Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 siirtopumppuongelma(ko) [Ratkaistu, ehkä]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hydetys
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 111
    • Lohja

    #16
    Originally posted by makee View Post
    Anna seisoa auto pari vuorokautta pakkases ja kokeile uudestaan, ei lähde käyntiin! Itellä saman moista vikaa ja penkin alle pumppu vaihdettu. Pari päivää seisoo pakkasessa ei kirveelläkään käyntiin, lykkää sisälle ja antaa yön yli lämmetä ni johan hörähtää! Varmaankin toi rele vika? :think
    no prkl...pitää nyt tutkailla et miten lähtee ja miten ei..

    Toivottavasti ei tohon duunin pihaan jää..onkos noi releet jossain sulakkeiden lähistöllä ?
    330xd -01

    Comment

    • makee
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 29
      • Kva

      #17
      Originally posted by Hydetys View Post
      no prkl...pitää nyt tutkailla et miten lähtee ja miten ei..

      Toivottavasti ei tohon duunin pihaan jää..onkos noi releet jossain sulakkeiden lähistöllä ?
      Hanskalokeron takaa löytyy releet. Muistaakseni 4 releen kompleksi sieltä pitäis löytyä ja toi pumpun rele on yksi niistä.
      320 Si

      Comment

      • juhuli5
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 22

        #18
        mulla 330D -05

        ja samanlaista oiretta oli, et ei käynnistynyt jos oli enempi ku -7. Tutkin kaikki osat, letkut tms ja viimesimmäksi vaihdoin sen korkeapainepumpun "paineensäätimen" ja ton siirtopumpun releen. Nyt on käynnistynyt, vaikka ollut jo -13. Ehkä se vika olikin vaan tossa releessä. ( tutkin sitä ja pelas ihan OK->voiskohan sen toimintaantuo pakkanen vaikuttaa->täyty tutkia )

        Comment

        • Hydetys
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 111
          • Lohja

          #19
          Originally posted by juhuli5 View Post
          ja samanlaista oiretta oli, et ei käynnistynyt jos oli enempi ku -7. Tutkin kaikki osat, letkut tms ja viimesimmäksi vaihdoin sen korkeapainepumpun "paineensäätimen" ja ton siirtopumpun releen. Nyt on käynnistynyt, vaikka ollut jo -13. Ehkä se vika olikin vaan tossa releessä. ( tutkin sitä ja pelas ihan OK->voiskohan sen toimintaantuo pakkanen vaikuttaa->täyty tutkia )
          saatana jos ei auto lähe aamulla käyntiin...tuol ulkona on kylmä O_o

          noh raportointia aamusta sitte
          330xd -01

          Comment

          • voima@hell
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 12
            • Ristiina

            #20
            kannnattaa tarkastaa myös suuttimet. jos pari on ruvennu tiputtamaan niin ei inahdakkaan. iteselleni kävi niin et siirtopumppu vaihdettiin eka 400€ ja sit huolto hemmo tuumas et boksi paskana. en hyväksynyt boksin rikkoitumista vaan kiitutin auton oikealle diesel sepälle joka tuumas et suuttimia vuotaa, ja common rail niin ei nosta polttoaineen painetta tarpeeksi korkealle startatakseen vaikka saakin löpöä.



            Originally posted by Clavurion View Post
            Siirtopumpun vaihto on ihan perussettiä, jos yhtään kalut pysyy käsissä.

            Jos pumppu ei inahdakaan, kun virrat laittaa 2-asentoon, vika on todennäköisemmin PA-pumppujen releessä. Pitäisi tuosta autosta löytyä hanskalokeron takaa relerivistön vas. reunimmaisena.

            Comment

            • Hydetys
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 111
              • Lohja

              #21
              Lähtihä se lotja aamulla iha hyvin käyntiin, vaik pieni pelko oliki persiissä...

              Pitää toi rele vaihtaa ihan varmuuden vuoks..
              330xd -01

              Comment

              • makee
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 29
                • Kva

                #22
                Originally posted by voima@hell View Post
                kannnattaa tarkastaa myös suuttimet. jos pari on ruvennu tiputtamaan niin ei inahdakkaan. iteselleni kävi niin et siirtopumppu vaihdettiin eka 400€ ja sit huolto hemmo tuumas et boksi paskana. en hyväksynyt boksin rikkoitumista vaan kiitutin auton oikealle diesel sepälle joka tuumas et suuttimia vuotaa, ja common rail niin ei nosta polttoaineen painetta tarpeeksi korkealle startatakseen vaikka saakin löpöä.
                Suuttimet testattu ja kolmos pytyn suutin vaihdettu uuteen! Ei käyntiin lähtö vaiva johtunut suuttimista.
                320 Si

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎