Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vai e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeizei
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 147
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Hemi
    Rahulle: Vanhempien kuin 9/98 ja uudemmissa on yhteneväistä vain raakakori ja pintapellit. Moottorit, sähköt, ym,ym. muuttuu tuon jälkeen kokonaan uusiin. 65-70% autosta muuttuu 9/98 täysin eri vermeille vaikka mallimerkintä pysyykin e39:nä. Kysymys on siis oikeastaan täysin eri mallista.
    Mistäköhän kyseisestä päivityksestä löytyisi tietoa? Mikä olisi esim. sellainen näkyvä osa mikä olisi muuttunut nuissa uudemmissa, onko ne nyt vuosimallia -99 ja uudemmat? Autoni käyttöönottopvm on 29.9.-98 ja olisi mielenkiintoista tietää kumpaa versiota se mahtaa olla. Auton tyyppi on DG81.
    BMW X3 -15
    BMW 530D -08
    BMW 320D -99
    BMW 525TDSA Touring -98
    BMW 318IS -90

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      No esim.konehuoneessa ei käytännössä ole yhtään vaihtokelpoista osaa em.mallien välillä. Uudemmassa moottorissa on vanos myös pakonokalle joten kone on etupäästään n.50mm pidempi. Uudemmassa on myös täysin erilainen imusarja jossa on tupla kanavisto, eli imusarjan alla on toiset/ suuret putouskanavat. ABS:t on erilaiset, ilmamäärämittaus,putkisto jne,jne on erilaiset. Koko jäähdytysjärjestelmä on täysin erilainen ja tästä löytyykin nopein/helpoin keino erottaa eri mallit ilman kahta kuvaa. Uudemmassa huomattavasti suuremman syylärin paisuntasäiliö/täyttökorkki on auton oikealla puolella, kun vanhemmassa se on vasemmalla(siis kuskin pukilta katsellen), ja Uudemmassa paisuntasäiliö on erillinen musta irtosäiliö(tosin syylärin kyljessä kiinni).

      Comment

      • zeizei
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 147
        • Oulu

        #33
        En tiedä sitten. Vertasin mobilesta -97 ja -99 TDS:n moottoreita keskenään ja kyllä ne täsmälleen samanlaisia on. Eikö nuita muutoksia sitten TDS:ssä ole moottorille tehty kun eihän sitä enää vuonna 2000 ole myytykkään. Onko muualla kuin konehuoneessa huomattavia eroja?
        BMW X3 -15
        BMW 530D -08
        BMW 320D -99
        BMW 525TDSA Touring -98
        BMW 318IS -90

        Comment

        • HJP
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1282
          • Helsinki

          #34
          Eilisen jälkeen kyllä e39 olisi minun valintana, ensimmäisen kerran elämässäni sai nauttia aidon M5:sen kyydistä, ja kyllä se sen verran tasaista menoa oli että jos rahaa olisi niin...

          Toki e46 m3 on vielä tuntematta, sekin varmasti aivan mahtava laite mutta erilainen...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            TDS koneet tosiaan ovatkin 97-99 samat. Vanokselliset bensakoneet eivät.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #36
              Löytyykö näistä muutoksista jostain tarkempaa tietoa :?:

              Mikko: Jos E46:ssä olis saatavilla sama kone kuin 540:ssä niin mulla olis ollu semmonen :wink:

              Eli itse vaihdoin E46:n E39:iin monista eri syistä, harvempi kuitenkaan vaihtaa päinvastoin :!:
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • mikasso
                Newbiemmer
                • Nov 2003
                • 7
                • Pori

                #37
                E39tietenkin jos vain haluut ajaa tykyllä autolla !!! E46 on vähä sellanen Pakko ajaa edes jollain bemarilla!! mitään suurempia vikoja kummassakaan ei ole ollut(kaikissa autoissa vikaa)!!Mut hae se e39 sinne pihaan niin on kiva mennä lappiin ei tarvi takanakaan istua jalat suussa!!
                Kyllähän tällä ajaa!!

                Comment

                • Restive
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 64
                  • Kuopio

                  #38
                  Itsellä on E46 320D vm. 2003, porukoilla oli vastaavasti E39 525tds vm. 2003 ja onhan autoilla eroa miltei kuin yöllä ja päivällä. E39 on huomattavasti hiljaisempi kuin E46, mukavampi, suuntavakaampi ja rennompi ajaa. Vertailukohtana molemmissa autoissa vakio 205/16-rengastus, 5-satasessa tietenkin hieman korkeammalla profiililla. Lopun pelein ainakaan omassa ajossa n. 110km/h keskinopeudella kulutuksessakaan ei ole älyttömiä eroja. Lisäksi 525tds:n viisivaihteinen laatikko on mielestäni mukavampi kuin 320D:n kuuslovinen, jota saa kaupungissa olla vatkaamassa miltei jatkuvasti...

                  Tiivistelmä, jos nyt valkkaisin autoa ja hinta ei olisi ongelma niin ottaisin ehdottamasti E39-mallin, tosin nythän se on jo vanhaa korimallia :wink:
                  BMW E46 320d

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #39
                    Originally posted by Restive
                    Itsellä on E46 320D vm. 2003, porukoilla oli vastaavasti E39 525tds vm. 2003 ja onhan autoilla eroa miltei kuin yöllä ja päivällä. E39 on huomattavasti hiljaisempi kuin E46, mukavampi, suuntavakaampi ja rennompi ajaa. Vertailukohtana molemmissa autoissa vakio 205/16-rengastus, 5-satasessa tietenkin hieman korkeammalla profiililla. Lopun pelein ainakaan omassa ajossa n. 110km/h keskinopeudella kulutuksessakaan ei ole älyttömiä eroja. Lisäksi 525tds:n viisivaihteinen laatikko on mielestäni mukavampi kuin 320D:n kuuslovinen, jota saa kaupungissa olla vatkaamassa miltei jatkuvasti...

                    Tiivistelmä, jos nyt valkkaisin autoa ja hinta ei olisi ongelma niin ottaisin ehdottamasti E39-mallin, tosin nythän se on jo vanhaa korimallia :wink:
                    525tds:n valmistus loppui vuonna 2000 ja sen korvasi 525d, joka on täysin eri moottori kuin tuo tds. Taitaa siis kyse olla 525d:stä, jossa on myös eri vaihteisto kuin tuossa tds:ssä

                    Comment

                    • Restive
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 64
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by Keimo
                      525tds:n valmistus loppui vuonna 2000 ja sen korvasi 525d, joka on täysin eri moottori kuin tuo tds. Taitaa siis kyse olla 525d:stä, jossa on myös eri vaihteisto kuin tuossa tds:ssä
                      Juu, näinhän se on, eli kyseessä siis 525d - mielipidettä vaihteistosta en kuitenkaan vaihde, heh! Vaan etpä varmaan sitä tarkoittanutkaan, hetken mietin kirjoittaessa, että onko se... anyway... mukava peli kaiken kaikkiaan...
                      BMW E46 320d

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #41
                        Originally posted by Restive
                        Originally posted by Keimo
                        525tds:n valmistus loppui vuonna 2000 ja sen korvasi 525d, joka on täysin eri moottori kuin tuo tds. Taitaa siis kyse olla 525d:stä, jossa on myös eri vaihteisto kuin tuossa tds:ssä
                        Juu, näinhän se on, eli kyseessä siis 525d - mielipidettä vaihteistosta en kuitenkaan vaihde, heh! Vaan etpä varmaan sitä tarkoittanutkaan, hetken mietin kirjoittaessa, että onko se... anyway... mukava peli kaiken kaikkiaan...
                        Ei tarvitse vaihtakaan. Se vaihteisto on loistava ja selkeä parannus siihen tds:n ZF:ään.

                        Comment

                        • Mr. Z
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 943
                          • Manse

                          #42
                          Originally posted by Keimo
                          Originally posted by Rahu
                          Originally posted by Hemi
                          No tietenkin e39 ja uudempi kuin 9/98...
                          Miksi uudempi :?: Mitä eroa vanhempiin :?:
                          No tuolloin tuli paljon teknisiä uudistuksia autoon, joilla korjattiin lukuisa määrä hattumaisia puutteita/vikoja (parannettiin mm. lämmityslaitetta) sekä parannettiin äänieristystä. Jos mahdollista niin ehdottomasti tuon Hemin kertoman ajanjakson jälkeinen auto.
                          Niin, uudistuksia tuli, mutta tuskin on kyseessä kuitenkaan eri auto :wink:
                          E38 740ia
                          E39 530 dAT
                          ex. E34 520i sedan
                          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                          ex. E36 325i sedan
                          ex. E36 328i touring
                          ex. E36 318 iS qp
                          ex. E36 325i qp -R.I.P-
                          ex. E21 320i sedan
                          ex. E30 318i sedan
                          ex. E3 2500 sedan

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #43
                            Originally posted by Hemi
                            (desingin vastakohta)
                            Desing po. design.

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #44
                              Originally posted by Mr. Z
                              Originally posted by Keimo
                              Originally posted by Rahu
                              Originally posted by Hemi
                              No tietenkin e39 ja uudempi kuin 9/98...
                              Miksi uudempi :?: Mitä eroa vanhempiin :?:
                              No tuolloin tuli paljon teknisiä uudistuksia autoon, joilla korjattiin lukuisa määrä hattumaisia puutteita/vikoja (parannettiin mm. lämmityslaitetta) sekä parannettiin äänieristystä. Jos mahdollista niin ehdottomasti tuon Hemin kertoman ajanjakson jälkeinen auto.
                              Niin, uudistuksia tuli, mutta tuskin on kyseessä kuitenkaan eri auto :wink:
                              No sen verran niitä tuli, että jos mahdollista, niin po. ajan jälkeinen auto

                              Comment

                              • PFloyd
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 517

                                #45
                                En kommentoi, ennenkuin kokeilen e39:ä :wink:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎