Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 öljyvalo ja moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-zone
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 4
    • finland

    #31
    Terve! Mun 330d e46 oli myös tuo keltaisen öljyvalon syttyminen käynnistyksen jälkeen ja sit sammu hetken päästä. Vaihdoin tasoanturin öljynvaihdon yhteydessä ja tuo vika hävisi. Mut nyt tuo sama valo syttyy n.10 min ajon jälkeen eikä sammu ollenkaan. Öljyntaso ok. Oisko kellään asiaan ratkaisua?

    Comment

    • Satyrr
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 8
      • Iisalmi

      #32
      Originally posted by e-zone View Post
      Terve! Mun 330d e46 oli myös tuo keltaisen öljyvalon syttyminen käynnistyksen jälkeen ja sit sammu hetken päästä. Vaihdoin tasoanturin öljynvaihdon yhteydessä ja tuo vika hävisi. Mut nyt tuo sama valo syttyy n.10 min ajon jälkeen eikä sammu ollenkaan. Öljyntaso ok. Oisko kellään asiaan ratkaisua?
      Itellä oli sama homma, vika hävisi kun vaihdoin alkuperäisen varaosa-anturin motonetin tarvikeanturin tilalle...

      Comment

      • Tomaatti_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 68
        • Nukari

        #33
        Nostetaas tätä aihetta..

        Elikkä itelläkin ruvennut palamaan toi moottorin vikavalo, ensin silloin tällöin, nyt tuntuu palavan koko ajan, auto siis vm.01 330cia cabrio.
        En oo vielä purkanut noita imuputkia poies ja kattonut tarkemmin noita, mutta päälisin puolin ainakin tosta kolmosputkesta lähtevät kaksi pienempää letkua, niin ohuempi on ainakin hapertunut poikki, mihin tuo edes menee??
        Mistä uudet imuputket jos niistä nyt löytyy reikiä enemmänkin?


        Originally posted by Cell View Post
        Aika selvältä peliltä kuulostaa, ei muutakuin purkamaan kumiletkuja. Tietenkään ei olisi pahitteeksi, jos korjaamolta saisi vikakoodin luennan tuloksen ihan kokonaisuudessaan, koodista/selitteestä mitään poisjättämättä ja arvailuja esittämättä.



        Kuvassa näkyvistä putkista 3 ja 5 on hyvä aloittaa. Klemmarit auki vaikka vähän ahtaissa paikoissa voikin olla ja putket käteen, vääntelemällä sitten näkee ovatko jostain halki.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Marmorilta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #35
            Minkälaiset viat tulevat ja menevät, samalla sytyttäen ja sammuttaen moottorin vikavalon? Kyseinen tuikku syttyi hiljattain, paloi reilun viikon ja tänään aamulla töihin lähtiessä ei enää palanutkaan... Täh :think

            Eikös nuo yleensä tuppaa olemaan melko pysyvää sorttia ja vaativat koodien nollauksen? Lukijat ja muut vermeet on vasta tilauksessa, joten koodeja en ehtinyt lukea/luetuttaa missään.

            Jääkö tuollaisesta jälki johonkin muistiin, jos myöhemmin asiaa haluaa ihmetellä?

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Minkälaiset viat tulevat ja menevät, samalla sytyttäen ja sammuttaen moottorin vikavalon? Kyseinen tuikku syttyi hiljattain, paloi reilun viikon ja tänään aamulla töihin lähtiessä ei enää palanutkaan... Täh :think

              Eikös nuo yleensä tuppaa olemaan melko pysyvää sorttia ja vaativat koodien nollauksen? Lukijat ja muut vermeet on vasta tilauksessa, joten koodeja en ehtinyt lukea/luetuttaa missään.

              Jääkö tuollaisesta jälki johonkin muistiin, jos myöhemmin asiaa haluaa ihmetellä?
              Syttyy & sammuu melko monestakin syystä, joten ilman koodeja aika mahdoton sanoa mitään. Mikäli vika katoaa ja järjestelmä suorittaa itsediagnostiikan onnistuneesti, sammuu usein tuo vikavalo. Yleensä sieltä löytyy vielä pitkänkin ajan jälkeen koodi. Tosin osa koodeista nollaantuu kun järjestelmä on ajanut itsediagnostiikan ilman ongelmia riittävän monta kertaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #37
                Originally posted by HTK12 View Post
                Syttyy & sammuu melko monestakin syystä, joten ilman koodeja aika mahdoton sanoa mitään. Mikäli vika katoaa ja järjestelmä suorittaa itsediagnostiikan onnistuneesti, sammuu usein tuo vikavalo. Yleensä sieltä löytyy vielä pitkänkin ajan jälkeen koodi. Tosin osa koodeista nollaantuu kun järjestelmä on ajanut itsediagnostiikan ilman ongelmia riittävän monta kertaa.
                Prk. Syttyi taas, mutta lienee itse aiheutettua... Tänään talvirenkaita vaihtaessa kurkkasin konepellin alle, öljykorkki nökötti siististi alassuin venttiilikopan päällä. Näköjään jäi sitten laittamatta paikalleen kun lisäilin öljyä tässä taannoin Ihmettelinkin kun tyhjäkäynti oli hiukan omituinen, eipä ihme. No, luetaan koodeja kun lukuvehkeet saapuu, mikäli koodit eivät siiheksi katoa.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎