Announcement

Collapse
No announcement yet.

missä sulakkeet e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhuli5
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 22

    missä sulakkeet e46

    auto siis 330D! onko muualla kun hanskalokeron takana ja akun vieressä kontissa ( 100A ja 250A )???Onko jossakin semmosia "alumiinisia" sulakkeita rivissä 5kpl?
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by juhuli5 View Post
    auto siis 330D! onko muualla kun hanskalokeron takana ja akun vieressä kontissa ( 100A ja 250A )???Onko jossakin semmosia "alumiinisia" sulakkeita rivissä 5kpl?
    konehuoneessa repsikanpuolella on kotelo missä on moottorinohjaus boksi yms lootia niin siellä on muistaakseni 5kpl 30A sulakkeita..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by juhuli5 View Post
      auto siis 330D! onko muualla kun hanskalokeron takana ja akun vieressä kontissa ( 100A ja 250A )???Onko jossakin semmosia "alumiinisia" sulakkeita rivissä 5kpl?
      Sulakerasian takareunassa on ainakin juuri 5kpl rivissä hieman isompia sulakkeita:

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #4
        Saisko hieman tarkennusta että mistä nuo pienempi amppeeriset sulakkeet löytyvät? Entäs onko hajua mistä löytyy valorele? En tiedä mikä perkele tuli, töihin kun menin niin molemmat ajovalot pelas komeesti mutta nyt kun töistä lähdin niin ajovalot ei pelannu. Kaikki muu pelas niinkuin pitikin, pitkät, parkit, sumarit, takavalot yms...? Jos jollain on heittää jotain tietoa/arvausta ongelmaan niin otan ilomielin vastaan. Ja sigun pommi kyseessä.
        Last edited by Bouma; 02-03-2010, 04:57.
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 720
          • Nokia

          #5
          Originally posted by Bouma View Post
          Saisko hieman tarkennusta että mistä nuo pienempi amppeeriset sulakkeet löytyvät? Entäs onko hajua mistä löytyy valorele? En tiedä mikä perkele tuli, töihin kun menin niin molemmat ajovalot pelas komeesti mutta nyt kun töistä lähdin niin ajovalot ei pelannu. Kaikki muu pelas niinkuin pitikin, pitkät, parkit, sumarit, takavalot yms...? Jos jollain on heittää jotain tietoa/arvausta ongelmaan niin otan ilomielin vastaan. Ja sigun pommi kyseessä.
          Arvaus:

          Ajovalokatkaisijassa häikkää. Itsellä ei syttynyt parkit eteen eikä taakse repsikan puolelle E36:ssa ja syylliseksi paljastui tuo valokatkaisija. Purin sen ihan atomeiksi ja putsailin ja taivuttelin osat silmämääräisesti oikeille kohdilleen ja valot toimi sen jälkeen normaalisti.
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Kai nyt joku osaa kertoa mistä noi ajovalojen sulakkeet löytyy. Olis hieman kiire, Kiitos!
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              #7
              Hanskalokeron takaa katsomaan mars!
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #8
                Joo sulakkeet löytyi. Aika ovelan paikan on BMW kehittänyt. Ajovalojen sulakkeet oli ok. Otin vielä kerran polttimon irti kuskin puolelta ja "näytti" ehjältä. Päätin kuitenkin ottaa vielä repsikan puolelta myös ja kappas, siellä olikin poltin palanut. Mars motonettiin ja uudet polttimot käteen. Uudet polttimot sisään ja tadaa, molemmat valot toimii taas. Aika hassua kun tutkiskelin "ehjää" poltinta tarkemmin niin kyllä se ihan ehjältä vaikuttaa, lanka ei ole katki eikä mutkalla tai mitään palamisen jälkeä ei näkynyt. Mutta on kyllä niin uskomatonta että kuinka voi molemmat polttimot mennä paskas samaan aikaa. Ei vaan usko riittäny että olis poltin vika mutta hyvä näin ettei valomoduulia yms kalliimpaa osaa tarvinnut uusia.

                Eli kaikille vielä selvennös tuosta mistä löytyy se ns. tärkein sulakerasia. Eli hanskalokero auki, kurkkaus lokeron kattoon, näkyy kaksi valkoista nipsua, ne auki asentoon ja luukku/sulakerasia aukeaa näkyville.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎