Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 virrat pätkii - katosi! - korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 1994
    • Riihimäki

    e46 virrat pätkii - katosi! - korjattu

    Vehje teki aamulla niin että sytty- ynnä muut virrat ei tulleet päälle, mutta startti kuitenkin pyöritti iloisesti. Mittaristoon ei siis syttynyt mitään normaaleja merkkivaloja, vain näyttö heräsi. Otin akunnavan hetkeksi irti. Sama juttu edelleen. Sitten hetken päästä heräsi itsestään. Eli mittariston valot syttyi normaalisti ja lähti heti käyntiin.
    Tämä oli eka kerta kun teki näin, mutta harvoinhan nää itsestään pysyvämmin korjaantuu.
    Akku on vasta ladattu ja kuten sanottu startti pyöritti täysillä, eli sulkisin pois akku/napakontaktiprobleemat.

    Mikähän näistä yleensä alkaa pätkimään? Virtalukon pohja vai joku rele tms.?
    Ihan vastaavaa ongelmaa en searchilla löytänyt. Muita virtalukko-ongelmia kyllä.

    Auto on 2002 330i touring, mittarissa nyt noin 135000km.
    Last edited by racing02; 28-02-2009, 13:58.
  • Pete83
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 120
    • Raahe

    #2
    Siis lähtikö auto käyntiin sillon kun oli "vika päällä" vai pelkästään pyöritti? Minkälaisella laturilla olet ladannu akkua? Jos lonkalta pitäs arvata niin virtalukon pohjaan ainakin osa vioista viittais, mutta kannattaa ekana lukea ne kuuluisat vikakoodit.
    Toyota Avensis (=huoleton)
    ex: E46 320D Touring

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 1994
      • Riihimäki

      #3
      No nyt se sitten jäi tallin pihalle. Ei siis lähde käyntiin kun sytytys ja bensapumppu ym. puuttuu pelistä. Kaikki mitä normaalisti tapahtuu avainta kääntäessä toiseksiviimeisellä portaalla puuttuu.

      Yleensä vaan kontaktiviat tulee enemmän vähitellen ja pitäis lähteä toimimaan rämppäämällä. Tämä lähti vielä kahdesti ekan katkon jälkeen mutta nyt kuoli kokonaan.

      Miten ajonesto toimii? Ei luultavasti liity siihen, mutta pitäis varmaan koittaa toisella avaimella. Kaikenlaiset vinkit tervetulleita.
      Mistähän niitä sähkökuvia taas löytyikään?

      Vikakoodien lukuun en tässä usko. Vika on ihan selvästi sähkön puuttuminen, mutta mistä?
      Last edited by racing02; 24-02-2009, 18:47.

      Comment

      • KuuKi
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1055
        • Lahti

        #4
        Originally posted by racing02 View Post
        Vikakoodien lukuun en tässä usko. Vika on ihan selvästi sähkön puuttuminen, mutta mistä?
        Mä silti suosittelen tota, kun sieltä löytyy aikas paljon juttuja koodimaailmasta..
        Relevikahan se voi olla.. bensapumppu kun toimii releen kautta.. mutta ettei olis joku kohta johtosarjasta palanut tai jotain vastaavaa? että ottaa maihin väärästä kohtaa..
        Hiukan hankala arpoa intternetin välityksellä näitä,
        KuukiFix palvelee...
        sigpic
        NYT: A1 8X, T3, 190e
        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 1994
          • Riihimäki

          #5
          Koodien lukuhan ei taida onnistua ennen kuin saadaan virrat päälle?

          Hankala on arpoa netin välityksellä mutta kyllä siitä usein on apua ollut. Sähkökuvat kun sais niin osais mittailla, mutta kun ei noi WDS-linkitkään enää toimi.

          Onko virtalukon perässä rele mikä ohjaa "kaikkia" sähköjä vai kytkeekä se esim. sytytysvirrat suoraan? Jos sellaista "päärelettä" ei ole niin olen aika varma että se on itse virtalukon pohja.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Pääsulake?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 1994
              • Riihimäki

              #7
              Voiko olla pääsulake kun esim. pitkät valot toimii, keskuslukot toimii, startti toimii, radio toimii?
              Onko pääsulake akun +navan yhteydessä vai jossain muualla?

              Comment

              • Cojootti
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 155

                #8
                No eikös nyt olis ihan ensimmäinen homma tuo perinteinen vianhaku. Eli mittari käteen ja akulta lähtien alat mittaamaan mihin asti jännite tulee. Eli esim. jos virtalukolle ei tuu voltteja niin mitä on akun ja -lukon välissä? Näin voidaan poissulkea kaikki virtalukon jälkeen. Kaavio hyvä olla mukana.

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 1994
                  • Riihimäki

                  #9
                  Jep jep, mittailemaanhan se on lähdettävä. Sähkökuva auttais paljon tai edes tieto mitä komponentteja piirissä on ja missä ne sijaitsee. Johtoja seurailemalla se ei oikein suju enää 2000-luvun autoissa :-(

                  Comment

                  • Cojootti
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 155

                    #10
                    Originally posted by racing02 View Post
                    Jep jep, mittailemaanhan se on lähdettävä. Sähkökuva auttais paljon tai edes tieto mitä komponentteja piirissä on ja missä ne sijaitsee. Johtoja seurailemalla se ei oikein suju enää 2000-luvun autoissa :-(
                    Joo totta on. Ite en pysty tohon kuvahommaan auttamaan. Kyllä kai niitä netistä löytää. Halpahallista saa korjaamokäsikirjan 20 eurolla jossa voi EHKÄ olla tarvittavat kaaviot.

                    Akulta pitäisi löytyä yhteys releen kautta startin solenoidiin, mittaa. Ja virtalukonpohjaan sulakkeen kautta napaan 33 tai 30, mittaa. Noi on ihan vaan yleis ohjeet, mutta kannattaa tsekata.
                    Last edited by Cojootti; 25-02-2009, 08:53.

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 1994
                      • Riihimäki

                      #11
                      Alkaa varmistumaan. Kävin ruokiksella kokeilemassa toisella avaimella - sama juttu. Revin alamuovit irti ja koputtelin virtalukon pohjaa Leathermannilla niin johan se syttyi.

                      Virtalukon pohja tilaukseen KL:stä, 47e+pk. Eiköhän se tuolla fiksaannu ja ajamaankin pääsee jo :-)

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 1994
                        • Riihimäki

                        #12
                        Virtalukon pohja vaihdettu. Noin vartin homma (vertaa Seat Ibiza samaan hommaan about 3,5h). Toivottavasti auttoi. Vanhakin toimi tässä välillä normaalisti ja välillä vaati koputtelua.

                        Purin vanhan osan ja koskettimet olivat varsin hyvässä kunnossa. Ei mitään silmin nähtävää vikaa tai edes kulumaa. Mitattua ei tullut ennen purkamista kun en tiennyt mitkä kontaktit pitäisi yhdistyä. Putsauksen jälkeen toimii mittarilla katottuna virheettömästi. (Ibizassa rakenne oli ihan onneton ja kontaktit oli loppuunkuluneet 100tkm ajetussa autossa.)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎