Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gst95
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 12
    • porvoo,finland

    330xd madallus

    terve. olen uusi täällä ja muutenkin kokematon näitten bemareiden suhteen..tuli hommattua tollanen 330xd e46 -04, ostin siihen h&r madallusjouset ja sainkin eteen vaihdettua kivuttomasti ne mutta taakse en sitten millään, 2 kertaa nyt yrittäny ja savu nousee päästä jotain vinkkejä jos löytyisi?
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    En tiedä onko 320i touring paljon erilainen mutta:

    Muistaakseni koko perä ilmaan, iskarin alapäät irti (molemmat samaan aikaan), vasemmalle vaihtaessa laitoin pullotunkin pönkäämään oik tukivartta alaspäin ja apumies käänsi varovasti kangella vas tukivartta alaspäin. Nämä toimenpiteet siksi ettei toinen puoli väännä kallistuksenvaimentimen välityksellä sitä jonka kimpussa olet, ylöspäin.
    Näin hatarasta muistista hatarilla taidoilla ja promilleissa selitettynä. Jousenpuristimiahan ei muistaakseni todellakaan voi käyttää.

    Varmaan mukava auto !
    Last edited by petrolhead; 28-02-2009, 21:45.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • 4BMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 199
      • Turku

      #3
      Koko perä ylös ja iskarin alapään pultit auki. Itse laitan aina sorkkaraudan jousen alapään alle ja väännän alaspäin rautaa = Jousi pullahtaa ulos. Madallusjouset menee paikalle kun painat täysillä esim jarrulevystä alaspäin ja "sujautat" uuden jousen paikalleen. IX:ssä jäykät iskarit joten toisella tunkilla tunkkaat tukivartta ylöspäin kunnes iskarin pultti menee paikoilleen.

      Comment

      • gst95
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 12
        • porvoo,finland

        #4
        eli siis mitään muita pulttejako ei tarvitse irrottaa kuin iskarien alapultit?

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Pyöränpultit on hyvä avata mutta ei mulla muistu mieleen muuta. Jousen päissä olevat kumit on muistaakseni kätevintä laittaa irtojouseen päälle ja sitten koko hoito paikalleen.
          Luulisi mun ja "4BMW":n ohjeilla onnistuvan olettaen että koko takapää on nostettuna niin tukeville pukeille että uskaltaa käyttää riittävää voimaa.
          Oletko saanut vanhat jouset pois?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Näin se menee. Iskari irti alapäästä ja sitten kaveri vaan kampeaa tukivartta alaspäin kun jousta otetaan pois korin ja tukivarren välistä. Meillä tais olla käytössä pitkä sorkkarauta, millä sai vähän vipuvoimaa sen tukivarren kampeamiseen. Madallusjouset meneekin sitten paljon helpommin sinne rakoon (mikäli alkuperäiset sattuu olemaan ehjät).

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Eikai nelivedon takapää ole mitenkään spesiaali?
              Pistäpä piruuttaan vaikka kuva sun työmaasta
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • gst95
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 12
                • porvoo,finland

                #8
                niin pyöränpultit joo ei ole kuvia kun eilen niitä yritin vaihtaa ja oli pakko laittaa takas nippuun kun auto on kokoajan käytössä,mut en saanu edes vanhoja pois, auton perä oli kokonaan ilmassa,avasin iskarin alapultin, ja sen poikittaispultin siitä lautasesta minkä päällä jousi on, kallistuksen vakaajanpultin, sen alimman tukivarren pultin, mut ei se tahdo liikkua kuin ehkä muutaman sentin vaikka yritin hyppiä jarrulevyn päällä, ja nuo toimenpiteet tein molemmille puolille...ei kyllä koskaan mikään ole loppujen lopuksi jäänyt vaihtamatta mut nyt melkeen vois sanoo et antaa olla.. sen tiedän että jos avaa sen ison olkavarren mikä on pultattu koriin niin silloin se koko romu kyllä laskee alas mutta ilmeisesti pyörän suuntaukset menee samalla..?

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by gst95 View Post
                  n mut ei se tahdo liikkua kuin ehkä muutaman sentin vaikka yritin hyppiä jarrulevyn päällä, ja nuo toimenpiteet tein molemmille puolille...
                  Huom mitä Juppe tuossa kirjoitti
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Meillä tais olla käytössä pitkä sorkkarauta, millä sai vähän vipuvoimaa sen tukivarren kampeamiseen. .

                  Pyörän suuntaukset menee joka tapauksessa.
                  Kun laitat matalamman alustan , ohjauskulmien tarkastus ja säätö on tehtävä. Tätä vaatii sekä ajettavuus että konttorin setä.
                  Last edited by petrolhead; 01-03-2009, 14:03.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Tätä vaatii sekä ajettavuus että konttorin setä.
                    ja usein myös lompakko lyhytikäisiksi muuttuvien renkaiden myötä
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • gst95
                      Newbiemmer
                      • Feb 2009
                      • 12
                      • porvoo,finland

                      #11
                      mitä mieltä olette kun uudet vanteetkin pitäis hommata ja ajattelin kokoa 8,5x19'' et 38 ja eteen/taakse 225/35 kumit, meneekö kivutta alle?? eteen varmaankin mutta mites taakse?

                      Comment

                      • Hydetys
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 111
                        • Lohja

                        #12
                        Mistä ostit alustasetin ja paljo makso ? Olis tarkotus omaakin laskea.. Näyttää et sulla on samat ajatukset ku itelläkin niin vanteiden ja renkaidenki suhteen
                        330xd -01

                        Comment

                        • gst95
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 12
                          • porvoo,finland

                          #13
                          ostin tuosta DRW:ltä onkos se nyt itäkeskusta helsingissä. sain ne 260e ja niillä oli niitä hyllyssä.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Lähtikö ne vieterit?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎