, 23:14.
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by Venatroniikka View Post
                            Kiitokset kaikille vinkeistä liittyen osiin! Eiköhän se puoli nyt järjesty, jos nyt tuo melko oleellinen ja ongelmallinen asennusosuus edes osoittautuu mahdolliseksi tai realistiseksi .. :/

                            Nyt kiinnostaisi kuitenkin näkemykset tuosta asennuksen vaativuudesta, eli mitä pitää sisällään "imusarjan purkaminen pois tieltä"? Minkä verran työtä tuo mahtaa pitää sisällään teetettynä jossain osaavassa paikassa? Kannattaako cruise-haaveilut unohtaa suosiolla tämän auton kohdalla?

                            Tarvikevakkarin erittäinkin ammattitaitoiselta tuntuva asentaja (joskaan ei BMW-spesialisti) totesi että tämä auto oli ensimmäinen tapaus jossa joutui nostamaan kädet ylös ja luovuttamaan. Nelipyttyisiin E46:siin oli asentanut, mutta niissä vaijeri paremmin näkyvillä mahdollistaen helpon asennuksen.
                            Imusarjan purkamisessa sinänsä ei ole mitään ihmeellistä, tarvitaan uudet tiivisteet... 2,8 konetta e46 korissa en ole vielä luonnossa nähnyt mutta ihmettelen silti imusarjan purkamisen tarpeellisuutta...
                            Vakionopeudensätimen tuohon saa silti asennettua kuten mihin tahansa autoon, tältä osin ongelmaa ei ole.

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by -PT- View Post
                              Päädyit tarvike vakionopeussäätimeen? Tässä olis vielä linkki yhdestä jälkiasennus projektista josta näkee miten tuo nappulapäivitys suunnilleen menee alkuperäisen vakionopeussäätimen asennuksessa. KLIK
                              Siis tässä threadissä on kysymys vakionopeussäätimen asennuksesta sellaiseen koneeseen jossa ei ole sähköistä kaasupoljinta vaan mekaaninen. Laittamasi linkki "asennusohjeeseen" toimii VAIN sähköisen kaasupolkimen kanssa, ei mekaanisen. Ei sotketa kahta eri asiaa tässä ketjussa....
                              Last edited by miccou; 07-07-2008, 15:17.
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎