Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perkeleen e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kovaluu1
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 299
    • seinäjoki

    Perkeleen e46

    Noh...lähtee hyvin kylmänä käyntiin mut tyhjäkäynti soutaa hetken. Lämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas. Suuttimetko vuotaa?? Joo sorry...Auto on 318 bensa vm 2000.
    Last edited by kovaluu1; 16-02-2009, 17:37.
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Vedäppä pari kertaa happea ja kirjoita samainen ongelma uudestaan ja muista lisätä sinne mm semmoinen olennainen tieto kuin auton moottori jne. Joku saattaisi ehkä voida auttaa sen jälkeen.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7513
      • Kotona

      #3
      Originally posted by kovaluu1 View Post
      Noh...lähtee hyvin kylmänä käyntiin mut tyhjäkäynti soutaa hetken. Lämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas. Suuttimetko vuotaa??
      Justiinsako ostit?

      Vähän lisää infoa mikä E46 (millä koneella? bensa/diesel?) on kyseessä niin voisi auttaa ongelmaa pohdittaessa...
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        #4
        Tuota otsikkoa kyllä komppaan, on itelläki muutama ärräpää ja puhallus päässy tuon vehkeen parissa.

        Ja sitten ongelmaan: maffi, kampikammion huohotinventtiili, imu vuodot, lambdat, huonot tulpat jne jne.

        Käytä jossain piuhojen päässä lukemassa vikakoodit.
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7513
          • Kotona

          #5
          Originally posted by kovaluu1 View Post
          Lämpimänä lähtee joskus vain kaasupohjas.
          Lueta vikakoodit. Vika voisi olla esim. nokka-akselin asentotunnistimissa (imu/pako). Syttyykö missään vaiheessa mittaristoon se keltainen moottorihuomiovalo?
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #6
            ei syty vikavaloa

            Comment

            • Cojootti
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 155

              #7
              Ota maffin piuha irti ja kato mitä tekee.

              Comment

              • kovaluu1
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 299
                • seinäjoki

                #8
                No joo..vikavalo syttynyt=Pakokaasuarvot heikentyneet ohjekirjan mukaan.Auto käy täysin normaalisti ja vetää ihan ok mut valo syttyi kesken ajon käy vähän tyhjäkäynnillä kuin traktori.. Vikaa ajattelin ensin etsiä ilmamassamittarista. Kuinka sen antama voltti arvo mitataan. Auton käydessä vai sammuksissa? Tiedän kyllä missä se sijaitsee.Ajattelin tuon katsoa ensimmäisenä vai onko vian etsintä väärästä paikasta.
                Last edited by kovaluu1; 22-02-2009, 11:58.

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  #9
                  Eikö tuon maffin vika selviä aika näppärästi vetämällä piuhat irti maffista? Ainaki näin itellä kun maffi alko veteleen viimeisiään, käynti tasaantui heti kun irroitti piuhat.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • kovaluu1
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 299
                    • seinäjoki

                    #10
                    Käynti ei muuttunut mitenkään eli ilmeisesti pelaa??Vikavalo sammui piuhan irrotusten jälkeen?? Pitää heittää lenkki et syttyykö valo uudestaan.Ajoin noin 30km..eikä syttynyt..voisko olla ilmuvuoto..pakko kysellä ku ulkona pitää ruuvata ettei "turhia" paikkoja avaa.
                    Last edited by kovaluu1; 22-02-2009, 15:06.

                    Comment

                    • Kaimann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1214
                      • Karigasniemi

                      #11
                      No mulla meni vaihtoon toissa kesänä nokka-akselin asento tunnistin ja kampikammion huohotinventtiili
                      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                      Comment

                      • kovaluu1
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 299
                        • seinäjoki

                        #12
                        Tuo nokka-akselin tunnistin ei o ilmeisesti ole hirveän kallis mut entäs tuo huohotinventtiili?

                        Comment

                        • _Larry_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 51

                          #13
                          Lue nyt eka ne koodit. Mutta omassa 318 2002 oli sellane juttu että nokaketju löystyi ja silloin menee ajotus pieleen. Ja ilmeisesti en ole ainoa kenelle näin on käynnyt, kilometrejä oli noin 130 000tkm. Melko vastaavat oireet.
                          Jos koneesta kuuluu jonkinlainen kolahdus kun annat koneelle nopeesti kierroksia niin luultavasti sitten löysässä.

                          Comment

                          • kovaluu1
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 299
                            • seinäjoki

                            #14
                            kolahdusta ei kuulu koneesta. Vika koodit otettu:Lambda=koneen mukaan toimii(arvot muuttuu), Imuilman lämpötilan tunnistin=arvo minkä kone näytti oli sama mitä pihalla oli(-4), Ilmamassamittari(varmaan sen takia kun vedin moottorin käydes piuhan irti).Tästä päätellen itse arvioisin et huohotinventtiili hajalla tai kampikammion letkuissa reikä jossain eli ottaa ilmaa joukkoon jostain.Bemun liikkeen mukaan yhtään ainutta lämpötilan tunnistinta ei ole myyty mutta tuota letku/venttiili härpäkettä on aika paljonkin. Eikös o kuitenkin mahdollista että turhaan ilmoittaa lambdan viasta jos ottaa ilmaa joukkoon muualtakin kuin ilmamassa mittarin ohi menevästä.
                            Last edited by kovaluu1; 23-02-2009, 09:14.

                            Comment

                            • Kaimann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1214
                              • Karigasniemi

                              #15
                              starttikaasua jotkut viisaat neuvonu käyttämään jos imuvuotoja epäilee. Sitä ruikkii koneen käydessä ympäri imupuolta, jos kierrokset nousee niin sitten imee jostain ohi. tiiä häntä sitten kuinka hyvin tuo toimii.
                              Eikä se huohotinventtiili paljoa maksa, taisin ite maksaa 45€.
                              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎