Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 manuaali vaihdeongelma *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #31
    Originally posted by eddiew View Post
    Teetätin, ei oo itellä tiloja missään rassata tällä hetkellä nii helpompi niin ja saa takuun sille työlle. n. 450€ tuli maksamaan kytkinpaketti (Sachs) ja työt, ei paha ollu. Nii ja siihen kuulu pakoputken hitsaus ku oli murtunu keskivaiheilta melkein poikki. Semmonen nelisen tuntia siihen kaikkiaan meni.
    Onko ihan vakikytkintä vastaava kytkin vai jämäkämpi. Hyvä, että sait auton kuntoon Hinta ei kuulosta yhtään pahalta, missäs muuten teetätit rempan?
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • eddiew
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 77
      • Lievestuore

      #32
      Ihan vakiokytkintä vastaava sen pitäs olla, kai alkuperäsenä käyttäävät tota sachsiakin. ei se halvimmasta päästä ollu (225€), ku motonetistä ois jotain saanu 169€, mut ei tietoo minkä merkkinen se ois ollu ku kysyin ja se jotenkii hämäävästi heitti sillä tuotenumerolla -03 vm. 318i (2.0l) tietoihin, eikä ollu sit tarkempia tietoja koosta ym. nii en uskaltanu sitä ottaa, jos ei ois sit käynykkää tohon. Ois ollu paska homma ku laatikko irti ja auto nosturilla ja ei ois käyny sit se kytkin. AD-huollossa käytin täällä kuopiossa.

      Onhan tuo hermojenkin kannalta hyvä että tuli kuntoon, meinas aina keittää ku ei parkkipaikalta meinannu minnekkää päästä aamulla.

      Ja hinta minusta kohillaan, ku joskus aikasemmin Hartikaisesta kyselin nii pelkkä vaihtotyö ois kai ollu jotain 550€ jos oikein muistelen.
      BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #33
        Kuullostaa niin tutulta nuo oireet mitä eddiew:illä oli että sama homma edessä.

        Tuli mieleen että mitä mieltä ootte onko järkeä vaihtaa tuo kaksoismassa vaihtipyörä samalla? Onko jotain muuta kytkimeen liittyvää vaihtaa muutaku tuo asetelmä ja levy ja rasvata myös tuo kytkinakseli?
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          #34
          Vastaillaanpa tähän, vaikka vanha threadi onkin, kun tästä oli hyötyä omaan autoonkin. Kylmänä ei vaihteet enää menneet päälle kunnolla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto x2 ei vaikuttanut juuri mitenkään, eikä kytkinnesteiden vaihtokaan. Uusi kytkinpaketti, työsylinteri, kaksoismassa, CDV poistettiin ja kytkinnesteet vaihdettiin. Toimii nyt myös kylmänä. Kaksoismassan vaihdatin varmuudenvuoksi, kun siinä oli jo jonkun verran väljää. Hintaa kyllä tuli, kun piti ottaa noin varman päälle, mutta pääasia on, että vaihteet toimii nyt. Niin, ja kytkinakselin pyysin puhdistamaan erityisen hyvin ja siihen meni Esso Unirex S2 rasva.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • stts
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 70
            • Finland

            #35
            Originally posted by Bomb5 View Post
            Vastaillaanpa tähän, vaikka vanha threadi onkin, kun tästä oli hyötyä omaan autoonkin. Kylmänä ei vaihteet enää menneet päälle kunnolla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto x2 ei vaikuttanut juuri mitenkään, eikä kytkinnesteiden vaihtokaan. Uusi kytkinpaketti, työsylinteri, kaksoismassa, CDV poistettiin ja kytkinnesteet vaihdettiin. Toimii nyt myös kylmänä. Kaksoismassan vaihdatin varmuudenvuoksi, kun siinä oli jo jonkun verran väljää. Hintaa kyllä tuli, kun piti ottaa noin varman päälle, mutta pääasia on, että vaihteet toimii nyt. Niin, ja kytkinakselin pyysin puhdistamaan erityisen hyvin ja siihen meni Esso Unirex S2 rasva.
            No avaa nyt ihmeessä, että:
            -mitä maksoi kytkinosat ym
            -mitä maksoi kaksoismassa
            -mitä kesti työt (merkkiin erikoistunut paja?)
            -mitä maksoi työt?

            Mulla e46 320d:ssa 5-lootan veivaaminen tahmeaa kylmänä.
            -03 E46 320d Touring

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              #36
              Useissa tapauksissa varmaan riittää, että vaihtaa kytkinpaketin ja rasvaa kytkinakselin, jos vika on kytkinperäinen. Kytkinpaketti 160-250 euroa riippuen autosta, LUK kaksoismassa esim. eurocarpartsilta englannista n. 450e. Muiden osien hinnat näkee bmwfans-sivuilta, jos haluaa vaihdella muutakin samalla, kun laatikko on irti. Paikallisella pikkukorjaamolla meni hommassa yht. 5 tuntia, mistä kytkimen ja vauhtipyörän vaihdon osuus n. 3 tuntia.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎