terve. olen uusi täällä ja muutenkin kokematon näitten bemareiden suhteen..tuli hommattua tollanen 330xd e46 -04, ostin siihen h&r madallusjouset ja sainkin eteen vaihdettua kivuttomasti ne mutta taakse en sitten millään, 2 kertaa nyt yrittäny ja savu nousee päästä jotain vinkkejä jos löytyisi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330xd madallus
Collapse
X
-
En tiedä onko 320i touring paljon erilainen mutta:
Muistaakseni koko perä ilmaan, iskarin alapäät irti (molemmat samaan aikaan), vasemmalle vaihtaessa laitoin pullotunkin pönkäämään oik tukivartta alaspäin ja apumies käänsi varovasti kangella vas tukivartta alaspäin. Nämä toimenpiteet siksi ettei toinen puoli väännä kallistuksenvaimentimen välityksellä sitä jonka kimpussa olet, ylöspäin.
Näin hatarasta muistista hatarilla taidoilla ja promilleissa selitettynä. Jousenpuristimiahan ei muistaakseni todellakaan voi käyttää.
Varmaan mukava auto !Last edited by petrolhead; 28-02-2009, 22:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Koko perä ylös ja iskarin alapään pultit auki. Itse laitan aina sorkkaraudan jousen alapään alle ja väännän alaspäin rautaa = Jousi pullahtaa ulos. Madallusjouset menee paikalle kun painat täysillä esim jarrulevystä alaspäin ja "sujautat" uuden jousen paikalleen. IX:ssä jäykät iskarit joten toisella tunkilla tunkkaat tukivartta ylöspäin kunnes iskarin pultti menee paikoilleen.
Comment
-
-
Pyöränpultit on hyvä avata mutta ei mulla muistu mieleen muuta. Jousen päissä olevat kumit on muistaakseni kätevintä laittaa irtojouseen päälle ja sitten koko hoito paikalleen.
Luulisi mun ja "4BMW":n ohjeilla onnistuvan olettaen että koko takapää on nostettuna niin tukeville pukeille että uskaltaa käyttää riittävää voimaa.
Oletko saanut vanhat jouset pois?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Näin se menee. Iskari irti alapäästä ja sitten kaveri vaan kampeaa tukivartta alaspäin kun jousta otetaan pois korin ja tukivarren välistä. Meillä tais olla käytössä pitkä sorkkarauta, millä sai vähän vipuvoimaa sen tukivarren kampeamiseen. Madallusjouset meneekin sitten paljon helpommin sinne rakoon (mikäli alkuperäiset sattuu olemaan ehjät).
Comment
-
-
Eikai nelivedon takapää ole mitenkään spesiaali?
Pistäpä piruuttaan vaikka kuva sun työmaasta2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
niin pyöränpultit joo ei ole kuvia kun eilen niitä yritin vaihtaa ja oli pakko laittaa takas nippuun kun auto on kokoajan käytössä,mut en saanu edes vanhoja pois, auton perä oli kokonaan ilmassa,avasin iskarin alapultin, ja sen poikittaispultin siitä lautasesta minkä päällä jousi on, kallistuksen vakaajanpultin, sen alimman tukivarren pultin, mut ei se tahdo liikkua kuin ehkä muutaman sentin vaikka yritin hyppiä jarrulevyn päällä, ja nuo toimenpiteet tein molemmille puolille...ei kyllä koskaan mikään ole loppujen lopuksi jäänyt vaihtamatta mut nyt melkeen vois sanoo et antaa olla.. sen tiedän että jos avaa sen ison olkavarren mikä on pultattu koriin niin silloin se koko romu kyllä laskee alas mutta ilmeisesti pyörän suuntaukset menee samalla..?
Comment
-
-
Originally posted by gst95 View Postn mut ei se tahdo liikkua kuin ehkä muutaman sentin vaikka yritin hyppiä jarrulevyn päällä, ja nuo toimenpiteet tein molemmille puolille...
Originally posted by Juppe View PostMeillä tais olla käytössä pitkä sorkkarauta, millä sai vähän vipuvoimaa sen tukivarren kampeamiseen. .
Pyörän suuntaukset menee joka tapauksessa.
Kun laitat matalamman alustan , ohjauskulmien tarkastus ja säätö on tehtävä. Tätä vaatii sekä ajettavuus että konttorin setä.Last edited by petrolhead; 01-03-2009, 15:03.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Lähtikö ne vieterit?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment