Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: 330 xd hankkimassa, mitä pitää huomioida?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parjan_fin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 86
    • Rajamäki

    E46: 330 xd hankkimassa, mitä pitää huomioida?

    Moikka.

    Olen uusi foorumilla ja jos kyselen tyhmiä niin pahoittelen. Searchia koitin käyttää, mutta ei oikein noista xd - versioista tullut infoa...

    Mutta muutamia kysymyksiä:

    - Onko e46 -koppaisissa 184 hp vs. 204 hp (M57 vs. M57N) muuta eroa kuin ahdin? Eli Garret GT2556V vs. Garret GT2560V?

    - Onko tuollaisen nelikkotekniikan kestossa jotain ongelmaa?

    - Automaatti vai manuaali? Eli kestääkö automaattisen turbiini paljonkin kilsoja? Kestääkö 550 Nm paikkeille lastuttamisen?

    - Mihin tulisi muutoin kiinnittää huomiota kuin yleiseen ulkonäköön?

    - Olen kuullut puhuttavan joistain imuläpistä tms. mitkä voisi tipahtaa koneeseen / ahtimeen ja sen jälkeen seistään iso lasku kourassa. Mistä läpistä on kyse ja koskeeko tuo molempia laatikkomalleja, vai vaan automaatteja?

    - Kaikki informaatio 2002 - 2004 mallisista e46 330 xd farkuista kiinnostaa muutoinkin.

    Ja jos jollain on tuollainen farmari 330 xd kaupan niin saa tarjota, vaikka pistämällä privaa.

    Kiitoksia jo etukäteen.

    - Jani -
    Last edited by parjan_fin; 01-10-2008, 09:45. Reason: Otsikko tynkänä.
    ==========
    Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    #2
    Tietääkseni nelikkotekniikassa ei ko. kopassa ole juuri ongelmia ollut. Itse olen ajanut jo 60tkm ilman ongelmia.

    Automaatti on itsellä ja varsin mukava ja hyvin toimiva moottorin yhteydessä. Automaatissa on ne kuuluisat imusarjan läpät, jotka kannattanee poistaa, jotta vahinkoa ei satu. Automaatti tosin ei välttämättä tykkää tuollaisista väännöistä, kun mainitsit; ainakaan jos vääntää jo alhaisilta kierroksilta rajusti.

    Auton yleisolemus (ja myyjän yleisolemus) kertoo paljon. Kauanko ollut omistajalla, kuskinpenkin kunto, huoltokirja. Ruostetta takaluukussa, konepellissä tai ovien hitsaussaumoissa.

    Itsellä olisi -02 facelift-malli ja kaikkihan on käteisostajalle kaupan !
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • parjan_fin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 86
      • Rajamäki

      #3
      Originally posted by Laku View Post
      Tietääkseni nelikkotekniikassa ei ko. kopassa ole juuri ongelmia ollut. Itse olen ajanut jo 60tkm ilman ongelmia.

      Automaatti on itsellä ja varsin mukava ja hyvin toimiva moottorin yhteydessä. Automaatissa on ne kuuluisat imusarjan läpät, jotka kannattanee poistaa, jotta vahinkoa ei satu. Automaatti tosin ei välttämättä tykkää tuollaisista väännöistä, kun mainitsit; ainakaan jos vääntää jo alhaisilta kierroksilta rajusti.

      Auton yleisolemus (ja myyjän yleisolemus) kertoo paljon. Kauanko ollut omistajalla, kuskinpenkin kunto, huoltokirja. Ruostetta takaluukussa, konepellissä tai ovien hitsaussaumoissa.

      Itsellä olisi -02 facelift-malli ja kaikkihan on käteisostajalle kaupan !
      Ok. Kiitoksia infosta.

      Pistäpäs kiusallas joko linkkiä myynti ilmoon tai faktat tuonne mun privaan niin tutkasen millainen kulkine olisi tarjolla.
      ==========
      Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4621
        • Lahti.

        #4
        Itse melkein ostin 330xd farkku automaatti. Se oli veilä se 184hv version ja kyllä se neliveto verottaa menohaluja. Päädyin sitten tietysti painavempaan , mutta tilavempaan 530d facelift eli 193hv farkkuun ja myös tomaatilla. Mikä tuntui vakionakin paljon ripeämpi. Säädettävä tehoboksi kun on kiini niin ei ole edes tarvetta vääntää se tappiin...
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • parjan_fin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 86
          • Rajamäki

          #5
          Kiitoksia jälleen.

          Näin vähän veikkailinkin että automaagilla voipi vääntöjen kanssa tulla ongelmia, jos siis liikoja sitä alkaa kutittelemaan. Noh, eiköhän tuollekin osaava tekijä löydy, mikäli automaattiseen lopulta päätyy.
          ==========
          Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

          Comment

          • ruikki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 585

            #6
            moro mullon kans tuommonen e46 xd touring 10/01 facelift.
            jarrutärinöitä kannattaa kokeilla koeajolla. on yleinen vika e46 malleissa ja monissa muissaki.
            yleensä vika on eräissä puslissa ja jos liikkeestä ostat nii vaihatat tarvittavat palikat.
            vetareitten kuntoa kannattaa kans tutkia. ne maksaa eteen reilun 600 euroa kappale.

            piti vielä editoida että vaihdetta vaihtaessa kuuntele että kuuluuko semmosta tumps ääntä tai tuntuuko välystä. myös kaasua löysäämällä ja taas lisäämällä kuulee.
            voi olla puslia väljänä yms.
            Last edited by ruikki; 02-10-2008, 21:39.
            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

            Comment

            • parjan_fin
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 86
              • Rajamäki

              #7
              Originally posted by ruikki View Post
              moro mullon kans tuommonen e46 xd touring 10/01 facelift.
              jarrutärinöitä kannattaa kokeilla koeajolla. on yleinen vika e46 malleissa ja monissa muissaki.
              yleensä vika on eräissä puslissa ja jos liikkeestä ostat nii vaihatat tarvittavat palikat.
              vetareitten kuntoa kannattaa kans tutkia. ne maksaa eteen reilun 600 euroa kappale.

              piti vielä editoida että vaihdetta vaihtaessa kuuntele että kuuluuko semmosta tumps ääntä tai tuntuuko välystä. myös kaasua löysäämällä ja taas lisäämällä kuulee.
              voi olla puslia väljänä yms.
              Kiitoksia.

              Tärkeitä vinkkejä, joita ei välttämättä olisi itse tullut kokeiltua kuin vahingossa.
              ==========
              Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

              Comment

              • rp
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 246

                #8
                Hiljasessa vauhdissa kaasun nosto ja takaisin painaminen aiheuttaa lievän "tumpsin tai väljän tunteen" ihan uudessakin e46 xd:ssä. Se on "ominaisuus" kun voimansiirrossa on noita osia vähän enempi.

                Comment

                • ruikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 585

                  #9
                  juu. kokeile myös jos tourinkia oot ostamassa että takalasi aukeaa kaukoohjaimesta ja toimii yleensäkki. näissä on ollu semmosta ongelmaa että takalasi aukeilee omia aikojaan ja jotku on ohittanut koko toiminnan katkaisemalla johdon yms. voi tosin olla että joillaki on ohjelmoitu niin että kaukosäätimestä aukeaa koko luukku (joka on mahdollista tehdä)
                  ja kokeile myös muitten lasien toiminta, niissäki ollu vikoja.
                  !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                  Comment

                  • makkenakke
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 121

                    #10
                    Ei ehkä kuulu ihan tähän topikkii mut itellä e46 330d ja kun olen vaihtamassa vaihdetta ja painan kytkimen alas nii kuuluu takaa pieni kolahdus. Ääntä ei kuulu jos en paina yhtään kaasua ennen kuin painan kytkintä. Mitää hajua mistä vois johtua?

                    Comment

                    • Jonezu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 55
                      • Oulu

                      #11
                      Jos sulla vielä on asia ajankohtainen, niin itsellä on saksanmaalta tuotu e46 330xda touring -02. Olen tykännyt kyllä kovasti autosta (en siis suostu myymään!). Automaatti on kyllä ehdoton tuon dieselkoneen kanssa. Neliveto on oikein mukava näin talvella.

                      * Kuulemma automaattilaatikoihin voi tulla vikaa ja se on kohtuu kallis tikki. En tiedä kuinka yleistä, mutta kandee varmaan testata että vaihtaa hyvin. Itsellä on toiminu ja manuaaliin en takas vaihtais.

                      * Ajovalojen pesurit eivät toimineet ollenkaan, huomasin vasta Suomessa, eli vika ollut jo ennen ostoa. Pesurin moottori toimii, joten mahdollisesti vesiletku irronnut tms.

                      * Kiihdytettäessä ratti linkussa (vaikka eihän niin sais tehdä..) rutisee vähän, oikean etuvetoakselin nivel kulunut. Akselin hinta 621€/kpl.

                      * Takaovet myyjä oli just uusinu ruostetakuun piikkiin ennen ostoa

                      * Vedon mennessä päälle "tumpsahtaa" takana, mutta taitaa olla ominaisuus, huomasin jos ennen ostoa mutten välittänyt.

                      * Imusarjan läpät poistin itse heti alkuun, ettei satu vahinkoja koneelle. Päivä siinä vierähti. Läppinpoisto-operaatiosta http://personal.inet.fi/koti/ukkomet...pienpoisto.htm

                      * Jarrutärinöitä on alkanut ilmaantua. Tosin voi mennä pitkiä aikoja ettei ole ja sitten taas tulee uudestaan. Joskus jarrut voivat myös puoltaa. Hieman hankala tietenkin huomata ostaessa, jos on satunnainen vika kuten mulla. Yleensä kai vika ei kuitenkaan ole jarruissa, vaan joku pusla on kulunut tms.

                      * Pari kertaa tuulilasinpyyhkijät ovat lakanneet toimimasta. Ongelma korjaantui kun sammutti auton ja starttas uudestaan. Taas on menny ainakin 10 000 km ilman tätä ongelmaa
                      Last edited by Jonezu; 04-12-2008, 15:40.
                      Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        #12
                        Bmw 325xiA farmari E46 malli

                        Taitaa olla samat jutut bensa mallissa, kokemuksia kuunnellaan:think
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎