Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i e46 N42 Nokka-ketju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Larry_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 51

    318i e46 N42 Nokka-ketju

    Kävin tossa ottamassa koneen vikakoodit koska tehot hävisi ja kuuluu kolahdus kun painaa kaasua. Molemmat nokka akselin anturit antoi vikakoodin ja huoltomies sanoi että on ollu 2 samanlaista aikaisempaa tapausta.
    Sieltä on jokin ketjun ohjuri rikki eli ketju on löysällä ja pääsee liikkumaan liikaa ja täten jako pielessä
    Osa itsessään ei maksa juuri mitään mutta työ maksaa mansikoita.
    Hommassa ei joudu kuitenkaan irroittamaan muuta kuin venttiilikopan mutta väittivät liikkeessä että jakoa ei saa kohdilleen ilman jotain ihmetyökalua joka on niin kallis että hekin lainaavat sitä ruotsista.

    Mahtaako todellakin olla niin että tarvii jonkun niinkin kalliin työkalun ettei valtuutetulla bmw huollolla olisi sitä omana??
    Korjausoppaasta löytyy kuitenkin tarkat ohjeet työn tekemiseen ja siinä mainittiin vain muutama erikois ''lukitus'' työkalu.
    Kysymys kuuluu siis että onkohan homma mahdollista tehdä itse vai onko tosiaan pakko viedä huoltoon. Ei oikein aina ole luottoa noihin autoliikkeiden tarinoihin.
  • Kele
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 100
    • Espoo

    #2
    Näköjään BMW:kin sortunut tohon ranskalaisten tyyliin, eli jakopäässä ei merkkejä, eikä kiiloja. Akseleiden takapäässä on hahlot, johon työkalu tod.näk. tulee. Tarvitsee tarkan työkalun, tuo kansi, koska siellä pyörii kolme akselia ja sietäisivät tulla kohdilleen, eikä nokkapyöriä taida edes saada auki ilman sitä, jos saakin, niin pyörähtävät heti. Kampura kohdistetaan ehkä lohkonkyljestä, oikeanmittaisella tapilla tai sitten lukitaan vauhtipyörä jollai työkalulla tai molemmat.
    Mikään "amerikantemppuhan" se ei ole, jos saa ne työkalut jostain, tai ohjeet niiden tekemiseen. Voipi vaan äkkiä tulla homma samoihin hintoihin, jos ei ole ketään kaveria, kuka voisi koneistaa.

    Viisaammat korjatkoon..
    Last edited by Kele; 22-09-2008, 16:25.
    e90 318i 4d -06
    e36 320 4d -91 Diamantschwarz
    Ex. 2x e30 316

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by _Larry_ View Post
      Kävin tossa ottamassa koneen vikakoodit koska tehot hävisi ja kuuluu kolahdus kun painaa kaasua. Molemmat nokka akselin anturit antoi vikakoodin ja huoltomies sanoi että on ollu 2 samanlaista aikaisempaa tapausta.
      Sieltä on jokin ketjun ohjuri rikki eli ketju on löysällä ja pääsee liikkumaan liikaa ja täten jako pielessä
      Osa itsessään ei maksa juuri mitään mutta työ maksaa mansikoita.
      Hommassa ei joudu kuitenkaan irroittamaan muuta kuin venttiilikopan mutta väittivät liikkeessä että jakoa ei saa kohdilleen ilman jotain ihmetyökalua joka on niin kallis että hekin lainaavat sitä ruotsista.

      Mahtaako todellakin olla niin että tarvii jonkun niinkin kalliin työkalun ettei valtuutetulla bmw huollolla olisi sitä omana??
      Korjausoppaasta löytyy kuitenkin tarkat ohjeet työn tekemiseen ja siinä mainittiin vain muutama erikois ''lukitus'' työkalu.
      Kysymys kuuluu siis että onkohan homma mahdollista tehdä itse vai onko tosiaan pakko viedä huoltoon. Ei oikein aina ole luottoa noihin autoliikkeiden tarinoihin.
      pitää paikkaa.
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by seidltuning View Post
        pitää paikkaa.
        liian moni on rikkonut moottorin kun ei ole ajoitettu oikein
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • _Larry_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 51

          #5
          Jees eli selvitin itsekkin tota hommaa. Tarvii tosiaa pari ns lukitustyökalua ja vaikka tilais jenkeistä ni vaikee saada ja arvokkai ni parempi viedä ihan huoltoon.
          kallista tulee

          Kiitos vastauksista kuitenkin.

          Comment

          • jube9
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 78
            • Turku

            #6
            Tää on taas tätä superpitkien öljynvaihtovälien seurannaista. Ja tarvii sieltä purkaa muuten myös ö-pohja pois että saa myös tasapainoakselit ajotettua, että kantsii varmistaa että sekin tulee tehtyä...

            Comment

            • Kele
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 100
              • Espoo

              #7
              Missä ne tasapainoakselit siellä alapäässä on? En ainakaan RealOem:stä löytänyt?
              e90 318i 4d -06
              e36 320 4d -91 Diamantschwarz
              Ex. 2x e30 316

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2003
                • Tampere/kainuu

                #8
                Ei tuo jaon hyppääminen vaikuta tasapainoakseleihin, koska ovat omalla ketjulla.

                Tuo koko sotku lähtee ketjunkiristimen korkkaamisesta liikenteeseen. Oli juttua taannoin näistä ongelmista täälläkin.

                Tässä kuva öljypumppu/tasapainoakseli paketista.

                Last edited by zakspeed; 22-09-2008, 22:19.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • _Larry_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 51

                  #9
                  jees eli ei se auta kuin itse tehdä remppa, merkkihuollon taksat yli 100€ tunti ja arvioitu aika reilu 8h. Ja tuo rikkoutuminen johtuu kuulemmma siitä että ketju venyy ajan kanssa ja pääsee siten lyömään rikki ohjurin. jonkin sortin tyyppivika. Ja juu joutuu tosiaan ottaa öljypohjan irti että saa tasapainoakselit kans oikein. Yks merkkihuollon kaveri jutteli että iso osa firmoista jättää tämän tekemättä, ei näin!

                  Nyt olis vaan kiva tietää jos joku tietää jotain kauppaa mistä sais nämä ns lukitus työkalut ostettua tai jos jollain on niitä minulle vuokrata niin olisin todella kiitollinen.

                  Comment

                  • jube9
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 78
                    • Turku

                    #10
                    Toisen käden tietoa, mutta yks pikkupaja oli ne työkalut jostain saanut hankittua (ei alkuperäiset) ja oli nekin maksanu about 600€ että itelle tuskin kannattaa hankikia yhden rempan takia. Paitsi noita remppoja sa kyllä kohta tehdä ihan urakalla jos vaan viittii. Ja onpa yhdes merkkihuollos uusittu se pelkkä ketjun luisti/laahain, mutta eipä se sitä venynyttä ketjua korjaa!?

                    Comment

                    • _Larry_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 51

                      #11
                      Juu, eihän se sitä ongelmaa korjaa ei. Sitä ne minullekkin ensiksi Raision ME Autossa ehdotti ja homma olisi maksanut noin 500e. Olisi kuitenkin hajonnut kohta uudestaan. Ongelma kuitenkin on lähteny liikenteeseen venyneestä ketjusta.

                      Pistin juuri sähköpostia amerikkalaiseen firmaan jolla nuo työkalut on myytävänä niin katotaan mitä sanovat hinnaksi.

                      Turun metroautossa maksaa kuitenki tuo remppa 1200€ joka oli suhteiden kautta ns alennus hinta, eli aika tyyristä. Koko jakopää paketin hinta kun ei ole enempää kuin 300€ Voin sitten noita työkaluja vaikka lainailla jos noita alkaa nytten jossain vaiheessa enemmän menemään rikki.
                      Mikäli ne nyt saan jostain hommattua järkevään hintaan.

                      Comment

                      • _Larry_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 51

                        #12
                        noniin, työkalut löytys ja remppa tuli tehtyä onnistuneesti ihan itse. Että jos jollakin jatkossa samantapasia vaikeuksia niin voin vaikka lainata noita työkaluja pientä korvausta vastaan.

                        Comment

                        • jube9
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 78
                          • Turku

                          #13
                          Ihan mielekiinnon vuoks vaan että mitä jouduit noista työkaluista pulittaan?

                          Comment

                          • _Larry_
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 51

                            #14
                            sellaset 410€ postikuluineen, halvemmalla ei löytyny

                            Comment

                            • juhomo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 637
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by _Larry_ View Post
                              sellaset 410€ postikuluineen, halvemmalla ei löytyny

                              Eli remppa yhteensä noin 710€?
                              paljonko lie vaihtokone olisi kustantanut?
                              Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                              www.jsautomoto.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎