Omat 19" Breytonit tarjoaa ET43 eteen/taakse jolloin takana oleva 255/30 rengas ei raavi orkkiskaria yhtään CupKitillä.
Ens kesäksi tosin olisi tarkoitus laittaa taakse 265/30 ja 5mm spacerit taakse+eteen myös.
ai madallettuna ja jouset pohjilla ei raapaise ollenkaan kiinni? epäilen... et30 tulee ainakin jo sen verran ulos, että ei se 5 milliä voi suuria vaikuttaa. vakio alustalla voi tosin just ja just mahtua, mut sekin voi olla jo aika hilkulla täyteen kuormattuna :think
Saahan sitä aina epäillä, mutta fakta on ettei raavi! Tuskin ne tehtaalla tuohon ois asentaneet sellaista vanne/rengassatsia, joka raapii lokareihin kiinni...
Eli kesärengastuksessa tuo M-Sportin takavanne (Style 135) on kooltaan 8,5 x 18" Et 50 ja renkaat kokoa 255/35. Tuossa talvisetissä vanteet on siis 8 x 17" Et 35 ja renkaat 225/45, eli vastaavat halkaisijaltaan ja vierintäkehältään tuota kesärengassarjaa..
Ainoa ero on takavanteen Et:ssä, mikä on talvivanteissa 15mm pienempi... Mutta kun vastaavasti rengas on 30mm kapeampi, niin eikös renkaan ulkoreuna silloin tule täsmälleen samalle linjalle kuin tuossa orkkisrengastuksessa!
Alusta on siis M-Sportin alusta, ja kaariin ei ole kajottu....eikä kajota!!
Saahan sitä aina epäillä, mutta fakta on ettei raavi! Tuskin ne tehtaalla tuohon ois asentaneet sellaista vanne/rengassatsia, joka raapii lokareihin kiinni...
Eli kesärengastuksessa tuo M-Sportin takavanne (Style 135) on kooltaan 8,5 x 18" Et 50 ja renkaat kokoa 255/35. Tuossa talvisetissä vanteet on siis 8 x 17" Et 35 ja renkaat 225/45, eli vastaavat halkaisijaltaan ja vierintäkehältään tuota kesärengassarjaa..
Ainoa ero on takavanteen Et:ssä, mikä on talvivanteissa 15mm pienempi... Mutta kun vastaavasti rengas on 30mm kapeampi, niin eikös renkaan ulkoreuna silloin tule täsmälleen samalle linjalle kuin tuossa orkkisrengastuksessa!
Alusta on siis M-Sportin alusta, ja kaariin ei ole kajottu....eikä kajota!!
Pistäppäs ne nuo renkaas tuohonlaskuriin silleen, että kesätakarengas tulee vasemmanpuoleiseen ja talvitakarengas oikeanpuoleiseen:
Tuostahan ei näe renkaan ulkoreunan etäisyyttä vanteen kiinnityspintaan ja sitä JTP tarkoittaa ? Mikä mitta on 10 mm. eri
?
Juu, tuota juuri tarkoitan, eikä tuosta "hienosta" vannelaskurista edes sitä mittaa näe!
Mutta jos vanteen keskilinja siirtyy 15mm ulospäin (ET 50-35) ja samalla rengasta kavennetaan 30mm (eli 15mm molemmilta sivuilta) niin eikös lopputulos ole silloin +/- 0... eli renkaiden ulkopinta on molemmissa tapauksissa samassa linjassa.
Voiko noin yksinkertainen laskutoimitus olla joillekin liian vaikea....
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Juu, tuota juuri tarkoitan, eikä tuosta "hienosta" vannelaskurista edes sitä mittaa näe!
Ei näe mittaa millilleen, mutta näkee "Fenders => The same.". Jos kokeilee vaihtaa talvivanteelle vaikka ET30 niin tulee "Fenders => Package will stick out 5 mm (0.2'') farther. Acceptable for most cars.". Jos taas laittaa talvivanteelle ET40 tulee "Fenders => 100% clear (leaves even more room than OEM)".
Eikös tuo juuri sen kerro mitä haluttiinkin tietää?
Juu, tuota juuri tarkoitan, eikä tuosta "hienosta" vannelaskurista edes sitä mittaa näe!
Mutta jos vanteen keskilinja siirtyy 15mm ulospäin (ET 50-35) ja samalla rengasta kavennetaan 30mm (eli 15mm molemmilta sivuilta) niin eikös lopputulos ole silloin +/- 0... eli renkaiden ulkopinta on molemmissa tapauksissa samassa linjassa.
Voiko noin yksinkertainen laskutoimitus olla joillekin liian vaikea....
Juuri näin, paitsi että marginaalisia eroja voi tulla kun kesävanne on 8,5 ja talvi 8 leveä eli kesävanne levittää rengasta hieman.
Pistetään nyt vähä sit viel lisää löylyä kiville.. Mahtuuko tuohon mun pirssiin pyörimään semmoset pallot ku:
17X8 et 30 ja siihen kumit joko 215/40 tai sit 235/40 vai onko tuo 235 liian leveä 8 vanteelle vai?
Pistetään nyt vähä sit viel lisää löylyä kiville.. Mahtuuko tuohon mun pirssiin pyörimään semmoset pallot ku:
17X8 et 30 ja siihen kumit joko 215/40 tai sit 235/40 vai onko tuo 235 liian leveä 8 vanteelle vai?
Miksi yrität väkisin laittaa liian pientä rengasta (215/40 vrt. oikea koko 225/45) ????
Saahan sitä aina epäillä, mutta fakta on ettei raavi! Tuskin ne tehtaalla tuohon ois asentaneet sellaista vanne/rengassatsia, joka raapii lokareihin kiinni...
Eli kesärengastuksessa tuo M-Sportin takavanne (Style 135) on kooltaan 8,5 x 18" Et 50 ja renkaat kokoa 255/35. Tuossa talvisetissä vanteet on siis 8 x 17" Et 35 ja renkaat 225/45, eli vastaavat halkaisijaltaan ja vierintäkehältään tuota kesärengassarjaa..
Ainoa ero on takavanteen Et:ssä, mikä on talvivanteissa 15mm pienempi... Mutta kun vastaavasti rengas on 30mm kapeampi, niin eikös renkaan ulkoreuna silloin tule täsmälleen samalle linjalle kuin tuossa orkkisrengastuksessa!
Alusta on siis M-Sportin alusta, ja kaariin ei ole kajottu....eikä kajota!!
niin kun sanottu tuo ET35 ja 225 yhdistelmä voi mennä just ja just vakio alustalla, jos sattuu olemaan kapea profiilinen kumi joka ei ole turhan jyrkkäolkainen. mutta jos lähdetään madaltamaan alustaa ja laitetaan camberit kohdalleen, niin takuulla raapii jo. toisaalta noi sun ET35 vanteet ei todellakaan ole alkuperäiset, niin niitten ET lukemista ei ole edes varmuutta, jos sitä ei ole mitattu. onko ne vanteet jo alla ja testattu täydellä kuormalla, ettei ota kiinni vaikka jouset pohjaa? hyvä tuuri on jos näin on, meinaan tuskin montaa A nelosta mahtuu väliin
korkeampi profiilinen kumi pienemmällä vannehalkaisijalla mahtuu lähes poikkeuksetta pyörimään paremmin, jos verrataan matalampaan kumiin isommalla vanteella, vaikka leveydet ja ET:t on paperilla samat.
niin kun sanottu tuo ET35 ja 225 yhdistelmä voi mennä just ja just vakio alustalla, jos sattuu olemaan kapea profiilinen kumi joka ei ole turhan jyrkkäolkainen. mutta jos lähdetään madaltamaan alustaa ja laitetaan camberit kohdalleen, niin takuulla raapii jo. toisaalta noi sun ET35 vanteet ei todellakaan ole alkuperäiset, niin niitten ET lukemista ei ole edes varmuutta, jos sitä ei ole mitattu. onko ne vanteet jo alla ja testattu täydellä kuormalla, ettei ota kiinni vaikka jouset pohjaa? hyvä tuuri on jos näin on, meinaan tuskin montaa A nelosta mahtuu väliin
korkeampi profiilinen kumi pienemmällä vannehalkaisijalla mahtuu lähes poikkeuksetta pyörimään paremmin, jos verrataan matalampaan kumiin isommalla vanteella, vaikka leveydet ja ET:t on paperilla samat.
Testattu on 4 henkilön kuormalla ja tankki täynnä, eikä raapimisesta tietoakaan!
Ja kuten eilen jo yhdessä viestissäni mainitsin, niin tuolla tämänhetkisellä vanne/rengasyhdistelmällä renkaan ulkosivu leveimmältä kohdalta on kaaren sisäreunan kanssa samalla linjalla...tuo tarkistettu vatupassin avulla tasaisella alustalla. Ja camberit lienee aikalailla kohdallaan, sillä 255 -leveät kesärenkaat kuluivat tasaisesti koko kulutuspinnalta viime kesän aikana.
Ja tuskimpa sentään renkaan yläreuna kääntyy ulospäin kun autoon pistetään lisää kuormaa....
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Ruvennu kyllästyttää ku ei löydä e46 coupee oikee vanteita yli 40 et:llä, niin tietääkö kukaan mitään liiketta tampereella joka rullais kaaria? Eikä tarvii pelätä että maalipinta menee pilalle?
Jos sitten vaikka uskoltais ostaa vannesetin jossa olis takana 9x18 et35-40 ja 255/35 renkaalla. Kun ei kuulemma vakiona mahdu
Comment