Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330D -00 Kiihdytyksessä DDE hälytys Vika Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    #31
    Pakko kysyä kun mistään en mitään tiedä että onko mitään anturia joka mittaa noita paineita tai antaa käskyä pumpulle, ettei se ole hajalla...

    Ja sitten vielä että sijaitseeko toi siirtopumppu tankissa

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Blacksatin View Post
      Pakko kysyä kun mistään en mitään tiedä että onko mitään anturia joka mittaa noita paineita tai antaa käskyä pumpulle, ettei se ole hajalla...

      Ja sitten vielä että sijaitseeko toi siirtopumppu tankissa
      Anturi on siinä suodattimen päällä mistä se painelukemakin tulee(pre supply) nyt on vaan niin että tuo paine ei riitä pumpun tuotolle joten auto ei voi toimia toivotulla tavalla.

      Siirtopumppu on kuskin lattian alla.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Blacksatin
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 954
        • Mäntsälä

        #33
        Originally posted by Rahu View Post
        Anturi on siinä suodattimen päällä mistä se painelukemakin tulee(pre supply) nyt on vaan niin että tuo paine ei riitä pumpun tuotolle joten auto ei voi toimia toivotulla tavalla.

        Siirtopumppu on kuskin lattian alla.

        Selvä homma, ei muuta kun laitetaan se pumppu tilaukseen sitten.

        Kiitos.

        Comment

        • Blacksatin
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 954
          • Mäntsälä

          #34
          Eli onko tässä kuvassa numero 8 siirtopumppu:



          Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mikä on korkeapainepumppu? Tankin sisällähän taitaa myös olla jokin pumppu...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Blacksatin View Post
            Eli onko tässä kuvassa numero 8 siirtopumppu:



            Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mikä on korkeapainepumppu? Tankin sisällähän taitaa myös olla jokin pumppu...
            Tankin sisällä on pumppu, joka nostaa polttoaineen siirtopumpulle. Siirtopumppu nostaa paineen sinne 3,5-4 bar tienoille. Korkeapainepumppu (Nr 1) tuottaa paineen (300-1350 bar) kuormituksen mukaan jakotukille->suuttimille.

            Identtisen Pierburgin valmistaman siirtopumpun saa tarvikeosana n. 100e edullisemmin kuin orkkiksena.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Blacksatin
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 954
              • Mäntsälä

              #36
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tankin sisällä on pumppu, joka nostaa polttoaineen siirtopumpulle. Siirtopumppu nostaa paineen sinne 3,5-4 bar tienoille. Korkeapainepumppu (Nr 1) tuottaa paineen (300-1350 bar) kuormituksen mukaan jakotukille->suuttimille.

              Identtisen Pierburgin valmistaman siirtopumpun saa tarvikeosana n. 100e edullisemmin kuin orkkiksena.

              Okei, eli tuo siirtopumppu pitää käydä sitten hakemassa?

              Comment

              • juhani87
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 95
                • Lohtaja city!

                #37
                Mulla vaihteeks aikalailla samanlaiset ongelmat ja antaa kuulemma vikakoodia moottorinohjaus boksista Alkaa loppua huumorintaju tämän vehkeen kanssa
                BMW F11 520da -12

                EX: BMW E91 320da -06
                EX: BMW E46 330dt -02
                EX: BMW E36 325I -92

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #38
                  Paikallisella AD:lla pari viikkoa sitten kyseinen pumppu maksoi muistaakseni 214€
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Blacksatin
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 954
                    • Mäntsälä

                    #39
                    Pumppu vaihdettu ja ainakin toistaiseksi toimii

                    Comment

                    • zeppis
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 54
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Originally posted by .30-06 sprg View Post
                      Eli auto on ollut pitemmän aikaa sellanen että kiihdyttäessä se ei kiihdy tasaisesti vaan hiemän nykimällä, eli jos voisi sanoa että aaltomaisesti. Ja kun asensin siihen tollasen PSI;n optimointi lastun se korostui selvästi. Tämä tulee esille parhaiten jos esim. vitos vaihteella nopeudessa 80 painaa kaasun pohjaan kone yskii hetken ennenkuin lähtee vetämään.

                      Eikö kellään ole ollu vastausta tähän??
                      Itselläni tekee nyt juuri samaa tosin minulla ei ole PSI lastua vaan softattu.
                      Antaa vikakoodin 1260 Syöttöpumpun ohjausjärjestelmä.
                      Auto toimii muuten normaalisti, mutta matka-ajossa jos ajaa 5-vaihteella ja taskaasulla niin hukkaa tehot.
                      Kaasu pohjaan ja kulutusmittari kipuaa vain 10l eikä kyllä mitään tapahdukaan.
                      Painat kerran kytkimen pohjaan, ettö kierrokset laskee n.1000rpm tai tiputat neloselle ja kaasu pohjaan niin pelittää taas normaalisti.
                      Mutta tosiaan samaa on tehnyt kuin sprg:llä, että isoilla vaihteilla vedettäessa tulee hetkellinen mietintätauko
                      Jos joku osaisi vastata tähän niin hieno homma olisi.
                      Minulla on täydellinen kone pajalla josta voin irroittaa osia kun vaan tietäisi mistä lähtisi liikkeelle.
                      Korkeapainepumpun otin tänään siitä varuiksi irti ja jos lähettäisi sen jonnekin pajalle ns. huoltoon.
                      Jos jollain vinkkejä kuka sitä huoltaisi "ruuvaisi" niin laittakaa ihmeessä privaa
                      525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
                      540i 6v Estate
                      Volvo 240 -82 TiC
                      Audi 1.8t Q
                      Subaru Justy 1.2 Tbo
                      Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Anturi on siinä suodattimen päällä mistä se painelukemakin tulee(pre supply) nyt on vaan niin että tuo paine ei riitä pumpun tuotolle joten auto ei voi toimia toivotulla tavalla.

                        Siirtopumppu on kuskin lattian alla.
                        Itsellä ei ainakaa siel ole miyään siirtopumppua
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #42
                          Originally posted by TareJR View Post
                          Itsellä ei ainakaa siel ole miyään siirtopumppua
                          E46 ei ihan kuskin penkin kohdalla, vaan siinä vasemman jalan kohdilla pohjamuovin takana.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎