Elikäs e46, -03, 330 d toureri. Kumit on 225/45/17 Continental WinterContact 5:n kitkakumit.
Edessä on 2,6 bar ja takana 2,9 bar, mitattu -12 asteen pakkasessa. Tuntuu ainakin toimivan noilla paineilla ihan ok, mutta se perkuleen paineenseurantasysteemi ei ota toimiakseen oikein. Valo syttyy aina jokusen minuutin ajon jälkeen ja palaa oranssina, vaikka paineet itsessään ei vaihtele. Olen koittanut, ohjekirjan mukaan, calibroida systeemiä noille paineille, mutta en tiedä meneekö se sinne oikein.
Ohjekirja neuvoo: Virrat päälle, ei käyntiin asti. Paina ko. nappia niin kauan että merkkivalo jää palamaan oranssina kojetaulussa. Käynnistä auto ja lähde ajamaan. Systeemi tunnistaa paineen ja jättää sen "muistiin". Valo sammuu kun systeemi on kalibroitu.
No siltikin se valo alkaa palamaan hetken matkan päästä uudelleen, eikä sammu ennen kuin auton sammuttaa.
Mitä siis teen väärin? Voiko tuota valvontatoleranssia isontaa vaikkapa 0,3 bar, ennen kuin valo alkaa palamaan? Vai pitääkö käydä huollossa nollaamassa joku muisti tms?
Kesärenkailla systeemi toimi hienosti, vanteet pysyi samoina. Systeemi toimi alkusyksystä ihan hienosti, mutta nyt pakkasilla mennyt jotenkin "sekaisin".
Kohta hommaan palan mustaa ilmastointiteippiä ja teippaan sen kohdan kojetaulusta pimeäksi.
Olisiko arvon harrastajilla sekä tietäjillä neuvoja mitä kokeilla tai mistä voisi johtua?
Edessä on 2,6 bar ja takana 2,9 bar, mitattu -12 asteen pakkasessa. Tuntuu ainakin toimivan noilla paineilla ihan ok, mutta se perkuleen paineenseurantasysteemi ei ota toimiakseen oikein. Valo syttyy aina jokusen minuutin ajon jälkeen ja palaa oranssina, vaikka paineet itsessään ei vaihtele. Olen koittanut, ohjekirjan mukaan, calibroida systeemiä noille paineille, mutta en tiedä meneekö se sinne oikein.
Ohjekirja neuvoo: Virrat päälle, ei käyntiin asti. Paina ko. nappia niin kauan että merkkivalo jää palamaan oranssina kojetaulussa. Käynnistä auto ja lähde ajamaan. Systeemi tunnistaa paineen ja jättää sen "muistiin". Valo sammuu kun systeemi on kalibroitu.
No siltikin se valo alkaa palamaan hetken matkan päästä uudelleen, eikä sammu ennen kuin auton sammuttaa.
Mitä siis teen väärin? Voiko tuota valvontatoleranssia isontaa vaikkapa 0,3 bar, ennen kuin valo alkaa palamaan? Vai pitääkö käydä huollossa nollaamassa joku muisti tms?
Kesärenkailla systeemi toimi hienosti, vanteet pysyi samoina. Systeemi toimi alkusyksystä ihan hienosti, mutta nyt pakkasilla mennyt jotenkin "sekaisin".
Kohta hommaan palan mustaa ilmastointiteippiä ja teippaan sen kohdan kojetaulusta pimeäksi.
Olisiko arvon harrastajilla sekä tietäjillä neuvoja mitä kokeilla tai mistä voisi johtua?
Comment