Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ei starttaa---SAA POISTAA---

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s1n0z_e46
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 80
    • Porvoo

    e46 ei starttaa---SAA POISTAA---

    Nytte kävi sellanen ihme että ku 316i e46 oli seissy 4 päivää ulkona ni ei haluu enää starttaa.
    on kokeiltu mäkistarttia ja hyppykaapeleilla mut kone ei vastaakkaan, kuuluu vaan kovaa naksutusta konehuoneesta ja mittariston valot vilkkuu samaan tahtiin ku naksuttaa mut etuvalot on kyllä täysillä päällä??
    nii voisko se olla jotain starttimoottorin kaa vai onko kellään fiksumpaa selitystä??
    Last edited by s1n0z_e46; 22-11-2008, 22:21. Reason: vika selvis...........
    Don't Just Hear The Beat, Feel It!
    sigpic
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by s1n0z_e46 View Post
    Nytte kävi sellanen ihme että ku 316i e46 oli seissy 4 päivää ulkona ni ei haluu enää starttaa.
    on kokeiltu mäkistarttia ja hyppykaapeleilla mut kone ei vastaakkaan, kuuluu vaan kovaa naksutusta konehuoneesta ja mittariston valot vilkkuu samaan tahtiin ku naksuttaa mut etuvalot on kyllä täysillä päällä??
    nii voisko se olla jotain starttimoottorin kaa vai onko kellään fiksumpaa selitystä??
    akku paskana.. Katillista autoa ei kannata työntää käyntiin!
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • Sampza
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1398
      • Rovaniemi

      #3
      OT:

      Sanokaapa ne perustelut miksi katillista autoa ei kannata tuupata käyntiin?
      320d touring M-sport -09
      320d -02
      1250 Bandit S

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Sampza View Post
        OT:

        Sanokaapa ne perustelut miksi katillista autoa ei kannata tuupata käyntiin?
        Mun mielestä pukkaa bensaa kattiin ja se ei tee sille hyvää..
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Muppe
          BTCF Member
          • May 2006
          • 1866
          • Östermyra

          #5
          Originally posted by arska84 View Post
          Mun mielestä pukkaa bensaa kattiin ja se ei tee sille hyvää..
          Samaa kuullu, katti voi sanoa kenties poks:think
          E61 530dA M-Sport
          E39 520iA Touring

          ex. E34 525iA
          ex. E34 535iA
          ex. E34 520i
          ex. E34 520i
          ex. E36 320i

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            yleismittarilla akusta jännite niin ollaan viisaampia.

            Autoa käyntiin työnnettäessä voi joutua palamatonta seosta katille joka taasen voi syttyessään tuhota sisuksia, aika epätodennäköistä kumminkin.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by K.S. View Post
              yleismittarilla akusta jännite niin ollaan viisaampia.

              Autoa käyntiin työnnettäessä voi joutua palamatonta seosta katille joka taasen voi syttyessään tuhota sisuksia, aika epätodennäköistä kumminkin.
              Kaikki katalysaattorille kulkeutuva palamaton polttoaine ja öljyjäänteet myrkyttävät sitä ja lyhentävät elinikää. Katalysaattorissa syttyessään polttoaine vielä tuhoaa rakennetta lämpökuormallaan. Eli katillista autoa ei todellakaan kannata yrittää hinaamalla/mäkistartilla käyntiin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Kaikki katalysaattorille kulkeutuva palamaton polttoaine ja öljyjäänteet myrkyttävät sitä ja lyhentävät elinikää. Katalysaattorissa syttyessään polttoaine vielä tuhoaa rakennetta lämpökuormallaan. Eli katillista autoa ei todellakaan kannata yrittää hinaamalla/mäkistartilla käyntiin.
                Joo täytyy myöntää että tää oli aivan uutta mulle. Noh eisenpuoleen ei oo tarvinu työntää koskaan bemua käyntiin.

                ja aiheeseen:

                naksutusta konehuoneesta? No sanoisin että starttimoottorin solenoidi viallinen. Mutta mitatkaa nyt ensimmäisenä se jännite akusta. terveen akun jännite on levossakin luokkaa 12,6V tai hieman yli. (mutuilua).
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Sampza View Post
                  Joo täytyy myöntää että tää oli aivan uutta mulle. Noh eisenpuoleen ei oo tarvinu työntää koskaan bemua käyntiin.
                  OT: Varsikin voiteluöljyjen ja polttoaineiden rikki- ja fosforiyhdisteet ovat suuri ongelma katalysaattoreissa. Ne muodostavat katalysaattoreissa uusia yhdisteitä, jotka heikentävät reaktiivisten katalyyttien aktiivisuutta. Ei niitä jäänteitä kannata sinne tieten tahtoen tunkea.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    OT: Varsikin voiteluöljyjen ja polttoaineiden rikki- ja fosforiyhdisteet ovat suuri ongelma katalysaattoreissa. Ne muodostavat katalysaattoreissa uusia yhdisteitä, jotka heikentävät reaktiivisten katalyyttien aktiivisuutta. Ei niitä jäänteitä kannata sinne tieten tahtoen tunkea.
                    no työntämällä käyntiin laitto on kyllä niin pieni asia katin palamiseen hörähtää yleensä heti käyntiin...
                    eriasia on jos ei lähde käyntiin
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by seidltuning View Post
                      no työntämällä käyntiin laitto on kyllä niin pieni asia katin palamiseen hörähtää yleensä heti käyntiin...
                      eriasia on jos ei lähde käyntiin
                      Paskan jauhamisen puolelle menee: Jos sattuu heti syttymään niin suurta ongelmaa ei tietenkään ole. Muuten kaikki palamattomat jäänteet ovat hallaa katissa. Ja tästä on hardcore kokemuksia mikroskooppi- ja röntgendifraktionäytteitä myöten.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by K.S. View Post
                        yleismittarilla akusta jännite niin ollaan viisaampia.

                        Autoa käyntiin työnnettäessä voi joutua palamatonta seosta katille joka taasen voi syttyessään tuhota sisuksia, aika epätodennäköistä kumminkin.
                        Aivan, eli akusta jännite ja pitäis näyttää noin 12,7V.. Voipi olla että toi sun akku on niin mykkä ettei ota apukaapeleilla enää virtaa vastaan..
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • s1n0z_e46
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 80
                          • Porvoo

                          #13
                          ongelma ratkes.....
                          tarvis vaan käyttää vähä järeempiä starttikaapeleita ja parempiin kohtiin pistää kiinni
                          Don't Just Hear The Beat, Feel It!
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎