Eli tummonen 330D heittää kiihdyttäessä hälyytyksen päälle ja pudottaa tehot, eli menee jonkinlaiseen "vikasietotilaan". Hälytys tulee jossain reilussa 3000rpm kohdilla, hälytys lähtee kun sammuttaa koneen ja käynnistää uudestaan. Auto on käynyt ottamassa valohoitoa merkkiliikkeessä 300€ edestä, eivät osanneet sanoa mitään varmaa epäilivät että on joko pumppu, ohjausyksikkö tai paineen säädin, eli toisin sanoen olisi alkanut kokeilurumpa eli osaa olisi vaihdettu parilla tonnilla eikä vika olisi pakosta korjaantunut. Olisiko jollain tietoa vastaavasta. Vika korjattu TT paineanturi ja paineensäätöventtiili vaihdettu, toimii ainakin toistaiseksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330D -00 Kiihdytyksessä DDE hälytys Vika Korjattu
Collapse
X
-
e46 330D -00 Kiihdytyksessä DDE hälytys Vika Korjattu
Last edited by .30-06 sprg; 30-06-2009, 16:08.Tags: None
-
-
Eikö se nyt kannattaisi tehdä niin, että kiihdyttelet sen errorin päälle, viet samointein vikakoodin lukuun. Kyllä sinne muistiinkin pitäisi jäädä tietoa vikakoodeista mikäli niitä ei ole nollattu. Tuossakin autossa diagnostiikka ulottuu todella syvälle auton sielunelämään, että aika varmasti sen vian saa sitä kautta selville, tai pääsee ainakin jäljille.
Ja sinne merkkiliikkeeseen ei kannata viedä rahastettavaksi. Sieltä et ikipäivänä saa hyvää ja maksaa perkeleesti. Luulenpa että merkkihuollon poikia on vaivannut krooninen laiskuus eikä heitä valitettavasti vain kiinnostanut tutkia sinun autoasi.
Oma veikkaus on, että hukkakello jumittaa tai sen ohjaus tökkii. Kenties myös siipien säätö takertelee. EGR:hän voi myös aiheuttaa mitä mielenkiintoisempia vaivoja.Last edited by gubbe89; 09-02-2009, 21:08.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Kurkkaapa vaikka oheisen keskustelun loppuvaiheita, jos sieltä löytyisi vinkkejä. KLIK
Ajelulle diagnostiikan kanssa, niin live-datasta voisi paljastua jotain poikkeavaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo olihan ne merkkihuollon poijjat ajelleet ja saaneet errorin päälle mutta mitään vikakoodia eivät olleet saaneet, ainoastaan paineet oli laskenu jossain kohtaa hieman ja epäilivät että siitä tulee häiriö. Itse ajattelin että josko tuo paine laski häiriön seurauksena eikä ollut syy häiriöön, tiedä häntä. Onko E-P alueelta tietoa josko auto-sähkö Matalamäki pystyis auttamaan
Comment
-
-
Ja eikös noissa se railipaineen anturi tai sen liitinkin vittuile melko ominaisesti?nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Jaahast tänään alkoi oireilee oma e46 330d vm02. Elikkäs reippaissa kiihdytyksissä veto loppuu ainakin 1 ja 2 vaihteellä vähän ennen 4000rpm. Aluksi teki tämän vain 2 vaihteella. Ennen on komiasti jaksanu vetää ihan reippaasti sinne 4500rpm jopa 5000rpm mutta harvoin tulee sinne asti kierrätettyä. Eli vähän ennen 4000rpm meno hyytyy, ehkä ihan pientä nykimistä havaittavissa.
Onkohan jollain ollut samoja oireita? Lompakko varmaan tulee tykkäämään hyvää
Ai niin tuli yksi juttu mieleen että voisikohan naftasuodatin olla vähän tukossa kun sitä ei ole mun aikana vaihdettu ja ajettu noin 80tkm.
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostJaahast tänään alkoi oireilee oma e46 330d vm02. Elikkäs reippaissa kiihdytyksissä veto loppuu ainakin 1 ja 2 vaihteellä vähän ennen 4000rpm. Aluksi teki tämän vain 2 vaihteella. Ennen on komiasti jaksanu vetää ihan reippaasti sinne 4500rpm jopa 5000rpm mutta harvoin tulee sinne asti kierrätettyä. Eli vähän ennen 4000rpm meno hyytyy, ehkä ihan pientä nykimistä havaittavissa.
Onkohan jollain ollut samoja oireita? Lompakko varmaan tulee tykkäämään hyvää
Ai niin tuli yksi juttu mieleen että voisikohan naftasuodatin olla vähän tukossa kun sitä ei ole mun aikana vaihdettu ja ajettu noin 80tkm.
PA-suodatin vaihtuu huolto-ohjelman mukaan Isp.2:ssa, eli noin 100 tkm kohdilla. Ei toki haittaa varoiksi vaihtaa tuota ensin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuulostaa enemmänkin siirtopaineongelmalta. Ajossa live-dataa ja etenkin siirtopaineet seurantaan. Siirtopumppu ensimmäisenä liipasimella.
PA-suodatin vaihtuu huolto-ohjelman mukaan Isp.2:ssa, eli noin 100 tkm kohdilla. Ei toki haittaa varoiksi vaihtaa tuota ensin.
Comment
-
-
Off topickina taas tähän väliin, että missä Mr. Blacksatin mahtaa majailla? Onko ylivoimaista laittaa paikkakuntaa yleisön nähtäville, josko apuja olisi tarjolla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jos näissä uudemmissa ei ole vedeneroitinta erikseen, niin vaihtovälit tuntuu vähän turhan pitkiltä. Vesi kun tahtoo jäädä sinne suodattimeen. Tankkaukset pinemmiltä asemilta on arvelluttavia. Pari kertaa olen saanut vesilastin, onneksi on ollut erillinen vedeneroitin. Oli myös pohjaventtiilillä varustettu pystysuodatin. Suodatin jäätyy umpeen pakkasilla,löpön tulo takertelee.
Suodattimen olen vaihtanut joka syksy pakkasten tultua.Last edited by uti; 22-03-2009, 18:07.
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostToi ei kuulosta kyllä lompakon kannalta yhtään hyvältä jos toi pumppu on menossa hajalle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jaahast se ilo loppu lyhyeen....Elikkäs auto alkoi tekemään samoja oireita kuin ennen suodattimen vaihtoa. Ainoa ero on siinä että välillä vetää aivan normaalisti läpi kierros alueen ja välillä ei sitten vedä yhtään ja joskus veto loppuu tuossa 3000rpm.
Olisikohan jollain Mäntsälän lähettyvillä laitteita jolla saisi katottua vikakoodit jos sieltä löytyisi jotain mielenkiintoista?
Privaan voi laittaa viestiä jos joltain löytyy ja jaksaisi vähän jelpata.
Comment
-
Comment