Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 takaluukku ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomiry
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 21
    • Siilinjärvi

    #16
    Originally posted by M_Maenpaa View Post
    Kun pakkaset alkoi niin takaluukun avaus kytkin jäätyi.
    Ja edelleen jäässä.
    Ilmeisesti se kumi suoja on vain niin kohmeessa heti.

    Saa toki auki kun pitää lämmitys puhallinta hetken lukon kohdassa.

    Mielessä kävi toisenkin kytkimen laitto takaluukun sisäpuolelle jota voi painaa lasin avaamisen jälkeen jos on pakottava tarve saada koko luukku auki.

    korjaus / kehitys ideoita?

    ITSELLÄ sama ongelma touringissa 2001 vuotisessa. voimakkaasti sormilla painattaessa aukeaa , se kumi jämähtää jäähän ni ei tahdo hennolla otteella avautua.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by M_Maenpaa View Post
      Kun pakkaset alkoi niin takaluukun avaus kytkin jäätyi.
      Ja edelleen jäässä.
      Ilmeisesti se kumi suoja on vain niin kohmeessa heti.

      Saa toki auki kun pitää lämmitys puhallinta hetken lukon kohdassa.

      Mielessä kävi toisenkin kytkimen laitto takaluukun sisäpuolelle jota voi painaa lasin avaamisen jälkeen jos on pakottava tarve saada koko luukku auki.

      korjaus / kehitys ideoita?
      Sama ongelma. Ongelman ratkaisu on vaihtaa ohjelmallisesti avaimen takaikkunan aukaisupainike avaamaan koko takaluukku.
      Varsinkin kun täytyi ottaa sulake pois takaikkunan aukaisulta (aukesi itsestään).

      Key memory:

      HECKSCHEIBE_ENTRI_SENDER
      activ = lasi aukeaa
      nicht_aktiv = koko takaluukku aukeaa
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • M_Maenpaa
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 14
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by Esal View Post
        Sama ongelma. Ongelman ratkaisu on vaihtaa ohjelmallisesti avaimen takaikkunan aukaisupainike avaamaan koko takaluukku.
        Varsinkin kun täytyi ottaa sulake pois takaikkunan aukaisulta (aukesi itsestään).

        Key memory:

        HECKSCHEIBE_ENTRI_SENDER
        activ = lasi aukeaa
        nicht_aktiv = koko takaluukku aukeaa
        Kerros hieman lisää kuinka tuo koodaus tehdään.

        Ulkoinen softa vai jokin mittariston näyttö?

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by M_Maenpaa View Post
          Kerros hieman lisää kuinka tuo koodaus tehdään.

          Ulkoinen softa vai jokin mittariston näyttö?
          Kiinnostaisi myös minua millä\miten näitä e46:sia koodataan? Sanoi touringin takaluukun mikrokytkin sopimuksen irti ja pitäisi vaihtaa avaimesta tuo pelkän lasin aukaisu koko kontin aukaisuksi.
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1193
            • Muhos

            #20
            Originally posted by -TaZu- View Post
            Täällä tuli vastaan ongelma, jossa takaluukku ei aukea avaimen napista eikä takaluukun kahvasta. Takaluukun saa auki vain kun avaa avaimen kanssa lukon kautta. Takaluukun lista on irrotettu ja virta kyllä kulkee ja kuuluu ääni kun kanvasta painaa. Muut toiminnot avaimessa toimii.

            Auton malli: 325i Facelift -01

            Olisin kiitollinen jos ratkaisu löytyisi.

            EDIT: Ratkaisu löytyi. Elikkäs 3 johtoa oli kulunut poikki takaluukun suojamuovin sisältä taittumis kohdasta. Nyt toimii avaimen napista lukitukset ja kontin valot palaa
            Samaa ongelmaa E46 coupessa: Vaikka kontti olisi kiinni, niin mittaristossa palaa merkkivalo kontin aukiolosta ja kontin valot on pimeänä. Takaluukku ei aukea luukun kahvasta, eikä avaimen kaukosäätimellä, ainoastaan avaimella kääntämällä.

            Epäilin lukon mikrokytkintä, mutta kun otin lukon irti, avasin ja mittasin, niin ainakin se mikrokytkin toimii.

            Onkohan se sitten johto poikki? Ilmeisesti tuossa lainauksen tapauksessa tarkoitettiin että johto oli poikki sen kumin sisältä, jossa kontin johdot menevät luukusta koriin.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Tyyppivika E46/E39 ja todennäköisesti muissakin. Smiidiltä löytyy valmista mallikohtaista korjaussarjaa ~70€ hintaan. Voi korvata itsekin, kannattaa käyttää silikonipintaista johdinta niin kestääkin.

              Comment

              • Hatch
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 81
                • Finlandia

                #22
                Originally posted by MPV View Post
                Samaa ongelmaa E46 coupessa: Vaikka kontti olisi kiinni, niin mittaristossa palaa merkkivalo kontin aukiolosta ja kontin valot on pimeänä. Takaluukku ei aukea luukun kahvasta, eikä avaimen kaukosäätimellä, ainoastaan avaimella kääntämällä.

                Epäilin lukon mikrokytkintä, mutta kun otin lukon irti, avasin ja mittasin, niin ainakin se mikrokytkin toimii.

                Onkohan se sitten johto poikki? Ilmeisesti tuossa lainauksen tapauksessa tarkoitettiin että johto oli poikki sen kumin sisältä, jossa kontin johdot menevät luukusta koriin.
                Meni kanssa itseltä eilen E46 sedanista takaluukku toimimattomaksi (vm. -99). Mittaristossa palaa juuri tuo valo kontin aukiolosta, ja lisäksi valittaa palamattomia rekisterikilven valoja.

                Lisähaastetta koko hommaan tuo se, että kontti ei aukea avaimella ulkokautta, joten sisälle takakonttiin pääsee vain ryömimällä takapenkeiltä.

                Mahtaisikohan takakontin saada siis auki vaikkapa sisäkautta? Helpottaisi kummasti korjausoperaatiota.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #23
                  Kaikki muut ovet ja tankin luukku toimivat kuitenkin avaimesta tai keskikonsolin napista? Vain ja ainoastaan takaluukku kettuilee?

                  Eihän takaluukku ole "korjaamotilassa", WDS sanoo:

                  "On E46 saloons/sedans and coupés, it will only be possible to unlock the rear lid if the rear-lid lock is not in the workshop or hotel setting (lock cylinder horizontal) and the vehicle is stationary. The workshop or hotel setting is recognized by the general module via the VRHK line."

                  Emergency modesta sanotaan:

                  "The rear lid can be opened mechanically if the electric unlocking drive malfunctions. On E46 saloons/sedans and coupés via the rear-lid lock (rear-lid lock cylinder)."


                  Lukon vastakappale (osa 15 täällä) on rungossa kiinni kahdella torx-pultilla, takaluukun alareunan sisämuovissa (osa 11 täällä) on muistaakseni pulttien kohdalla muoviset peitelevyt, josko koko vastakappaleen sais irroitettua ryömimällä ja torx-meisselillä.

                  Comment

                  • Hatch
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 81
                    • Finlandia

                    #24
                    Originally posted by MNi View Post
                    Kaikki muut ovet ja tankin luukku toimivat kuitenkin avaimesta tai keskikonsolin napista? Vain ja ainoastaan takaluukku kettuilee?

                    Eihän takaluukku ole "korjaamotilassa", WDS sanoo:

                    "On E46 saloons/sedans and coupés, it will only be possible to unlock the rear lid if the rear-lid lock is not in the workshop or hotel setting (lock cylinder horizontal) and the vehicle is stationary. The workshop or hotel setting is recognized by the general module via the VRHK line."

                    Emergency modesta sanotaan:

                    "The rear lid can be opened mechanically if the electric unlocking drive malfunctions. On E46 saloons/sedans and coupés via the rear-lid lock (rear-lid lock cylinder)."


                    Lukon vastakappale (osa 15 täällä) on rungossa kiinni kahdella torx-pultilla, takaluukun alareunan sisämuovissa (osa 11 täällä) on muistaakseni pulttien kohdalla muoviset peitelevyt, josko koko vastakappaleen sais irroitettua ryömimällä ja torx-meisselillä.
                    En tuosta korjaamotilasta tai emergency modesta osaa sanoa. Carsoftilla varmaan vois nähdä? Ovet ja virtalukko toimivat normaalisti. Täytyy tuo tankin luukku vielä tarkistaa

                    Siitä lukosta piti vielä sanoa, eli avain ei edes mene sisälle asti. Avain toimii vain sekä oveen, että virtalukkoon.
                    Last edited by Hatch; 16-05-2013, 02:14.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #25
                      Takaluukun lukon pitää olla normaalitilassa pystysuunnassa, tarkista ettei oo jääny vaakasuuntaan. "(lock cylinder horizontal)"

                      Onhan sulla oikea avain käytössä - siis se kauko-ohjaimellinen versio?

                      Huoltoavaimen eli valet keyn ei pidäkään sopia takaluukkuun.

                      Katso täältä: KLIK.

                      Lukkoseppää voisi pyytää tiirikoimaan jos lukkosylinteri on jumissa.

                      Comment

                      • Hatch
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 81
                        • Finlandia

                        #26
                        Originally posted by MNi View Post
                        Takaluukun lukon pitää olla normaalitilassa pystysuunnassa, tarkista ettei oo jääny vaakasuuntaan. "(lock cylinder horizontal)"

                        Onhan sulla oikea avain käytössä - siis se kauko-ohjaimellinen versio?

                        Huoltoavaimen eli valet keyn ei pidäkään sopia takaluukkuun.

                        Katso täältä: KLIK.

                        Lukkoseppää voisi pyytää tiirikoimaan jos lukkosylinteri on jumissa.
                        Tosiaankin, ainoa avain joka on käytössä on ns. valet key! Enpä olisi ikinä tuollaista tajunnutkaan :think

                        Se täytyy muuten sanoa, että takakontissa ei pala myöskään sisävalot, vaikka kojelaudassa näyttäisin luukku olevan auki.

                        Takaluukun lukko on pystysuunnassa.

                        Johdot kävin läpi, näyttäisivät pintapuolisesti katsottuna täysin kunnossa olevilta. Sain kokeiltavaksi myös varmasti ehjän mikrokytkimen, ei vaikutusta.

                        Voisiko nuo kaikki häiriövalot johtua vain lukkosylinterin jumituksesta?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #27
                          Hyvä että selvisi. Jotain sähkövikaa pitää olla jos takakontin sisävalot eivät pala - olethan tarkistanut polttimot?

                          Tarkasta saman tein toinen tyyppivika eli takavalojen maakontaktin kunto: KLIK. Omaan pirssiin jouduin tekemään esimerkissä kuvatun ohituksen.

                          Comment

                          • Hatch
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 81
                            • Finlandia

                            #28
                            Problem Solved! Ongelma oli lopulta johdotuksissa. Pari johtoa oli mennyt poikki kontin ja luukun välisen kumisukan sisältä. Johdotukset korjattuani alkoi takaluukun mekanismi + takakontin sisävalot pelittää.

                            Isot kiitokset Mni:lle avusta!

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              #29
                              Mulla on montakin ongelmaa . Tai niistä 2/3 on jo korjattu, mutta toi johtosarja pitäisi fixaa kans. Mikrokytkintä painava "muovivipu" sen kumisuojan alla oli jotenkin sijoiltaan. Lisäksi cabriossa jos hanskalokeron kahvan sisäpuoli on hajonnut on oletuksellisesti takaluukku siinä tilassa ettei takaluukun nappi toimi. Ruskeat piuhat irti toisistaan -> pelaa. Edellyttäen myös että se muovivipu painaa mikrokytkintä kunnolla ja johtosarja on kunnossa . Mulla johtosarja pätkii vain siltä osin ettei aina toimi takaluukun valo. Ei vaikuta luukun avaamiseen. Ainakan vielä.. heh, mutta eiköhän johdot oo pian kunnossa. Sitä mikrokytkinhässäkkää ihmetellessä tuli kiilotettua sisemmät takaluukun umpiot mitkä oli mattaantuneet. Mikähän niissä on kun useampaakin cabriota katselin ja kaikissa oli takaluukussa kiinni olevat sisäpuoliset umpiot ihan mattapintaiset ulkopinnaltaan. Onko ne jotenkin huonompaa muovia kuin ulommat umpiot auton korissa? No näin ne asiat pikkuhiljaa korjaantuu..
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • kani
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 699
                                • Espoo

                                #30
                                Schmiedmannilta ainakin saa näköjään valmista korjaussarjaa:


                                Tuo on cabrioon. Sedaniin, compactiin ja coupehen on omansa.
                                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎