Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 323Ci -99 Ei riitä lämpö kopissa!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bantse325
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 18
    • SEINÄJOKI

    Bmw 323Ci -99 Ei riitä lämpö kopissa!

    Elikkäs ehdotuksia missä vika...Auton moottorin lämmöt pysyy puolessa välissä...koppiin ei tule kunnolla lämmintä, ennen kuin kierrättää oikein kunnolla mottia...tyhjäkäynnillä aika vilpoista...moottorin öljyntäyttö korkkiin kerää hieman valkoista, mutta ei paljon...itse epäilisin vesipumppua joka menee tällä viikolla vielä vaihtoon...onko vastaavia vikoja ollut...onko vaarallista tuo töhnä autolla pääasiassa ajetaan lyhyttä matkaa, eikä tee painetta järjestelmään...

    Kiitos vastauksista!
  • bantse325
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 18
    • SEINÄJOKI

    #2
    ja olisko vesipumpun vaihto- ohjeita? M52b25

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7450
      • Oulu

      #3
      Eikös sulla ole TU-koneella se? Tämä ohje ei ole samaan autoon, mutta tuo mainitsemasi moottori kuitenkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=53415
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • bantse325
        Newbiemmer
        • Aug 2003
        • 18
        • SEINÄJOKI

        #4
        Jaa-a en oo kyllä tosta konetyypistä varma...tosiaan 9/99 on auton vuosimalli ja 323Ci on malli

        Comment

        • bantse325
          Newbiemmer
          • Aug 2003
          • 18
          • SEINÄJOKI

          #5
          Huomenna vesipumppu vaihtoon kirjotan sitten katosiko vika...

          Onko kellään faktaa tuosta konemallista ?

          Itse väittäisin kyllä että on M52b25

          Comment

          • Pekkiz
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 341
            • Helsinki

            #6
            M52B25TU on ihan faktaa.
            F36 ///M-Sport

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7450
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bantse325 View Post
              Onko kellään faktaa tuosta konemallista ?

              Itse väittäisin kyllä että on M52b25
              Parhaiten selvinnee kun kurkkaat sinne pellin alle ja katsot venttiilikopan etupään muodosta onko se tuplavanos (eli M52B25TU) vai ei. Jos venttiilikopan etureuna on tasainen, eikä siinä ole mitään ulkonemaa niin se on tuplavanos.

              EDIT: Ainakin http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=631540 lukee että:
              All E46s are M52TU or M54s (or S54 in the case of the M)
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Kerro auttoiko tuo vesipumpun vaihto. Itsellä samanlaista ongelmaa 328i 98:ssa.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1063
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Olikos näissä 3-sarjan peleissä lainkaan kiertovesipumppua ennen lämppärin kennoa?
                  Ollut ainakin muiden sarjojen perinteinen vika kohde
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • bantse325
                    Newbiemmer
                    • Aug 2003
                    • 18
                    • SEINÄJOKI

                    #10
                    Vesipumppu vaihdettu metallisiipiseen, eikä ollut vaikutusta:( lämpöä tulee kun ajaa sopivasti, mutta pysähtyessä haalenee...kierrokset nostamalla yli 2500rpm taas tulee lämmintä...Koskaan ei ole vielä kuumaa tullut.

                    Mitäs tarkistetaan seuraavaks...eikös tää malli ilmaannu itestään ettei tarvi kikkailuja niinku jotku...
                    Last edited by bantse325; 09-01-2009, 16:26.

                    Comment

                    Working...
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎