Noh...lähtee hyvin kylmänä käyntiin mut tyhjäkäynti soutaa hetken. Lämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas. Suuttimetko vuotaa?? Joo sorry...Auto on 318 bensa vm 2000.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perkeleen e46
Collapse
X
-
Vedäppä pari kertaa happea ja kirjoita samainen ongelma uudestaan ja muista lisätä sinne mm semmoinen olennainen tieto kuin auton moottori jne. Joku saattaisi ehkä voida auttaa sen jälkeen.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
-
-
Originally posted by kovaluu1 View PostNoh...lähtee hyvin kylmänä käyntiin mut tyhjäkäynti soutaa hetken. Lämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas. Suuttimetko vuotaa??
Vähän lisää infoa mikä E46 (millä koneella? bensa/diesel?) on kyseessä niin voisi auttaa ongelmaa pohdittaessa...
Comment
-
-
Tuota otsikkoa kyllä komppaan, on itelläki muutama ärräpää ja puhallus päässy tuon vehkeen parissa.
Ja sitten ongelmaan: maffi, kampikammion huohotinventtiili, imu vuodot, lambdat, huonot tulpat jne jne.
Käytä jossain piuhojen päässä lukemassa vikakoodit."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by kovaluu1 View PostLämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas.
Comment
-
-
No joo..vikavalo syttynyt=Pakokaasuarvot heikentyneet ohjekirjan mukaan.Auto käy täysin normaalisti ja vetää ihan ok mut valo syttyi kesken ajon käy vähän tyhjäkäynnillä kuin traktori.. Vikaa ajattelin ensin etsiä ilmamassamittarista. Kuinka sen antama voltti arvo mitataan. Auton käydessä vai sammuksissa? Tiedän kyllä missä se sijaitsee.Ajattelin tuon katsoa ensimmäisenä vai onko vian etsintä väärästä paikasta.Last edited by kovaluu1; 22-02-2009, 11:58.
Comment
-
-
Käynti ei muuttunut mitenkään eli ilmeisesti pelaa??Vikavalo sammui piuhan irrotusten jälkeen?? Pitää heittää lenkki et syttyykö valo uudestaan.Ajoin noin 30km..eikä syttynyt..voisko olla ilmuvuoto..pakko kysellä ku ulkona pitää ruuvata ettei "turhia" paikkoja avaa.Last edited by kovaluu1; 22-02-2009, 15:06.
Comment
-
-
Lue nyt eka ne koodit. Mutta omassa 318 2002 oli sellane juttu että nokaketju löystyi ja silloin menee ajotus pieleen. Ja ilmeisesti en ole ainoa kenelle näin on käynnyt, kilometrejä oli noin 130 000tkm. Melko vastaavat oireet.
Jos koneesta kuuluu jonkinlainen kolahdus kun annat koneelle nopeesti kierroksia niin luultavasti sitten löysässä.
Comment
-
-
kolahdusta ei kuulu koneesta. Vika koodit otettu:Lambda=koneen mukaan toimii(arvot muuttuu), Imuilman lämpötilan tunnistin=arvo minkä kone näytti oli sama mitä pihalla oli(-4), Ilmamassamittari(varmaan sen takia kun vedin moottorin käydes piuhan irti).Tästä päätellen itse arvioisin et huohotinventtiili hajalla tai kampikammion letkuissa reikä jossain eli ottaa ilmaa joukkoon jostain.Bemun liikkeen mukaan yhtään ainutta lämpötilan tunnistinta ei ole myyty mutta tuota letku/venttiili härpäkettä on aika paljonkin. Eikös o kuitenkin mahdollista että turhaan ilmoittaa lambdan viasta jos ottaa ilmaa joukkoon muualtakin kuin ilmamassa mittarin ohi menevästä.Last edited by kovaluu1; 23-02-2009, 09:14.
Comment
-
-
starttikaasua jotkut viisaat neuvonu käyttämään jos imuvuotoja epäilee. Sitä ruikkii koneen käydessä ympäri imupuolta, jos kierrokset nousee niin sitten imee jostain ohi. tiiä häntä sitten kuinka hyvin tuo toimii.
Eikä se huohotinventtiili paljoa maksa, taisin ite maksaa 45€."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
Comment