E46 Jurina

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tomppa84
    replied
    tärrää

    Ei tietääkseni 320 d omista vakionopeusniveltä. eikös kaksoismassapyörä kolahda kun sammuttaa auton jos se kerta on rikki. itse painin saman ongelman kanssa ja olen miettinyt, että voisko kardaanin ristikot olla kuivat ja näin ollen rasituksesta takertelee?! Talvipakkasella kardaani alkaa ujeltaa kun lähtee liikkuu. kun ajaa jonkiaikaa nii ujellus loppuu. Kardaanin tukikumit laakereineen uudet, sekä kumilimppu.


    Originally posted by janne30 View Post
    Vois herätellä tätä topiccia taas pikkusen

    Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.

    Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?

    EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Vois herätellä tätä topiccia taas pikkusen

    Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.

    Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?

    EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Tuntuu olevan vaikeaa tuo vian selvittäminen...

    e46 facelift 320d manuaalina, tärisee 100km/h+, tutisee 4/5 vaihteilla kovassa vedätyksessä.

    Vaihdettuja osia: Rättinivel, etummainen tukilaakeri, moottorin kumityynyt, kardaanin keskitysholkki, butyylinauhat. Lisäksi vetarit rasvattu.

    Voiko vika olla jossain vakionopeusnivelessä tjsp, voiko joku näyttää realoem.com -kuvasta missä semmoinen sijaitsee?

    Kaikki perän puslat on tilattu ja menossa vaihtoon viikon päästä. Nyt tarvittais sitä ammattiapua, ei viittis koko autoa uusia...

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    mulla on 330xi se pitää järkyttävää jyrinää alle 2000rpm sitten rauhottuu mitä isompi vaihde sen kovempo jyrinä/resonointi. onkos kellään ideoita mikä vois olla. ex omistaja sano että autossa on kiintee vauhtipyörä kun vanha meni paskaks...

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Samaa jurinaa täällä, eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. MANUAALI.

    • Tärisee 100+ km/h vauhdissa veto päällä/vapaalla.
    • Alkanut täristämään välillä oikein kunnolla. Moottoritiellä ohitustilanteessa kun lyö tallan pohjaan tuntuu että kardaani kolisee lattiasta läpi!


    Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin, kardaanin keskitysholkin, korimassat tukilaakereiden väliin, moottorin kumityynyt ja rasvattiin vetarit.

    Missä vika?

    Leave a comment:


  • Art_Zi
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Samanlainen tuomio annettu tänne ja auto oli myös menossa takalaakerin vaihtoon.
    Ääni kuuluu ainoastaan 50 km/h vauhdissa vapaalla/kytkin pohjassa rullaten, veto päällä ääntä ei kuulu tai ei ainakaan erota. Ääni ei muutu kaartaessa.
    Ääni kuulostaisi tulevan myös vasemmalta takaa, mutta takana istuessa on vaikea sanoa kummalta puolelta ääni tulee. Täytyy vielä kokeilla vaihtaa talvirenkaat taakse.
    Ideoita?
    Puslia kannattee kans kattella..Itellä vaihettin just ylätukivarsien helat ja pyörännavan ulommat helat molemmille puolille..jyrisi sitä ennen aina välillä..

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Samanlainen tuomio annettu tänne ja auto oli myös menossa takalaakerin vaihtoon.
    Ääni kuuluu ainoastaan 50 km/h vauhdissa vapaalla/kytkin pohjassa rullaten, veto päällä ääntä ei kuulu tai ei ainakaan erota. Ääni ei muutu kaartaessa.
    Ääni kuulostaisi tulevan myös vasemmalta takaa, mutta takana istuessa on vaikea sanoa kummalta puolelta ääni tulee. Täytyy vielä kokeilla vaihtaa talvirenkaat taakse.
    Ideoita?


    Originally posted by Ryde View Post
    Jurina alkaa kuulua omassakin e46:ssa 50km/h-->. Voimakkuus vaihtelee vähän tienpinnan mukaan. Ääni kuuluu vasemmalta takaa aika selkeästi. Voisko olla renkaasta(Fulda 255/40/17) johtuva vika?:think

    Ihmettelen sitä että BMW:llä sanoivat että perä hajalla. Olivat kuunnelleet sitä stetoskoopilla. Autohan oli menossa takalaakerin vaihtoon, mutta siinä ei heidän mukaan ollutkaan vikaa ja sitä ei vaihdettu.

    Uusi perä maksais BMW:llä 1450€ ja vaihtotyö 300€....Ihanan kallista

    En kuitenkaan jaksa uskoa että perä ois hajalla, täytyy kokeilla eri renkailla jos se auttais.

    Merkkiliikkeen ratkaisuna on näitä viestejä luettuani, ollut muutaman kerran perän vaihto, mutta ei ole auttanut. Ei viitsisi turhaan vaihtaa.

    Leave a comment:


  • eri-ernesti
    replied
    itsellä autona 330da -02 aj. 210tkm
    Kolahdus kuuluu ku lähden paikaltani reippaalla kaasulla ja maantiellä ku päästän kaasun kokonaan ja sitten painan reilusti kaasua. Onkos kellään vastaavaa ollut?

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by jermu82 View Post
    mullaki alkoi nytte e46 tärisemään. renkaita katoin eikä näyttäny päälle päin olevan mitään vikaa?? auto siis alkoi yhtäkkiä 300 kilsan matkan puoles välis tärisee aika paljon. mistähän vikaa kannattais alkaa ettii? auto tärisee vaikka vapaalla rullais..
    Näin talvella alumiinivanteiden sisäkehälle kertynyt epätasaisesti kertynyt lumi ja jää aiheuttaa renkaiden epätasapainoa.
    Aina lumipyryn/irtolumessa ajon jälkeen joutuu käydä vanteet sisältä viruttamassa lämpimällä vedellä, kun alkaa tärräämään.
    17" vanteessa ei tarvitse olla kuin pieni kokkare, niin tärisee jo 80 nopeudessa...

    Eli pöllyävä lumi jää vanteen sisäkehälle tasaisesti ja seuraavan kerran kun pysähdyt vaikka huoltsikalle ja jarruttelet, jarrut lämpiää. Sitten kun jätät parkkiin, jarrujen lämpö nousee vanteen yläkehälle, josta lumi sulaa ja valuu vanteen alakehälle jäätyen sinne. Sitten kun lähdet liikkeelle niin jopa puistaa

    Leave a comment:


  • jermu82
    replied
    mullaki alkoi nytte e46 tärisemään. renkaita katoin eikä näyttäny päälle päin olevan mitään vikaa?? auto siis alkoi yhtäkkiä 300 kilsan matkan puoles välis tärisee aika paljon. mistähän vikaa kannattais alkaa ettii? auto tärisee vaikka vapaalla rullais..

    Leave a comment:


  • KorbenDallas
    replied
    Originally posted by Ryde View Post
    Renkaathan ne siellä ujelsi Sidos poikki toisesta takarenkaasta ja se siellä jyrisi.

    Uutta kumia ja taas mennään


    Villi oli toi merkkiliikkeen analyysi
    Mitenkäs tuo renkaan viallisuus huomattiin, näkyikö vika päällepäin?

    Mulla on alkanut pitää outoa jurinaa kärry (E60) ja ääni kuuluu kovimmillaan n.60km/h nopeudessa ja häviää sitten lähes kokonaan nopeuden noustessa. Pinnoiltaan kaikki näyttäisi olevan OK, ja kumit on goodyear F1set. Pukkien päällä ei ainakaan etupään laakerit tuntuneet pitävän ääntä käsin pyörittäessä.

    Leave a comment:


  • asay
    replied
    Itsellä jurinat loppui kun vaihdoin kardaanin vakionopeusnivelen. Jurina ilmeni pelkästään moottorijarrutuksessa. Auto on e46 320d manuaali -03, ajettu 400tkm.

    Leave a comment:


  • Druan
    replied
    Jurisee ja paljo

    Moi rakas päiväkirja!

    Autoni on bmw e46 328 Ci 10/99. Autoon tuli toi tuttu jyrinä ja samalla kun siihen vaihdettiin kytkin niin pyysin vaihtamaan myös rättinivelen sinne. Vika poistui ja jyrinä loppui. auto toimi hienosti viikon ja jyrinä alkoi tulla pikkuhiljaa takaisin eli auto nosturille ja huomasinki että huollossa oli laitettu vaihteen siirtimen "akseli" väärinpäin ja se otti kiinni rättiniveleen. Oli kuluttanut rätin reunaa kakkos vaihtella (keppi heilui) sekä sen lisäksi rätti oli repeytynyt ihan riekaleiksi. Vaihdoin uuden rätin ja viikkoa myöhemmin taas sama jyrinä. Eli mitä muuta sieltä on paskana joka rikkoo ton rätin uudelleen ja uudelleen. Kannatin laakeri näytti ehjältä eikä siinä välyksiäkään ollut. Olen miettinyt et jurraako siellä joku kardaanin nivelistä ja tietysti tohon ei voi niveliä pelkästään vaihtaa vaan pitää vaihtaa koko kardaaniakseli kerralla.

    Autolla kun lähdetään liikkelle jyrinä alkaa kierrosten ollessa 2500-> ja joka vaihteella samanlailla. sit ku painaa ihan kunnolla kaasua niin niin tuntuu että kardaani tulee hyttiin asti.

    Olen haalinut nyt siihen uutta osaa, kardaani-akseli (heti ku tiedän onko toi getrac vai zf), takakelkan puslat, jälleen kerran uusi rättinivel mutta eri valmistajalta sekä kaikesta huolimatta uusi kardaanin kannatinlaakeri. Mitä vielä kannattis vaihdella samalla ku kerran purkamaan alkaa? Peräöljyt vaihdettu viime huollossa.

    Jotku ovat veikkailleet myös kaksoismassa vauhtipyörää mut ei viittis alkaa sinnepäin autoa purkamaan ihan vielä koska aina kun laittaa uudet rätin niin vika poistuu. Uskoisin että vika tulee toisesta suunnasta.

    -Jussi-

    Leave a comment:


  • Ryde
    replied
    Renkaathan ne siellä ujelsi Sidos poikki toisesta takarenkaasta ja se siellä jyrisi.

    Uutta kumia ja taas mennään


    Villi oli toi merkkiliikkeen analyysi

    Leave a comment:


  • Ryde
    replied
    Jurina alkaa kuulua omassakin e46:ssa 50km/h-->. Voimakkuus vaihtelee vähän tienpinnan mukaan. Ääni kuuluu vasemmalta takaa aika selkeästi. Voisko olla renkaasta(Fulda 255/40/17) johtuva vika?:think

    Ihmettelen sitä että BMW:llä sanoivat että perä hajalla. Olivat kuunnelleet sitä stetoskoopilla. Autohan oli menossa takalaakerin vaihtoon, mutta siinä ei heidän mukaan ollutkaan vikaa ja sitä ei vaihdettu.

    Uusi perä maksais BMW:llä 1450€ ja vaihtotyö 300€....Ihanan kallista

    En kuitenkaan jaksa uskoa että perä ois hajalla, täytyy kokeilla eri renkailla jos se auttais.

    Merkkiliikkeen ratkaisuna on näitä viestejä luettuani, ollut muutaman kerran perän vaihto, mutta ei ole auttanut. Ei viitsisi turhaan vaihtaa.

    Leave a comment:

Working...
X