E46 umpion lasit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• marsupilami
    replied
    Arvelinkin,että saatta olla kertakäyttötiiviste.Kiitos vinkistä tosta puhdistusjutusta..meinasin samalla puhdistella umpion sisältä mutta taidan jättää väliin!

Leave a comment:

• Pekuz
    replied
    Saattaa olla viisasta uusia tiiviste lasin vaihdon yhteydessä. Itsellä tehdas xenonit ja toinen umpio huurtuu koko ajan. Avasinkin sen ja kuivalin, kun ajattelin että on mennyt autofixissä vesi sisään. No ei mitään seuraava ajolenkki suomen loskakelissä ja umpio huurteessa. Nyt kävin hakemassa Kl:stä tiivisteen katotaan loppuuko huurtuminen.

Muuten älkää koskeko noi heijastin pintoihin vaikka niissä olis jotain paskaa pinnassa, toi pinnoite irtoa välittömästi jos roplaa rätillä tai sormella. Jos ei paineilmalla lähde niin kannattaa antaa vain olla.

Leave a comment:

• marsupilami
    replied
    Pitääkö toi tiiviste vaihtaa samalla uuteen,jos menee lasia irroittelemaan?

Leave a comment:

• Touring
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
    Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?
    Ajovalopesureiden etumuovi pitää irroittaa. Itse vaihtelin kanssa nuo aikanaan ja samalla nyppäsin pois ajovalopesureiden moottorista piuhat. Omasta mielestä noilla ei tee mitään muuta kun triplaa pesunesteen kulutuksen.

Sama ongelmahan on facelift E36 valoissa mutta niihin ei tietääkseni saa ostettua muoveja erikseen (umpion sisällä olevat muovit)? Pre faceliftissä nuo oli sentään vielä lasia niin ei ollut tuota ongelmaa.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
    Jos/kun otat sivuvilkut pois ensin, niin älä sitten hajota niitten kiinnikkeitä niinkuin Metroautolla on tapana tehdä...

Leave a comment:

• petrolhead
    replied

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    En usko tuohon että ajovalon pesuri aiheuttaa tämän halkeilun. Nyt puhutaan ilmeisesti siitä kun umpion lasin pinta menee pitsikuvioiseksi lähivalon kohdalta. Muistaakseni valopesuri ruuttaa hieman sivuille ja siis kahteen kohtaan.
    Mutua: "Lasi" on jotain kertamuovia mikä ei kestä sitä toistuvaa lämpökäsittelyä minkä tavan polttimo antaa. Enkä usko että halkeilua aiheuttaa ulkopuolelta tuleva pakkanen/kylmä vs. lämpö sisältä, jos kerran muissakin maissa leviää e46 lasit. Materiaali/design on yksinkertaisesti paska.

Leave a comment:

• jou jou
    replied
    Taitaa olla tyyppivika just noissa e46 malleissa:think.omassa autossa sama ilmiö ajovalon muoveissa.Luulen että johtuu halogeenien lämmöstä...siksi hommasin xenonit jos ei olis niin kuumat.Huomasin että jos paljon kaupungissa pyörii autolla ja ajoviima ei jäähdytä umpioita niin halkeilu paheni.

Leave a comment:

• eizzi
    replied
    vaihdoin pari kuukautta sitten kl-varaosista hankkimani lasit 30e/kpl. Vanhat muovit oli lähivalojen kohdalta todella kuluneet ja halkeamilla. Ikää tiesti oli 8v ja reilu 200tkm. Homma oli kuitenkin helppo tehdä itsekkin joten edullinen korjaus kaikenkaikkiaan.

Leave a comment:

• soldia
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Pesurit löytyy. Se voi olla mahdollista, että lämpötilan vaihtelut ja lasinpesuneste rikkoo nuo ajovalonlasit.
    Eli materiaalivirhe.

Nuo muoviosat ovat ongelmallisia lämpötilojen vaihteluiden suhteen.

Jotkut kestää ja jotkut ei.

Mutta kyseinen ongelma on erittäin yleinen.

No, onneksi edullisia ja helppoja vaihtaa eli siinä kai selitys tehtaiden valintaan.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Onkos sulla pesurit? Itse luulen, että noi linssit voi ottaa kipeetä kovista/tietyn tyyppisistä lasinpesunesteistä?
    Pesurit löytyy. Se voi olla mahdollista, että lämpötilan vaihtelut ja lasinpesuneste rikkoo nuo ajovalonlasit.

Leave a comment:

• TiK
    replied
    Onko tietoa paljon tollasen faceliftin lasit (muovit) kustantaa ja saako niitä muualta kun marmoritiskiltä?

Leave a comment:

• Carbonfiber
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Kulutus tavaraa näköjään nuo ajovalon muoviset "lasit". Ite vaihoin toissakesänä uudet ajovalonlasit ja nyt jo alkaa olemaan jonkun verran halkeimilla.
    Onkos sulla pesurit? Itse luulen, että noi linssit voi ottaa kipeetä kovista/tietyn tyyppisistä lasinpesunesteistä?

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Kulutus tavaraa näköjään nuo ajovalon muoviset "lasit". Ite vaihoin toissakesänä uudet ajovalonlasit ja nyt jo alkaa olemaan jonkun verran halkeimilla.

Leave a comment:

• fastandfurious
    replied
    Originally posted by erese View Post
    Pientä k*setuksen makua tosiaan noissa Metroauton hinnoissa...ilmaa on ja pirusti

Jättäsin kyllä ostamatta. Aina voi äänestää jaloillaan

Leave a comment:

Working...
X