Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 46 xenon ongelma......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    E 46 xenon ongelma......

    .......Taas searcilla tulee vastauksia, mutta selvyyttä en saa, mikä olisi se oikea ratkaisu. Elikkäs autona e46 320d vm 02. Ja muistaakseni kingwoodin jälkiasennus xenonit vai mitkä ne oli(hommasin annelin silmä umpiot joissa kiinni lähivalolla xenonit) Alussa paketti toimi ilman mitään ongelmia vaan nyt kun autoa starttaa kylmänä/ pari tuntia seisoneena ja kääntää valot päälle niin trippi mittari ja navikaattorin näytöstä kello, pvm ja kieli nollautuu. ja mittaristossa viisarit käy toimimattomina. Ns lämpimänä ei tee kyseistä "nollausta" Paljon ollu näistä näköjään puhetta, mutta jos vielä saisi tarkennusta kiitos
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    #2
    Originally posted by M-T2 View Post
    .......Taas searcilla tulee vastauksia, mutta selvyyttä en saa, mikä olisi se oikea ratkaisu. Elikkäs autona e46 320d vm 02. Ja muistaakseni kingwoodin jälkiasennus xenonit vai mitkä ne oli(hommasin annelin silmä umpiot joissa kiinni lähivalolla xenonit) Alussa paketti toimi ilman mitään ongelmia vaan nyt kun autoa starttaa kylmänä/ pari tuntia seisoneena ja kääntää valot päälle niin trippi mittari ja navikaattorin näytöstä kello, pvm ja kieli nollautuu. ja mittaristossa viisarit käy toimimattomina. Ns lämpimänä ei tee kyseistä "nollausta" Paljon ollu näistä näköjään puhetta, mutta jos vielä saisi tarkennusta kiitos
    mites mittarit toimii ennen kun laitat valotpäälle? kokeileppa laittaa halogeenit paikoilleen sama ongelma jatkuu?
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • Eetyzk
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 98

      #3
      -----

      -----
      Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 20:26.

      Comment

      • M-T2
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 733
        • Sawo

        #4
        Originally posted by Spiddu View Post
        mites mittarit toimii ennen kun laitat valotpäälle? kokeileppa laittaa halogeenit paikoilleen sama ongelma jatkuu?
        Mittarit toimii normaalisti ennen valojen sytytystä, mutta jos heti samassa kytkee valot päälle niin kaikki nollautuu ja viisarit käy "nollassa" Tuossa lueskelin aikani muittenkin ongelmia... niin jossain luki ettei ballastit ei saa virtaa tarpeeksi. No auto oli taas seissut sen pari tuntia pakkasessa ja starttasin ja annoin käydä useamman sekunnin ja kytkin valot päälle niin eipä nollautunut mitään, kaikki pelasi kuin pitääkin. No pitää kokeilla samaa aamulla niin auto on ainakin oikeasti "kylmä" Kävi mielessä myös tuo halogeenien käyttö tuossa, mutta katsoo vielä aamulla mitä sanoo. Ja jos tuo ei ole ratkaisu niin pitää vklp käyttää halogeenejä ja mietiskellä sitten lisää.
        Last edited by M-T2; 10-12-2008, 21:05.

        Comment

        • M-T2
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 733
          • Sawo

          #5
          Originally posted by Eetyzk View Post
          Et oo "häiriönpoistajaa" ostanu ja laittanu. Muistaakseni joku xenonliike myy, oisko ollu 30€ setti.
          Joo tuo täytyy varmaan hommata jos ei rupea noilla edellä mainituilla konsteilla toimimaan Jännä vain, että ns kylmänä tekee tuota "nollausta" jonkun aikaa kun on ajellut ja valot olleet päällä niin taas kun käynnistää ja vaikka samassa yhteydessä kytkee valot päälle niin "nollausta" ei tapahdu

          Comment

          • Rankka Ankka
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 157
            • MYRSKYLÄ

            #6
            Onko sulla mitkä valot? itse oon yrittäny ettiä faceliftii mut vähä heikko tarjonta ollu
            sigpic

            Comment

            • M-T2
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 733
              • Sawo

              #7
              Originally posted by Rankka Ankka View Post
              Onko sulla mitkä valot? itse oon yrittäny ettiä faceliftii mut vähä heikko tarjonta ollu
              Fk lta löytyy faceliftiin ainakin.

              Comment

              • jaakoppi123
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 45
                • vaasa/espoo

                #8
                Mulla kävi niin, että tilasin saksasta bemarin alkuperäiset ja uudet xenon umpiot keulalle Ne kyllä toimii niinkuin pitääkin siihen asti kunnes laittaa valot päälle... Räpsyy varmaan 15 sekuntia ennenkuin syttyy kunnolla ja on erittäin rasittava onkelma. Tilasin tuon "häiriönpoistajan" xenonkaupasta, jonka pitäisi olla apu kaikkeen, mutta saapa nähdä mihin siitä on. maksoi kokonaiset 9€.

                Joo ja nää on faceliftin lamput... Selaileppa ebaysta, siellä niitä faceliftin lamppuja riittää. (jos haluaa samanlaiset räpsyjät)

                Sanokaapa tietäjät mikä ton räpsymisen aiheuttaa??????
                Last edited by jaakoppi123; 10-12-2008, 22:18.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #9
                  liian heikosta virransaanista. relejohtosarja voisi auttaa...ja tarkista akun kunto.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Proppu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 176
                    • Järvenpää

                    #10
                    EPDM:

                    Ostin sulta silloin viikkoja takaperin tohon sigun bemmuun 8000k xenonsetit pitkille sekä lyhyille sekä relejohtosarjan, pitkät toimii ihan ok (mitä nyt polttimo lämpenee sen 5sec ekalla kerralla kun heittää pitkät päälle) mutta noitten lyhyitten kanssa on ongelmia.

                    Eli kun starttaa niin xenonit räpsyy niin maan penteleesti 5-10sec jonka jälkeen jättää joko oikean tai vasemman tai kummankin xenonin pimeeksi sekä mittaristoon syttyy palaneen polttimon valo kyseisestä xenonista (siis edelleen joko oikea/vasen/kummatkin). Mutta jos käännän parkeille 3-5sec ja takasin valot päälle niin xenonit syttyy normisti ja palaneen polttimon valo mittaristosta sammuu. Myös jos auto on käynnissä (xenonit palaa normisti) ja käännän parkit päälle, niin noin 30sec kuluttua syttyy mittaristoon kummankin xenonin palaneen polttimon valo. Edellä kirjoitettu siis ilman relejohtosarjaa.

                    Noh loogisesti ajatellen ei saa tarpeeks virtaa startissa josta johtuu toi räpsyminen ainakin. Laitoin sitten sen relejohtosarjan väliin (konehuoneesta virta apuvirran liittimen plussasta koska akku tietenkin takalootassa) ja starttasin, edelleen räpsy samaan vanhaan malliin ja nytten ei mittaristosta sammunu palaneen polttimon valot ollenkaan vaikka kuinka käänsi parkkei päälle ja takasin. Otin sen sitten irti kun meni vaan pahemmaks tää vika.

                    Eli onko toi nytten väärä johtosarja? Kytkennöissä tuskin vikaa kun liittimet ei mee ku yksinpäin kiinni Ideoita miten ton sais kuntoon, ei varmaan ballastitkaan tykkää hyvää pidemmän päälle..
                    e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                    Comment

                    • osmoosi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 82

                      #11
                      Propulle:

                      Ensinnäkään ei kannata käynnistää autoa ajovalot I-asennossa vaan 0-asennossa. Ed. mainittu ohje pätee "suomiautoihin". Ainakin jossain saksasta tuoduissa autoissa ei ole suomessa olevaa "ajovaloautomatiikkaa", joten niissähän ajovalot tulee aina laitetua 0-asentoon.

                      Toiseksi noissa uudemmissa penaaleissa diagnostiikka testaa halogeenien kuntoa laittamalla sinne pieniä virtapiikkejä. Ne näkyy xenonien vilkahteluna. En halua mainostaa, mutta ainakin yhdestä nettikaupasta saa huijauskaapelia, joka tulee virtapiuhan ja ballastin väliin. Se voi auttaa ja HUOM! voi auttaa.

                      Ed. mainitut asiat ovat tulleet ilmi omakohtaisista kokemuksista ja pienen kirjeenvaihdon jälkeen xenon-toimittajan ja minun välillä. Viisaamat oikaiskoon.
                      Bmw e39 touring

                      Comment

                      • M-T2
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 733
                        • Sawo

                        #12
                        Originally posted by jaakoppi123 View Post
                        Mulla kävi niin, että tilasin saksasta bemarin alkuperäiset ja uudet xenon umpiot keulalle Ne kyllä toimii niinkuin pitääkin siihen asti kunnes laittaa valot päälle... Räpsyy varmaan 15 sekuntia ennenkuin syttyy kunnolla ja on erittäin rasittava onkelma. Tilasin tuon "häiriönpoistajan" xenonkaupasta, jonka pitäisi olla apu kaikkeen, mutta saapa nähdä mihin siitä on. maksoi kokonaiset 9€.

                        Joo ja nää on faceliftin lamput... Selaileppa ebaysta, siellä niitä faceliftin lamppuja riittää. (jos haluaa samanlaiset räpsyjät)

                        Sanokaapa tietäjät mikä ton räpsymisen aiheuttaa??????
                        Minulla valot pelaa niin kuin pitääkin, ei räpsyttele eikä pätki vaan ainut ongelma on se "nollaantuminen" mittaristoissa joka syö miestä.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          #13
                          Mulla ainakin E46 facelift saksantuonti ja autossa on ajovaloautomatiikka ja alkuperäiset xenonit !
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jaakoppi123
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 45
                            • vaasa/espoo

                            #14
                            tää xenon valojen toimivuus tuntuu olevan täysin henkimaailman juttuja. Laitoin aiempaan autoon jälkiasennusxenonit ja ne räpsyi just samanlain jonka jälkeen toinen/molemmat polttimot sammui. kun taas käänsi katkasimesta parkille ja takas niin sytty valot normaalisti (ehkä). Toi kuulostaa ihan loogiselta että ei saa tarpeeks virtaa, mutta koitin siihen volkkariin jopa uutta akkua, eikä homma vaan alkanu skulaamaan.

                            Katsotaan mitä tapahtuu kun laitan nyt e46:seen sen relejohtosarjan... Luulen että se poistaa juuri nuo palaneen polttimon merkkivalot mittaristosta, mutta pahentaa itse ongelmaa.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #15
                              Originally posted by Proppu View Post
                              EPDM:

                              Ostin sulta silloin viikkoja takaperin tohon sigun bemmuun 8000k xenonsetit pitkille sekä lyhyille sekä relejohtosarjan, pitkät toimii ihan ok (mitä nyt polttimo lämpenee sen 5sec ekalla kerralla kun heittää pitkät päälle) mutta noitten lyhyitten kanssa on ongelmia.

                              Eli kun starttaa niin xenonit räpsyy niin maan penteleesti 5-10sec jonka jälkeen jättää joko oikean tai vasemman tai kummankin xenonin pimeeksi sekä mittaristoon syttyy palaneen polttimon valo kyseisestä xenonista (siis edelleen joko oikea/vasen/kummatkin). Mutta jos käännän parkeille 3-5sec ja takasin valot päälle niin xenonit syttyy normisti ja palaneen polttimon valo mittaristosta sammuu. Myös jos auto on käynnissä (xenonit palaa normisti) ja käännän parkit päälle, niin noin 30sec kuluttua syttyy mittaristoon kummankin xenonin palaneen polttimon valo. Edellä kirjoitettu siis ilman relejohtosarjaa.

                              Noh loogisesti ajatellen ei saa tarpeeks virtaa startissa josta johtuu toi räpsyminen ainakin. Laitoin sitten sen relejohtosarjan väliin (konehuoneesta virta apuvirran liittimen plussasta koska akku tietenkin takalootassa) ja starttasin, edelleen räpsy samaan vanhaan malliin ja nytten ei mittaristosta sammunu palaneen polttimon valot ollenkaan vaikka kuinka käänsi parkkei päälle ja takasin. Otin sen sitten irti kun meni vaan pahemmaks tää vika.

                              Eli onko toi nytten väärä johtosarja? Kytkennöissä tuskin vikaa kun liittimet ei mee ku yksinpäin kiinni Ideoita miten ton sais kuntoon, ei varmaan ballastitkaan tykkää hyvää pidemmän päälle..
                              Edelleen luulen että et saa tarpeeksi virtaa. Ei se relejohtosarja auta jos akussa ei riitä potkua, joten lataa akku kunolla vaikka yön yli ja kokeile uudestaan.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎