Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330XD pieniä murheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haloohelsinki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 76

    E46 330XD pieniä murheita

    Terve BMW väki!

    Tuli ostettua tuommoinen ensimmäisenä bmw:eenä ja ihan työautoksi. On muuten helvetin mukava peli noin kaikenkaikkeaan.

    Pari kysymystä näin aloitukseksi:

    Itse olen omistanut about 30 autoa kahdeksan vuoden aikana ja kyllä tässä pirssissä on paras ajattavuus + mukavuus. Mutta pari ongelmaa on ilmennyt:

    - perä paukkuu, kun nostaa kytkintä ja millä vaihteella tahansa. kuuluu semmonen thumps ääni. joskus onnistuu vaihtamaan, niin ettei kuulu mitään. hyvä puoli on se että sain mustaa valkoiselle autoliikkeestä että "meteli" korjataan, auto menee nyt lähiaikoina korjaukseen. olen lukenut tämän foorumin topicceja ja kauhukuvia piirrellyt seinille, mm. perän repeämisestä jne. Mitä mieltä olette, auto on 10/2001 otettu käyttöön, onko näissä jo tehty tehtaalla niitä vahvikehitsauksia tukivarsien kiinnityspisteille? periaatteessa sama mulle mikä siinä paukkuu, mutta näin mielenkiinnosta :think. soitin BMW jälleenmyyjälle, mutta sieltä ei saanut juuta eikä jaata, milloin korjauksia olisi tehty tehtaalla . autoliike epäili mahdollisesti kardaanin laakeria tai kumilimppua, no mene ja tiedä

    - toinen juttu: takalasin pyyhin toimii nykien jos ollenkaan samaten takaikkuna aukee välillä ajossa tai valoihin pysähtyneenä, ilmeisesti anturi vika takaikkunassa? sekin menee onneksi korjaukseen samaan piikkiin

    - kolmas ja viimeinen juttu: öljyä näyttää olevan koneen oikealla puolella yhdessä putkessa roiskuneena (otan kuvan tästä myöhemmin). onko tähän syynä joku normaali tiiviste vai voisiko esim kansi vuotaa? alleen ei tiputa mitään ja kovin märkänä ei ole, mutta ajon jälkeen saa nenäliinaan pyyhittyä hieman kosteaa.

    Kiitos jo pystytte vastaamaan näihin "kiperiin" juttuihin tai ottamaan edes kantaa!

    BMW:eellä on ilo ajaa (ainakin vielä)!!
  • haloohelsinki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 76

    #2
    Tässä kuvaa vuodosta.

    Onko mitään hajua näin äkkiseltään mikä tuon aiheuttaa? Näyttää siltä, että vaudissa roiskuttaa tuohon putkeen mikä on oikealla. Ja tuossa kuvan keskellä oleva jutska on vähän märkä.

    Katsoin juuri äsken auton alle ja itseasiassa olin alla ja takatukivarsien kiinnityspisteet rungossa olivat silmin sekä kosketeltavin ehjät. Luojan kiitos...

    Eikö täältä löydy E46 omistajia, jotka tietäis tuosta vuodosta jotain..?

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      #3
      Onko se öljyä vai märkää pakokaasuntapaista...
      Koska ainakin kun ite poistelin niitä imusarjan läppiä niin huomasin että hieman oli ne imusarjan kumitiivisteet vuotanu ja näyttivät äkkiseltään öljyvuodoilta mutta olikin sellaista märkää pakokaasunestettä, muuta en osaa sanoa.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Itellä lähes joka bemarissa pitänyt perä murikan kumipuslat uusia. niistä itellä kuulu tumpsahduksia, yhdessä auttoi myös kun otti pultit pois ja pisti jokaiseen prikan ja kiristi kunnolla.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Voisi myös olla jos läpät on poistettu niin akselin reikien tukkimiseen käytettyjen ruuvien välistä vuotaa...
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • haloohelsinki
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 76

            #6
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            Voisi myös olla jos läpät on poistettu niin akselin reikien tukkimiseen käytettyjen ruuvien välistä vuotaa...
            ?

            Olisko jotain realoem kuvaa joka selventäis asiaa mitä tarkoitat, nyt en ite meinaan tajunnut

            Sama juttu noista puslista, eli mitkä on ne "herkimmät" hajoomaan?

            Comment

            • Masatus
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 867
              • Haukipudas

              #7


              Toiseksi ja kolmanneksi alimmissa kuvissa olevan ristikantaruuvin kannan juuresta saattaa vuotaa jos läppäremppä on tehty. Tai sitten sen mokkulan juuresta jossa edellämainittu ruuvi on niin saattaa vuotaa ilman mitään teknistä vikaa...pieni torksruuvien kiristys saattaa auttaa asiaa, jos se vuoto on sellaista mustaa pakokaasumaista töhnää eikä öljyä. ne moottorin päällä olvat suoja/akustiikka muovit on aika helppo ottaa pois niin pääset paremmin näkemään missä on vika.
              Last edited by Masatus; 12-07-2008, 22:20.

              Comment

              • haloohelsinki
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 76

                #8
                Okei, nyt selvensi asiaa.. vielä yksi juttu, mikä hyöty tuolla läppien poistolla oikein on?

                Täytyy ottaa pari kuvaa lisää kun suojamuovit on poissa.. se "töhnä" mitä tulee on semmoista ihmeen pikimäistä hemmetin sotkevaa (ei tarvii kuin hitusen sormeen, niin on kädet paskassa) mustaa ainetta. Kaikki nestepinnat normaalit, joten ei tuntuisi mitään "hukkaavan".

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  #9
                  Eihän tässä kysyjän manuaalivaihteisessa pitäisi imusarjan läppiä olla?

                  Comment

                  • haloohelsinki
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 76

                    #10
                    Tässä pari lisäkuvaa jos selventäisi vuotopaikkaa:

                    Tuolta se on kaikista "märein": http://i257.photobucket.com/albums/h...a/HPIM0997.jpg


                    Noinkin paksu kerros tuota töhnää putken päällä. En vain tajua mistä se tuohon on kertynyt, koska putken edessä on vain syyläri. Ja paksu kerron onkin: http://i257.photobucket.com/albums/h...a/HPIM0993.jpg



                    Mitä materiaalia muuten nuo imusarjan kumisuojaläpät oikein on?: http://i257.photobucket.com/albums/h...a/HPIM0996.jpg
                    Nostin tuota ekaa ylöspäin, niin käteen jäi iso biitti. On ihan murenevaa matskua. Sama juttu muilla, mutta tuo ensimmäinen oli kaikista paskimassa kunnossa. Täytyy varmaan uudet hakea..

                    Pesen tänään konehuoneen kunnolla tuosta vanhasta shaibasta ja puhallan paineilmalla kauan aikaa, että kuivuu kunnolla. Näkee sitten paremmin mistä kerryttää tuota sontaa..

                    Comment

                    • haloohelsinki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 76

                      #11
                      Originally posted by tabasco View Post
                      Eihän tässä kysyjän manuaalivaihteisessa pitäisi imusarjan läppiä olla?
                      Niin, en tosiaan tiedä

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        #12
                        Originally posted by tabasco View Post
                        Eihän tässä kysyjän manuaalivaihteisessa pitäisi imusarjan läppiä olla?
                        Joo tuo on kyllä aivan tosi...mutta eikö imusarja muuten ole ulkoisilta muodoiltaan lähen samanlainen kuin automaatti malleissakin? Viisaammat neuvokoon lisää.
                        Itse kuitenkin uskoisin että vuoto on jossakin imusarjan tiivisteissä, eikä esim venttiilikopassa tai kannessa...

                        Comment

                        • haloohelsinki
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 76

                          #13
                          Noniin, konehuone pesty siitä hemmetin rasvapaskasta yms shitistä. Kuivasin myös huolella kaikki liittimet yms vedestä paineilmalla. Sitten huomasin yhden asian. Se EGR:än isompi klemmari oli reilusti löysällä ja kiristin sitä monta kierrosta. Voisiko vuoto olla ehkä siitä johtuvaa :think, kuka tietää. Jos imusarja vuotaa, niin vedossa tai liikkeessä sitä ei ainakaan huomaa mitenkään.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Näyttää kyllä vahvasti pakokaasulta tuo mömmö, eli voi hyvinkin jostain välistä pihistä sen verran että paskoo tuota töhnää näkyvästi johonkin, sormella kun kokeilee niin on miltei yhtä tahmeeta kuin joku sikaflexikin, ei meinaa millään lähteä sormista.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • haloohelsinki
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 76

                              #15
                              Originally posted by Rahu View Post
                              Näyttää kyllä vahvasti pakokaasulta tuo mömmö, eli voi hyvinkin jostain välistä pihistä sen verran että paskoo tuota töhnää näkyvästi johonkin, sormella kun kokeilee niin on miltei yhtä tahmeeta kuin joku sikaflexikin, ei meinaa millään lähteä sormista.
                              Juurikin näin.. tahmeeta ja ei taho lähteä millää sormista irti vaan joutuu pesee monta kertaa kädet. Ja kun tuo paskamömmö on tosiaan tuossa egr:än ympärillä ja olihan se klemmukin löysällä.. :think

                              Oliskoha tää niitä "halpoja" vikoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎