Terve! Mun 330d e46 oli myös tuo keltaisen öljyvalon syttyminen käynnistyksen jälkeen ja sit sammu hetken päästä. Vaihdoin tasoanturin öljynvaihdon yhteydessä ja tuo vika hävisi. Mut nyt tuo sama valo syttyy n.10 min ajon jälkeen eikä sammu ollenkaan. Öljyntaso ok. Oisko kellään asiaan ratkaisua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 öljyvalo ja moottorin vikavalo
Collapse
X
-
Originally posted by e-zone View PostTerve! Mun 330d e46 oli myös tuo keltaisen öljyvalon syttyminen käynnistyksen jälkeen ja sit sammu hetken päästä. Vaihdoin tasoanturin öljynvaihdon yhteydessä ja tuo vika hävisi. Mut nyt tuo sama valo syttyy n.10 min ajon jälkeen eikä sammu ollenkaan. Öljyntaso ok. Oisko kellään asiaan ratkaisua?
Comment
-
-
Nostetaas tätä aihetta..
Elikkä itelläkin ruvennut palamaan toi moottorin vikavalo, ensin silloin tällöin, nyt tuntuu palavan koko ajan, auto siis vm.01 330cia cabrio.
En oo vielä purkanut noita imuputkia poies ja kattonut tarkemmin noita, mutta päälisin puolin ainakin tosta kolmosputkesta lähtevät kaksi pienempää letkua, niin ohuempi on ainakin hapertunut poikki, mihin tuo edes menee??
Mistä uudet imuputket jos niistä nyt löytyy reikiä enemmänkin?
Originally posted by Cell View PostAika selvältä peliltä kuulostaa, ei muutakuin purkamaan kumiletkuja. Tietenkään ei olisi pahitteeksi, jos korjaamolta saisi vikakoodin luennan tuloksen ihan kokonaisuudessaan, koodista/selitteestä mitään poisjättämättä ja arvailuja esittämättä.
Kuvassa näkyvistä putkista 3 ja 5 on hyvä aloittaa. Klemmarit auki vaikka vähän ahtaissa paikoissa voikin olla ja putket käteen, vääntelemällä sitten näkee ovatko jostain halki.
Comment
-
-
Minkälaiset viat tulevat ja menevät, samalla sytyttäen ja sammuttaen moottorin vikavalon? Kyseinen tuikku syttyi hiljattain, paloi reilun viikon ja tänään aamulla töihin lähtiessä ei enää palanutkaan... Täh :think
Eikös nuo yleensä tuppaa olemaan melko pysyvää sorttia ja vaativat koodien nollauksen? Lukijat ja muut vermeet on vasta tilauksessa, joten koodeja en ehtinyt lukea/luetuttaa missään.
Jääkö tuollaisesta jälki johonkin muistiin, jos myöhemmin asiaa haluaa ihmetellä?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostMinkälaiset viat tulevat ja menevät, samalla sytyttäen ja sammuttaen moottorin vikavalon? Kyseinen tuikku syttyi hiljattain, paloi reilun viikon ja tänään aamulla töihin lähtiessä ei enää palanutkaan... Täh :think
Eikös nuo yleensä tuppaa olemaan melko pysyvää sorttia ja vaativat koodien nollauksen? Lukijat ja muut vermeet on vasta tilauksessa, joten koodeja en ehtinyt lukea/luetuttaa missään.
Jääkö tuollaisesta jälki johonkin muistiin, jos myöhemmin asiaa haluaa ihmetellä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSyttyy & sammuu melko monestakin syystä, joten ilman koodeja aika mahdoton sanoa mitään. Mikäli vika katoaa ja järjestelmä suorittaa itsediagnostiikan onnistuneesti, sammuu usein tuo vikavalo. Yleensä sieltä löytyy vielä pitkänkin ajan jälkeen koodi. Tosin osa koodeista nollaantuu kun järjestelmä on ajanut itsediagnostiikan ilman ongelmia riittävän monta kertaa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment