Originally posted by Proppu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 46 xenon ongelma......
Collapse
X
-
No omassa pirsissä on lähivaloissa alkuperäiset xeenonit. Asensin pitkiin sitten jälkiasennuspaketin. Ny ongelmana on se, että subbari paukahtaa aina kun lyö pitkät päälle. Subiin on otettu signaali takakajarin johdosta joka on sitten tietty viety vahvarin kautta subille. Saako tuohon jotain palikkaa tai jotain väliin, että ongelman saisi pois?
Mites katsastusmies suhtautuu noihin pitkiin kun ne on jälkiasennettu? Lyhyissähän on siis alkuperäiset.E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by Tupe_T View PostOonko ymmärtänyt oikein, et e46 pitää aina käynnistys vaiheessa olla valokatkaisija 0-asennossa jotta ajotietokone ei herjaa polttimoista??
Piruuttaan vaihdoin vasemman puolen pitkien ballastin päittäin lyhyen ballastiin ja kas kummaa sit alko pelittääEli oli joku pieni fiba kyseisessä ballastissa, pitkässä se kyllä toimii ihan normaalisti vaikka starttaat valot automaatti asennossa pitkät päällä.
Eli enään ei herjaa polttimoista millään muotoa eikä tartte koskea tohon valokatkasijaan ollenkaane39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostNo omassa pirsissä on lähivaloissa alkuperäiset xeenonit. Asensin pitkiin sitten jälkiasennuspaketin. Ny ongelmana on se, että subbari paukahtaa aina kun lyö pitkät päälle. Subiin on otettu signaali takakajarin johdosta joka on sitten tietty viety vahvarin kautta subille. Saako tuohon jotain palikkaa tai jotain väliin, että ongelman saisi pois?E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Olen mitannut jälkiasennussarjasta "kylmällä" polttimolla, yhden ballastin/polttimon aiheuttaman virtapiikin. Tulos oli 5ms kestävä 27A virtapiikki, eli kahden ballastin toimesta 5ms aikana menee ~54A virtaa. Tämä ei tosin paljoa muutu "lämpimälläkään" polttimolla.
Tuosta voi jo tulla kohtuullisen iso notkahdus ja vahvistin 1) käy kiinni 2) virtajärjestelmän kautta tulee piikki ja subi päästelee ylimääräisen äänen 3) suojaamattoman sisääntulojohdon käyttäminen virtajohtojen läheisyydessä, piikki indusoituu sisääntulojohtoihin ja poksuu taas.
Eli tarkista virransyöttö ja maadoitukset.
Jos mahdollista kokeile soittaa subia mankalla jossa on linjalähtö ja kunnolla suojatut RCA-kaapelit vahvistimelle. Tai käytä testiin jotain kannettavaa soitinta, jossa on suojattu signaalikaapeli vahvistimelle.
Tässä muutama ajatus. Kokeilemalla asia selviää.Last edited by jp_olli; 14-03-2009, 14:16.
Comment
-
-
Originally posted by jp_olli View PostOlen mitannut jälkiasennussarjasta "kylmällä" polttimolla, yhden ballastin/polttimon aiheuttaman virtapiikin. Tulos oli 5ms kestävä 27A virtapiikki, eli kahden ballastin toimesta 5ms aikana menee ~54A virtaa. Tämä ei tosin paljoa muutu "lämpimälläkään" polttimolla.
Tuosta voi jo tulla kohtuullisen iso notkahdus ja vahvistin 1) käy kiinni 2) virtajärjestelmän kautta tulee piikki ja subi päästelee ylimääräisen äänen 3) suojaamattoman sisääntulojohdon käyttäminen virtajohtojen läheisyydessä, piikki indusoituu sisääntulojohtoihin ja poksuu taas.
Eli tarkista virransyöttö ja maadoitukset.
Jos mahdollista kokeile soittaa subia mankalla jossa on linjalähtö ja kunnolla suojatut RCA-kaapelit vahvistimelle. Tai käytä testiin jotain kannettavaa soitinta, jossa on suojattu signaalikaapeli vahvistimelle.
Tässä muutama ajatus. Kokeilemalla asia selviää.
Onko muuten alkup. 16:9 navinäytöllisessä mankassa olemassa mitään RCA-lähtöjä?E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostOk, täytyy varmaan kokeilla jotain.
Onko muuten alkup. 16:9 navinäytöllisessä mankassa olemassa mitään RCA-lähtöjä?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Asensin tällaiset 55w xenonit pitkiin ja kun laitan päälle niin syttyy dde valo ja auto sammuu. (E: muttei aina, eli ei ole väärin kytketty yms.)
http://www.ebay.com/itm/121456209728...%3AMEBIDX%3AIT
Poistuuko ongelma releellä?
Lyhyet on edellinen omistaja asentanut releellä ja siinä on 30W vastus laitettu.
Joudunko tekemään näin myös pitkiin?
Vie aikalailla virtaa kun 4x55W ballastit ja 4x30W vastukset.
.Last edited by Kjj; 22-10-2014, 20:59.
Comment
-
-
Originally posted by Kjj View PostAsensin tällaiset 55w xenonit pitkiin ja kun laitan päälle niin syttyy dde valo ja auto sammuu. (E: muttei aina, eli ei ole väärin kytketty yms.)
http://www.ebay.com/itm/121456209728...%3AMEBIDX%3AIT
Poistuuko ongelma releellä?
Lyhyet on edellinen omistaja asentanut releellä ja siinä on 30W vastus laitettu.
Joudunko tekemään näin myös pitkiin?
Vie aikalailla virtaa kun 4x55W ballastit ja 4x30W vastukset.
.
Mitä halvempi ballasti mitä enemmän se tarvitsee virtaa sytyttyäkseen polttimo jos sekin on halpa malli. Veikkaan reilustai yli 10A tossa mallissa. Tarvitset tässä vaiheessa relejohtosarja ja jos on ajovalotietokone niin releVASTUSjohtosarja.Last edited by EPDM; 23-10-2014, 07:37.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Itsellä vieläkin vikaa valoissa. Välähtelee vähän väliä ajossa. Paikallaan ei välky.
Polttimoissa vika ei ilmiselvästi ole kun molemmat välähtää tismalleen yhtäaikaa. Ballasteissakaan tuskin samasta syystä.
Valojen ohjainmoduuli vastaa INPA:lla kutsuihin normaalisti kun korimoduulilta ottaa yhteyttä.
Takavalojen maadotusongelmaksikaan en usko, koska led-valot ja näin ollen tyyppiviallinen maadotusongelma ei mahdollinen.
Alkaa usko loppumaan.
Tehtaan xenonit ja auto on e46 330Ci -00.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Kirjotanpa tähän miten itse laitoin. Mulla lyhyissä orkkis xenon. Kun laitoin pitkiin xenon lyhyet alko vilkkuun kun käytti pitkiä. Mikään muu ei auttanut kuin tein relejohto hässäkän ja lisäksi jouduin laittaan vastukset heräte johtoon. Enään ei välky mikään ilman lupaa. Ei ilmoittele mitään vikavaloja. Pimeellä näkee ja hyvin. Niin auto 330ci 2001 mopo. 100 % toimivuusRäjähtäny N54 moottori 1 kpl
Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostItsellä vieläkin vikaa valoissa. Välähtelee vähän väliä ajossa. Paikallaan ei välky.
Polttimoissa vika ei ilmiselvästi ole kun molemmat välähtää tismalleen yhtäaikaa. Ballasteissakaan tuskin samasta syystä.
Valojen ohjainmoduuli vastaa INPA:lla kutsuihin normaalisti kun korimoduulilta ottaa yhteyttä.
Takavalojen maadotusongelmaksikaan en usko, koska led-valot ja näin ollen tyyppiviallinen maadotusongelma ei mahdollinen.
Alkaa usko loppumaan.
Tehtaan xenonit ja auto on e46 330Ci -00."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
Comment