Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 '99-'00:n ratti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Hemi View Post

    Eli eikö juuri tällaiset ihan oikeasti hengen/terveyden päälle käyvät neuvot/ohjeet/opastukset pitäisi BTCF:ltä olla kielletyt?
    editoidaan sen verran ,että kuten kaikki muutkin sanoo ei käy ratti niin loppuu nämäkin spekuloinnit mulla se on vain autossa kiinni...
    jos juttu luetaan niin huomataan ,että ratti ei käy
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #32
      No seidltuning väännetään nyt lisää kun alkuun päästiin
      -Eli syttyykö ja sammuuko autosi airbagvalo normaalisti kun käännät virrat päälle?
      -Onko autosi takuu varmasti vanhempi kuin 06/2000? (tarkistettu alustanumerosta)
      -Ja jos nyt oletetaan, että autossasi on normaalisti yksivaiheinen turvatyyny mikä taasen tarkoittaa sitä, että ohjainlaitteelta lähtee kaksi piuhaa ratille.
      Ja nyt sinne on asennettu tyyny jossa on kaksi piiriä niin tuntuisi varmaankin ainoalta ratkaisulta, että vain se airbagtyynyn toinen piiri on kytketty toimivaksi ja toisen piirin annettu vain olla.
      MRS ohjainlaitteen itsediaknosointihan ei minun ymmärrykseni mukaan millään muotoa sitä tiedä, että mitä siellä piuhojen päässä on. Häiriövalo toimii siten normaalisti kun piuhan päässä on oikea vastus.
      -Mikäli taasen turvatyynyn molemmat piirit olisivat kytketty rinnakkain laukeamaan niin siinähän vastus arvo putoaisi jo puoleen ja se saattaisi jo mahdollisesti sytyttää jopa vikavalon päälle, tämä on siis minun veikkaukseni mihinkään kokeiluun / viralliseen tietolähteeseen tämä ei perustu. Kunhan pähkäilin :think
      -No saattaahan autossasi olla myös pelkkä oikeankokoinen vastus piuhan päässä, ja tyyny vain koristeena. Onko sinulla tietoa tai halua kertoa missä tai kuka tuon ratin vaihdon on suorittanut?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #33
        Originally posted by Spetke View Post
        No seidltuning väännetään nyt lisää kun alkuun päästiin
        -Eli syttyykö ja sammuuko autosi airbagvalo normaalisti kun käännät virrat päälle?
        -Onko autosi takuu varmasti vanhempi kuin 06/2000? (tarkistettu alustanumerosta)
        -Ja jos nyt oletetaan, että autossasi on normaalisti yksivaiheinen turvatyyny mikä taasen tarkoittaa sitä, että ohjainlaitteelta lähtee kaksi piuhaa ratille.
        Ja nyt sinne on asennettu tyyny jossa on kaksi piiriä niin tuntuisi varmaankin ainoalta ratkaisulta, että vain se airbagtyynyn toinen piiri on kytketty toimivaksi ja toisen piirin annettu vain olla.
        MRS ohjainlaitteen itsediaknosointihan ei minun ymmärrykseni mukaan millään muotoa sitä tiedä, että mitä siellä piuhojen päässä on. Häiriövalo toimii siten normaalisti kun piuhan päässä on oikea vastus.
        -Mikäli taasen turvatyynyn molemmat piirit olisivat kytketty rinnakkain laukeamaan niin siinähän vastus arvo putoaisi jo puoleen ja se saattaisi jo mahdollisesti sytyttää jopa vikavalon päälle, tämä on siis minun veikkaukseni mihinkään kokeiluun / viralliseen tietolähteeseen tämä ei perustu. Kunhan pähkäilin :think
        -No saattaahan autossasi olla myös pelkkä oikeankokoinen vastus piuhan päässä, ja tyyny vain koristeena. Onko sinulla tietoa tai halua kertoa missä tai kuka tuon ratin vaihdon on suorittanut?
        olen varma mikäli alustanumeroon luotetaan
        syttyy ja samuu normaalisti aivan kuin vanhalla
        muistelen ,että yksi piuha läksi pitää joku päivä tarkistaa..on jo aikaa
        itse olen vaihtanut
        tässä vielä
        VIN no. (last 7 digits)*
        Vehicle identification no.
        WBAAL71000CA45991
        E series
        E46 Engine
        M47 Production date (mm/dd/yy)
        6/18/99
        Gearbox
        MECH Model
        320D First registration (mm/dd/yy)
        7/1/99
        Engine number
        81359206 Gearbox number
        0881194HDZ
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by Pekkiz View Post
          Mitäs jos vain toinen paukku laukeaa? riittääkö siinä tehoa?
          Siis kaksivaiheisessa on kaksi erinopeuksista paukkua. Ykköspaukussa on painotettu nopeutta ja kakospaukussa enemmänkin täyttöaikaa.
          Eli jos "viritys" on osattu kytkeä ykköspaukkuun, riittää se melko varmasti alle 40kmh-50kmh törmäysnopeuksissa, mutta ei kyllä enään kovempiin tälleihin, vaan otsa tulee kyllä kojelaudan koviin osiin asti. Hitaassa paukussa taas täyttö on liian hidas mihin tahansa törmäykseen, jotta se ehtisi ottaa kuorman kuin osin vastaan. Joka tapauksessa tällainen viritys, joka oikeassa vahinkotilanteessa ei toimi ja joku joutuu vammautumisen vuoksi kuntoutukseen, tulee artistille varsin kalliiksi...varsinkin kun artisti on nyt jälkikäteen varsin helposti löydettävissä.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #35
            Ihan pakko pullauttaa tämä: Uskallatteko Jeesustelijat koskaan ajaa millään muulla kuin 5 tähden NCAP-autolla? Sillä mentaliteetilla, että bagiton tai "bagiviritelty" E46 olisi kuolemanloukku, on paras pysytellä kaukana moottoripyöristä, yli 10 v vanhoista autoista, polkupyöristä, julkisista paikoista jne jne.

            Jos itse ottaa hallitut/hallitsemattomat riskinsä bagienkin suhteen, ei mielestäni ole kenelläkään syytä jeesustella hengenlähtöhurmoksella. Toinen asia olisi jos myisi autoa kertomatta viritelmistään..

            Niin ja mitenkäs tuolla AVK:lla on monta pahasti rutattua tuoretta autoa, joissa bagi ei ole ollenkaan paukahtanut vaikka se on ollut ihan tehdasiskussa? Varusteena tuon arviointi on mielestäni vähintään kyseenalaista, oli kyseessä sitten tehtaan asennus tai oma viritelmä.
            ---

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by -Tapi View Post
              Ihan pakko pullauttaa tämä: Uskallatteko Jeesustelijat koskaan ajaa millään muulla kuin 5 tähden NCAP-autolla? Sillä mentaliteetilla, että bagiton tai "bagiviritelty" E46 olisi kuolemanloukku, on paras pysytellä kaukana moottoripyöristä, yli 10 v vanhoista autoista, polkupyöristä, julkisista paikoista jne jne.

              Jos itse ottaa hallitut/hallitsemattomat riskinsä bagienkin suhteen, ei mielestäni ole kenelläkään syytä jeesustella hengenlähtöhurmoksella. Toinen asia olisi jos myisi autoa kertomatta viritelmistään..

              Niin ja mitenkäs tuolla AVK:lla on monta pahasti rutattua tuoretta autoa, joissa bagi ei ole ollenkaan paukahtanut vaikka se on ollut ihan tehdasiskussa? Varusteena tuon arviointi on mielestäni vähintään kyseenalaista, oli kyseessä sitten tehtaan asennus tai oma viritelmä.
              hyvä ,että joku tajuaa pointin...itse siellä ratin takana olen. hemi nyt haluaa aina kertoa kuinka hän tietää ja muuta keinoa ei ole ja kaiken maailman vammautumisia jne jne...tämäkin
              topiikki pilattiin ja pahoittelen offtopicia topicin aloittaneelle
              kuten tässä on todettu uudempi ratti ei käy sinne
              joo ja ratti on tehdasuusi eli bagi siellä on
              Last edited by seidltuning; 10-10-2008, 15:14.
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by -Tapi View Post
                Ihan pakko pullauttaa tämä: Uskallatteko Jeesustelijat koskaan ajaa millään muulla kuin 5 tähden NCAP-autolla? Sillä mentaliteetilla, että bagiton tai "bagiviritelty" E46 olisi kuolemanloukku, on paras pysytellä kaukana moottoripyöristä, yli 10 v vanhoista autoista, polkupyöristä, julkisista paikoista jne jne.

                Jos itse ottaa hallitut/hallitsemattomat riskinsä bagienkin suhteen, ei mielestäni ole kenelläkään syytä jeesustella hengenlähtöhurmoksella. Toinen asia olisi jos myisi autoa kertomatta viritelmistään..

                Niin ja mitenkäs tuolla AVK:lla on monta pahasti rutattua tuoretta autoa, joissa bagi ei ole ollenkaan paukahtanut vaikka se on ollut ihan tehdasiskussa? Varusteena tuon arviointi on mielestäni vähintään kyseenalaista, oli kyseessä sitten tehtaan asennus tai oma viritelmä.
                Siis mitä ihmeen "jeesustelua"?
                Jos tässä nyt on jotenkin saatu kaksivaiheinen bagi saatu viriteltyä yksivaiheiseen järjestelmään, on lopputulos helpostikkin vaarallisempi kuin ilman bagia? Kysymys ei siis tässä kohtaa spekuloinnissa olekkaan siitä eikö toimi vai toimiiko...vaan mikä on lopputulos jos yleensä toimii.
                Edelleenkin totean että mikäli molemmat sytyttimet lähtee yhtä aikaa, on täysin toimimaton järjestelmä 100% "turvallisempi" kuin mitä oikeasti tässä skenaariossa tapahtuu.
                Kysymys on kuitenkin ihan puhtaasti pyroteknisista laitteista joiden väärinkäyttö voi itsessään aiheuttaa vakaviakin vammautumisia. Mitä järkeä on yleensäkkään viritellä naamansa eteen potentiaalinen käsikranaatti jos/kun koko systeemi voidaan tehdä toimimattomaksikin?
                Tämä nyt kuitenkin kaiketi on hyvä kaikkien "bagivirittelijöiden" tietää siitäkin huolimatta että se jonkun mielestä on "Jeesustelua"???

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  #38
                  Se on sinällään se ja sama jos rakentaja itse sattuu loukkaantumaan, mutta entäpä jos sitä autoa sattuu jostain syystä ajamaan joku muu, kuten tyttöystävä tai kaveri. Jos silloin tapahtuu jotain, ollaankin aika kusessa.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by Jisv View Post
                    Se on sinällään se ja sama jos rakentaja itse sattuu loukkaantumaan, mutta entäpä jos sitä autoa sattuu jostain syystä ajamaan joku muu, kuten tyttöystävä tai kaveri. Jos silloin tapahtuu jotain, ollaankin aika kusessa.
                    et oo tosissasi ihanko itse tuon keksit
                    miten voin enää nukkua ,jos vaikka unissani tukehdutan tyynyllä tyttöystäväni
                    jos autossasi syttyy bägivalo ja kaverisi on kyydissä pysäytätkö auton ja soitat hinausauton?
                    lupaan etten kirjoita tähän topiikkiin enää.
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Originally posted by seidltuning View Post
                      jos autossasi syttyy bägivalo ja kaverisi on kyydissä pysäytätkö auton ja soitat hinausauton?
                      Miten tämä liittyy siihen että itse bagista saadaan hengenvaarallinen?
                      Eli miten tuo esimerkki on rinnastettavissa siihen että se kaveri sattuukin olemaan juoppokuskina ja tintaa ihan kävelyvauhdista auton talviliukkailla valotolppaan ja vammautuu tai sokeutuu ko.bagivirityksen vuoksi?
                      Onko autossa selkeä varoitusteksti josta käy ilmi että autoon on asennettu varusteita jotka voivat jo reilussa kävelyvauhdissa räjähtäessään tappaa tai vaikeasti vammauttaa kuljettajan?
                      Nimittäin jos ei ole ja nyt sattuisikin käymään niin, on teko selkeästi tuottamuksellinen ja siitä ei enään selviä pelkällä rahalla?
                      Ainakaan tuo kopioimani pointti tuskin tulee olemaan lieventävä asianhaara?

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #41
                        Hemi, älä ruoki rölliä enempää..
                        seidltuning -sälli kun ei piittaa mistään muusta kun itsestään jos siitäkään, ihmisarvo hänellä täys nolla
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by Dani View Post
                          Hemi, älä ruoki rölliä enempää..
                          seidltuning -sälli kun ei piittaa mistään muusta kun itsestään jos siitäkään, ihmisarvo hänellä täys nolla
                          Niin siis lähinnä yritän nyt valaista niitä skenarioita mitä ko.virityksestä väkisinkin syntyy, jotta kukaan muu ei tästä ota ohjeeksi/opiksi, ainakaan niin kauan kun on jotenkin esitetty miten tuo kaksivaiheinen bagi on saatu toimimaan ja nimenomaan toimimaan oikein yksivaiheisessa järjestelmässä.
                          Ymmärtääkseni itse seidltuning:lla ei tästä ollut hajuakaan?
                          Kyse oikeasti on kaiketi ihan tästä:

                          Comment

                          • Pekkiz
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 341
                            • Helsinki

                            #43
                            Osaako hemi sanoa millä viiveellä tuo toinen paukku laukeaa? Tuohon voisi tehdä viivepiirin toisen paukun ammuntaan...
                            F36 ///M-Sport

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3452
                              • Janakkala

                              #44
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Mitä järkeä on yleensäkkään viritellä naamansa eteen potentiaalinen käsikranaatti jos/kun koko systeemi voidaan tehdä toimimattomaksikin?
                              Tuohon ei ole olemassa mitään muuta selitystä kuin: Ulkonäkö / Tuning
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Pekkiz View Post
                                Osaako hemi sanoa millä viiveellä tuo toinen paukku laukeaa? Tuohon voisi tehdä viivepiirin toisen paukun ammuntaan...
                                Ei mene ihan näin helposti, jos sen haluaa toimivan tarkoitetulla tavalla. Pienissä tärskyissä laukeaa vain 1-vaihe, kovemmissa kiihtyvyyksissä molemmat tilanteen vaatimalla vaihtelevalla viiveellä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎