Teetätin, ei oo itellä tiloja missään rassata tällä hetkellä nii helpompi niin ja saa takuun sille työlle. n. 450€ tuli maksamaan kytkinpaketti (Sachs) ja työt, ei paha ollu. Nii ja siihen kuulu pakoputken hitsaus ku oli murtunu keskivaiheilta melkein poikki. Semmonen nelisen tuntia siihen kaikkiaan meni.
Onko ihan vakikytkintä vastaava kytkin vai jämäkämpi. Hyvä, että sait auton kuntoon Hinta ei kuulosta yhtään pahalta, missäs muuten teetätit rempan?
Ihan vakiokytkintä vastaava sen pitäs olla, kai alkuperäsenä käyttäävät tota sachsiakin. ei se halvimmasta päästä ollu (225€), ku motonetistä ois jotain saanu 169€, mut ei tietoo minkä merkkinen se ois ollu ku kysyin ja se jotenkii hämäävästi heitti sillä tuotenumerolla -03 vm. 318i (2.0l) tietoihin, eikä ollu sit tarkempia tietoja koosta ym. nii en uskaltanu sitä ottaa, jos ei ois sit käynykkää tohon. Ois ollu paska homma ku laatikko irti ja auto nosturilla ja ei ois käyny sit se kytkin. AD-huollossa käytin täällä kuopiossa.
Onhan tuo hermojenkin kannalta hyvä että tuli kuntoon, meinas aina keittää ku ei parkkipaikalta meinannu minnekkää päästä aamulla.
Ja hinta minusta kohillaan, ku joskus aikasemmin Hartikaisesta kyselin nii pelkkä vaihtotyö ois kai ollu jotain 550€ jos oikein muistelen.
Kuullostaa niin tutulta nuo oireet mitä eddiew:illä oli että sama homma edessä.
Tuli mieleen että mitä mieltä ootte onko järkeä vaihtaa tuo kaksoismassa vaihtipyörä samalla? Onko jotain muuta kytkimeen liittyvää vaihtaa muutaku tuo asetelmä ja levy ja rasvata myös tuo kytkinakseli?
Vastaillaanpa tähän, vaikka vanha threadi onkin, kun tästä oli hyötyä omaan autoonkin. Kylmänä ei vaihteet enää menneet päälle kunnolla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto x2 ei vaikuttanut juuri mitenkään, eikä kytkinnesteiden vaihtokaan. Uusi kytkinpaketti, työsylinteri, kaksoismassa, CDV poistettiin ja kytkinnesteet vaihdettiin. Toimii nyt myös kylmänä. Kaksoismassan vaihdatin varmuudenvuoksi, kun siinä oli jo jonkun verran väljää. Hintaa kyllä tuli, kun piti ottaa noin varman päälle, mutta pääasia on, että vaihteet toimii nyt. Niin, ja kytkinakselin pyysin puhdistamaan erityisen hyvin ja siihen meni Esso Unirex S2 rasva.
Vastaillaanpa tähän, vaikka vanha threadi onkin, kun tästä oli hyötyä omaan autoonkin. Kylmänä ei vaihteet enää menneet päälle kunnolla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto x2 ei vaikuttanut juuri mitenkään, eikä kytkinnesteiden vaihtokaan. Uusi kytkinpaketti, työsylinteri, kaksoismassa, CDV poistettiin ja kytkinnesteet vaihdettiin. Toimii nyt myös kylmänä. Kaksoismassan vaihdatin varmuudenvuoksi, kun siinä oli jo jonkun verran väljää. Hintaa kyllä tuli, kun piti ottaa noin varman päälle, mutta pääasia on, että vaihteet toimii nyt. Niin, ja kytkinakselin pyysin puhdistamaan erityisen hyvin ja siihen meni Esso Unirex S2 rasva.
No avaa nyt ihmeessä, että:
-mitä maksoi kytkinosat ym
-mitä maksoi kaksoismassa
-mitä kesti työt (merkkiin erikoistunut paja?)
-mitä maksoi työt?
Useissa tapauksissa varmaan riittää, että vaihtaa kytkinpaketin ja rasvaa kytkinakselin, jos vika on kytkinperäinen. Kytkinpaketti 160-250 euroa riippuen autosta, LUK kaksoismassa esim. eurocarpartsilta englannista n. 450e. Muiden osien hinnat näkee bmwfans-sivuilta, jos haluaa vaihdella muutakin samalla, kun laatikko on irti. Paikallisella pikkukorjaamolla meni hommassa yht. 5 tuntia, mistä kytkimen ja vauhtipyörän vaihdon osuus n. 3 tuntia.
Comment