Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B22 Alhaiset öljynpaineet (Eipä ratkennutkaan)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16252
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Onko jossain vaiheessa tehty moottorin sisäpesua/huuhtelua? Irronneet paskat tukkinut öp-imusihdin?.
    Post #1 "Öljypohja ja -pumppu käytetty siis irti ja sihtikin oli kunnossa"

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9868
      • KVLA

      #17
      Originally posted by jr66 View Post

      Post #1 "Öljypohja ja -pumppu käytetty siis irti ja sihtikin oli kunnossa"
      Jep, äsken vasta lukaisin koko ketjun huolella

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663

        #18
        Kiertokangenlaakerit vaihtaa kone paikallaan kunhan öljypohjan saa pois. Joskus toisen merkkiseen tuli kone irrallaan runko ja kiertokangenlaakerit vaihdettua.. Syy sama. Muistaakseni siinä oli runkolaakereissa jotain sanomista, epäilin että ollut joskus öljyt vähissä. Kaikki kaulat oli ehjät.

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 592
          • Vihanti

          #19
          Eiköhän se moottori kolise jos kk-laakerit vaivaa. Kuulostaa siltä, että runkolaakerit on vaihtokunnossa ja ajamalla ennen pitkää myös lohko ja kampiakseli.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • Santer1
            Newbiemmer
            • Apr 2024
            • 18
            • Oulu

            #20
            Joo seuraavaksi kokeillaan vaihtaa öljynsuodattimen jalasta se ykssuuntaventtiili. Vanoksen o-renkailla oli kans jossaki foorumilla korjaantunut eikä sekään paha homma olisi tehdä.

            Comment

            • Santer1
              Newbiemmer
              • Apr 2024
              • 18
              • Oulu

              #21
              Vanoksen öljyrenkaiden vaihdolla tokeni tämä auto. Kiitos kaikille avusta

              Comment

              • Santer1
                Newbiemmer
                • Apr 2024
                • 18
                • Oulu

                #22
                En tiedä lukeeko tätä enää kukaan, mutta. Luulin jo paineiden parantuneen, kun normaalilla ajolla paineet pysyy kunnossa. Kuitenkin paineet heikkenee, kun autoa pitää pitkään tyhjäkäynnillä. Mietin että voiko olla jäähdytinjärjestelmässä viasta

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16252
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Santer1 View Post
                  En tiedä lukeeko tätä enää kukaan, mutta. Luulin jo paineiden parantuneen, kun normaalilla ajolla paineet pysyy kunnossa. Kuitenkin paineet heikkenee, kun autoa pitää pitkään tyhjäkäynnillä. Mietin että voiko olla jäähdytinjärjestelmässä viasta
                  Eli tyhjäkäynniillä kone kuumenee ja öljy ohenee ? Mistä tiedät että paineet heikkenee ? Valo ? Joku ääni ?

                  Comment

                  • Santer1
                    Newbiemmer
                    • Apr 2024
                    • 18
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post

                    Eli tyhjäkäynniillä kone kuumenee ja öljy ohenee ? Mistä tiedät että paineet heikkenee ? Valo ? Joku ääni ?
                    Juu eli öljynpainevalo alkaa palamaan. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5134
                      • Pirkkala

                      #25
                      Kyse on luultavasti siitä että kuuma öljy on notkeampaa ja täten paine laskee kuumana ja tyhjäkäynnillä se alittaa paineanturin speksin eli yleensä 0,5bar

                      Tähän voi syynä olla
                      laakerit väljänä
                      Öljypumppu väljänä
                      Sisäinen öljyvuoto
                      imusihdissä paskaa
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Santer1
                        Newbiemmer
                        • Apr 2024
                        • 18
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Kyse on luultavasti siitä että kuuma öljy on notkeampaa ja täten paine laskee kuumana ja tyhjäkäynnillä se alittaa paineanturin speksin eli yleensä 0,5bar

                        Tähän voi syynä olla
                        laakerit väljänä
                        Öljypumppu väljänä
                        Sisäinen öljyvuoto
                        imusihdissä paskaa
                        Juu näitä on tutkittu ja kirjoteltu tässäki topicissa. Lähinnä kiinnostaa, että kuuluuko öljyn kuumentua kuumemmaksi tyhjäkäynnillä mitä moottoritieajossa

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3364
                          • Raisio

                          #27
                          Kierrosluku vaikuttaa suuresti paineeseen, varsinkin kuluneessa koneessa kun kuumat öljyt kyseessä, 600r/min aivan eri paine kuin esim 2500r/min.
                          E39&E93

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2636
                            • .fi

                            #28
                            nopealla googletuksella olin törmäävinäni semmoiseen, että vioittuneen tasoanturinkin väitettiin tuota öljynpainevalon vilkkumista aiheuttaneen.
                            ja että viallisia painekytkimiäkin varmasti liikkeellä on.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Santer1
                              Newbiemmer
                              • Apr 2024
                              • 18
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by aae30 View Post
                              nopealla googletuksella olin törmäävinäni semmoiseen, että vioittuneen tasoanturinkin väitettiin tuota öljynpainevalon vilkkumista aiheuttaneen.
                              ja että viallisia painekytkimiäkin varmasti liikkeellä on.
                              Autoa käytettiin alkuun paineiden mittauksessa. Silloin oli tyhjäkäynnillä nollassa paineet. Eli paineet olivat silloin oikeasti pielessä. Mietin vain tuota, kun normaali taajama/moottoritieajossa ei mitään ongelmaa ja sit paikallaan ollessa alkaa lämpenemään öljyt liikaa

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5134
                                • Pirkkala

                                #30
                                Jos kone on kunnossa, öljynpaine pysyy hyvällä tasolla vaikka öljyn lämpötila nousee.

                                Kyse lienee siitä että ajossa kierroksia on koneessa enemmän ja valo pysyy poissa.

                                Laita mekaaninen mittari kiinni ja aja kaikenlaista ajoa niin TIEDÄT missä ne paineet huitelee ei tarvii arvuutella
                                esim. Biltemassa ei kovin kallis ole.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎