Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Levoton ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gabriel-Johannes
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 17
    • Vaasa

    E46 Levoton ohjaus

    Mulla on BMW 320 D, jossa on levoton ohjaus. Alapallonivelet ja puslat etupäästä lienevät vaihdon tarpeessa. Selviääkö pelkällä nivelien vaihdolla vai pitääkö vaihtaa esim. koko raidetanko nivelineen päivineen? Näin olen kuullut.
    Last edited by Leka; 03-10-2008, 21:50. Reason: Otsikko
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Onko autosi siis E46 koppanen, vai mikä?
    No perus asioista liikkeelle välykselliset nivelet vaihtoon, sekä tarvittaessa löysät puslat, ohjauskulmien tarkistus, rengaspaineet.
    Sekä sitten tietysti millaiset renkaat ja vanteet ovat? Jos poikkeaa alkuperäisestä huomattavasti niin ainahan sitä ajoominaisuudet muuttuu.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Gabriel-Johannes
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 17
      • Vaasa

      #3
      E46

      Joo on E46. Renkaat on nyt vaihdettu eteen, edelliset oli jo sakkorenkaat. Takana hieman kuluneemmat. Renkaiden vaihto ei vaikuttanut mitenkään, mutta kai tuollaisilla leveillä 225:lla on taipumus vähän vedellä? Kummat muuten vaikuttaa enemmän ohjaukseen: etu- vai takarenkaat, siis jos mietitään vain itse renkaita eikä niveliä yms. Tässä tapuksessa itse ongelma tosin täytyy olla muualla kuin renkaissa. Pitänee viedä korjaamolle ja teettää nelipyöräsuuntaus. Näin noviisina haluan kuitenkin tietää vähän itekin näistä, etteivät yritä vaihtaa turhaan kalliita osia.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #4
        Vois olla väljää vaikka raidetangossa tai päissä, en tiedä onko E46ssa apusimpukassa helaa, luulis olevan. Joka tapauksessa kun noita korjauttaa, niin kannattaa yrittää saada ensin ohjaukseen tuntuma ja sitten vasta suuntaukseen, ei ole järkeä joka välissä käyttää suuntauksessa, sekin tuppaa maksamaan.
        E39 ja E91

        Comment

        • Gabriel-Johannes
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 17
          • Vaasa

          #5
          Ok

          Kiitos vastauksista. Kuntoon on auto laitettava ensin eli väljät ja vialliset osat vaihtoon ja sitten vasta pyöriä suuntaamaan. Eiköhän tuo ohjaus tuosta tasaannu, kun laitetaan uutta osaa.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            Vois olla väljää vaikka raidetangossa tai päissä, en tiedä onko E46ssa apusimpukassa helaa, luulis olevan. Joka tapauksessa kun noita korjauttaa, niin kannattaa yrittää saada ensin ohjaukseen tuntuma ja sitten vasta suuntaukseen, ei ole järkeä joka välissä käyttää suuntauksessa, sekin tuppaa maksamaan.
            E46:ssa apusimpukka ?? Tuliko painovirhe ?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Vaihda ne e46:ssa stabiliteettiin eniten vaikuttavat osat, eli alatukivarsien puslat ja varsinkin etucamberit nykyistä pystympään poistamalla personin ylälautasen lukitusohjuri.
              Toki, kun auto nosturille menee roikkumaan, niin samalla on hyvä vielä vilkaista että takakelkka on vielä pohjassa kiinni.

              Comment

              • Gabriel-Johannes
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 17
                • Vaasa

                #8
                Tuota...

                Originally posted by Hemi View Post
                Vaihda ne e46:ssa stabiliteettiin eniten vaikuttavat osat, eli alatukivarsien puslat ja varsinkin etucamberit nykyistä pystympään poistamalla personin ylälautasen lukitusohjuri.
                Toki, kun auto nosturille menee roikkumaan, niin samalla on hyvä vielä vilkaista että takakelkka on vielä pohjassa kiinni.
                Kuten mainitsin, olen aloittelija varsinkin Bemujen kanssa ja siksi tahtoo tuo "ammattislangi" mennä yli hilseen. Mutta hei, pelotteletko vain tuolla, että kannatta tarkistaa onko takakelkka kiinni? Onko tuo joku todellinen/oikeasti esiintynyt ongelma?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #9
                  Äkkiä etsittynä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....akakelkka+irti Jossakin oli myös video ko. asiasta, ei kaunista katseltavaa.

                  Comment

                  • Gabriel-Johannes
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 17
                    • Vaasa

                    #10
                    Jopas

                    Huh, aika paha. Vaikka auto on ollut mulla vähän aikaa, olisin kai tuon huomannut ajossa. Pitää silti varmuuden vuoksi zekata.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #11
                      Mikä vm ? 2000 -> tjs. rakennetta parannettu.

                      Comment

                      • Gabriel-Johannes
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 17
                        • Vaasa

                        #12
                        2002.

                        Eipä uskois, että BMW:llä tuon tapaisia ongelmia...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎