mulla tuntuu olevan henkimaailman ongelma e46 330da -02 touringissa jossa on steppilaatikko. vaihdoin talvirenkaat alle niin ongelmat alkoivat. Eli ei vaihda kovassa kiihdytyksessä esim rampissa 60-120km/h 3 suuremalla vasta kun rajoittimessa. Kun jättää kiihdytyksen puoliteihen laatikko sekoilee ja jättää 3 tai 4 päälle moneksi minuutiksi ennekuin vaihtaa... Manuaalipuoli toimii moitteetta samoin sport puoli. Sama homma luistoeston kanssa rupeaa välkkymään tuossa 80-100km/h: välissä, en usko että tuossa lintassa nyt niin paljon on tehoa että se ruopisi kuivalla asfaltilla tuossa nopeudessa vaikka nastat onkin alla! Näitä ongelmia ei kesärenkailla ollut!!! Renkaat... noh ne on kiinasta tulivat auton mukan 225/45/17 merkki on joku barbaba/vast. Merkkihuollossa sanoivat että toimii loistavasti ns. normaaliajossa laatikko, kuten olen itsekkin huomannut. Kiihdytyksissä tekivät saman huomion kuin minä. Väittivät että venttilikoneisto/vast on vaihdettava 1300e.... huh huh. Herrat eivät ottaneet kuuleviin korviin minun kertomusta että ongelmat alkoivat samana päivänä kun vaihdoin talvirenkaat. Niin ja öljyt vaihdettiin samalla kertaa laatikkoon... autolla ajettu 135tkm. Huolto ukko sanoi että turbiini on loistavassa kunnossa niin kuin koko laatikko mutta ventiilipöytä vai mikä se oli pitäis vaihtaa. En puraise nielematta tuota tarinaa niin kun en koskaan merkkihuollon syöttämää kauraa.... Eilen illalla laiton sitten rajut paineet renkaisiin 2,8... nyt vaihtaa 1-2-3-4 mutta viitoselle menee 10s pienen viiveen jälkeen... jumalauta nää on henkimaailman asioita tarvii varmaan soittaa manaajalle! Kyllä se "vika" taitaa olla renkaissa eikä laatikossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 steppilaatikko mystinen ongelma!
Collapse
X
-
e46 steppilaatikko mystinen ongelma!
g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touringTags: None
-
-
Onhan siellä varmasti saman kokoset renkaat joka nurkassa, siis kokonaishalkaisijaltaan?
Eräs E39 523iA teki samoja vinkeitä, kun eteen joutui laittamaan vararenkaan, joka oli halkaisijaltaan hieman eri kokoa kuin loput kolme. Sport4 moodilla toimi suht normisti, mutta D:llä jos ajoin niin veti juurikin kierrokset erittäin korkealle ennen seuraavaa isompaa vaihdetta, nopeus piti käyttää jossain 150 huiteilla jos halusi 5. vaihteen päälle, pysyi kuitenkin sen jälkeen jonnekin ~90 km/h:n tietämille sisässä, ennenkuin pudotti neloselle.
Jos Kiinan renkaat epäilyttää, tai niiden rengastekstit niin vaikka mittanauha käteen ja mittomaan halkaisijoita..
Comment
-
-
Originally posted by Vesku1 View PostOnhan siellä varmasti saman kokoset renkaat joka nurkassa, siis kokonaishalkaisijaltaan?
Eräs E39 523iA teki samoja vinkeitä, kun eteen joutui laittamaan vararenkaan, joka oli halkaisijaltaan hieman eri kokoa kuin loput kolme. Sport4 moodilla toimi suht normisti, mutta D:llä jos ajoin niin veti juurikin kierrokset erittäin korkealle ennen seuraavaa isompaa vaihdetta, nopeus piti käyttää jossain 150 huiteilla jos halusi 5. vaihteen päälle, pysyi kuitenkin sen jälkeen jonnekin ~90 km/h:n tietämille sisässä, ennenkuin pudotti neloselle.
Jos Kiinan renkaat epäilyttää, tai niiden rengastekstit niin vaikka mittanauha käteen ja mittomaan halkaisijoita..
Kehoitin hänen poikkeamaan meillä verstaalla mm.rengaspaineiden tsekkauksella kun hommissa kerran vielä olin. Paineita tsekattaessa huomasin että äijä oli laittanut takarenkaat väärään pyörimissuuntaan. Eli muuta kuin kumit kääntöön ja koeajolenkiltä tuli soitto että laatikko toimii taas niinkuin pitääkin... Tosin täältäkin olen usesti saanut lukea että ko.laatikko/auto ei mitenkään voi kuitenkaan tällaista vierintävastusmuutosta haistaa, kuten ei vierintäkehän muutostakaan....
Comment
-
-
niinpä niin
Jos nää bemarin laatikot on näin herkkiä erinlaisille renkaille niin miksi BMW ei ole tehnyt asialle mitään? Luulisi että tuo ongelma on vain ohjelmointi juttuja. Kaverilla on Audissa samanlainen (ehkä) ZF:än laatikko ja mitään vastaavia ongelmia ei ole ollut... hmmm kävisiköhän audin ohjelma bemarin laatikkoon.... On muuten ensimmäinen ja viimeinen automaatti mulla.... mutt automerkkii en vaihda!g30 530e iPerformance
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostJos nää bemarin laatikot on näin herkkiä erinlaisille renkaille niin miksi BMW ei ole tehnyt asialle mitään? Luulisi että tuo ongelma on vain ohjelmointi juttuja. Kaverilla on Audissa samanlainen (ehkä) ZF:än laatikko ja mitään vastaavia ongelmia ei ole ollut... hmmm kävisiköhän audin ohjelma bemarin laatikkoon.... On muuten ensimmäinen ja viimeinen automaatti mulla.... mutt automerkkii en vaihda!
Joko löysit vian?
Comment
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostJos nää bemarin laatikot on näin herkkiä erinlaisille renkaille niin miksi BMW ei ole tehnyt asialle mitään? Luulisi että tuo ongelma on vain ohjelmointi juttuja. Kaverilla on Audissa samanlainen (ehkä) ZF:än laatikko ja mitään vastaavia ongelmia ei ole ollut... hmmm kävisiköhän audin ohjelma bemarin laatikkoon.... On muuten ensimmäinen ja viimeinen automaatti mulla.... mutt automerkkii en vaihda!
Mutta kukin tyylillään.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Tosin tiedän montakin tapausta jossa 9/98-uudempi bensa e39:n alle heitetyt vierintäkehältään alikokoiset 225/45-17" nastakumit ovat saaneet laatikko-oireet ilmenemään vasta lopputalvesta keväällä?(lähinnä laatikko jättää lukittumatta) Näissäkin ongelma on korjautunut välittömästi kun alle on lopulta laitettu oikean kokoiset kesäkumit.
Comment
-
-
non niin lisää mystiikkaa
Eli eilen autoni seisoi koko työvuoron (10h) lämpimässä hallissa +18. Lähdin ajelemaan kotiin päin ja vedin muutamat kunnon kiihdytykset... ONGELMAT TIPOTIESSÄÄN! WTF? Ei näitä pysty ihmisjärjellä selittämään.... Minun mielestä se "ongelman" syy ja ydin ovat nuo fighter merkkiset huippu renkaat, huomasin että ne on muuten pinnatut uusio renkaat ja valmistusmaa ei ole kiina vaan ruotsi. Täytyy lähteä rengas kaupoille.g30 530e iPerformance
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Mystiikka jatkuu
Eli vaihtaminen on parantunut mutta mutta....
On se vaan outo homma että luitonestosta otta ns. "mummotason" pois päältä laatikko vaihtaa kuin kesällä! Huomasin juuri eilen. Eli luistoesto/sutimeisen esto on kolmitasoinen. Kun painaa dsc-nappia kerran (ei 3sek) niin mitä kytkeytyy pois päältä jospa se vika onkin siellä!g30 530e iPerformance
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring