Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i sammuilee kesken ajon. (vika korjattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakke78
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 19
    • Rovaniemi

    E46 318i sammuilee kesken ajon. (vika korjattu)

    Bmw 318i N42B20 vuosimallia 2003 sammuilee ajoittain kesken ajon.
    Joskus vain nykii "terävästi" ja vilkuttaa laturin valoa. Joskus sitten taas sammuu kokonaan ja minkä jälkeen menee muutama minuutti ennen kuin suostuu käynnistymään taas uudelleen. Yleensä kun sammahtaa kokonaan, niin kiekkamittarin ja kulutusmittarin viisarit "heittelehtivät" samalla laidasta laitaan. Vika ilmenee noin parin viikon välein (nyt jo muutaman päivän välein edit 17.3.09) ja muuten välissä auto toimii ihan normaalisti. Vaihdettu polttoainesuodatin, ilmansuodatin, tulpat, putsattu ilmamassamittari.. ei vaikutusta vikaan. Carsoft ohjelmalla ilmoittaa vikakoodia 122D...mitä koodi vois meinata tai voisi olla vikana?
    Last edited by Sakke78; 06-04-2009, 14:34. Reason: lisä infoa
  • Sakke78
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 19
    • Rovaniemi

    #2
    No niin nyt ois käyty luetuttamassa vikakoodit myös paikallisella autokorjaamolla ja sieltä sain seuraavanlaisen listan:

    ----------------------------------------------
    277F KA-asentoanturi (kampiakselinko?)
    -Pyörintänopeus..jotain.. lauseen lopusta tekstistä ei saa selvää
    ----------------------------------------------
    27BB Pakopuolen nokka-akselin säätö viallinen
    ----------------------------------------------
    2731 Imupuolen nokka-akselin säätö viallinen
    ----------------------------------------------
    2782 Nokka-akselin asentotunnistin
    -Imunokka-akseli
    -Epälooginen signaali.
    -----------------------------------------------

    Hmmmm elikkäs mistä kannattis remppa aloittaa :think. Korjaamolla sanoivat vaan sen verran, että jos vika vielä uusii, niin tuo auto sitten tänne... eivät kommentoineet sen kummemmin.
    Juu vaikuttais vika pahenevan, kun tänään sammunut jo kahdesti

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8091
      • Willähde

      #3
      Uudet kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Itse aloittaisin tuossa tapauksessa vaihtamalla tuon kampi-akselin asentotunnistimen.

        Se taitaa noista olla se, joka eniten sammumista aiheuttaa. :think
        Korjatkaa joku muu jos väärässä oon.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8091
          • Willähde

          #5
          Originally posted by siksta View Post
          Itse aloittaisin tuossa tapauksessa vaihtamalla tuon kampi-akselin asentotunnistimen.

          Se taitaa noista olla se, joka eniten sammumista aiheuttaa. :think
          Korjatkaa joku muu jos väärässä oon.
          No mutta jos se antaa koodia kummastaki ni eikö sillon kannata vaihtaa ne kummatkin..
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • siksta
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 675
            • Orimattila

            #6
            Originally posted by peltone View Post
            No mutta jos se antaa koodia kummastaki ni eikö sillon kannata vaihtaa ne kummatkin..
            No tottakai kannattaa, mutta nyt kysyttiin mistä kannattaa aloittaa.

            Ja mulla ainakin ku nokka-akselin tunnistin näytti täsmälleen samoja vikoja,
            ni silti ei vaikuttanu käyntiin eikä mihkään muuhunkaan mitenkään.

            Tosin vaihdettava nuo on joka tapauksessa kaikki, että pääsee vikakoodeista eroon.
            Koska muuten ei mee katsastuksen OBD-testistä läpi.
            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

            Comment

            • Sakke78
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 19
              • Rovaniemi

              #7
              (tuntuu vaan jotenkin "oudolta", että nuot kaikki anturit/tunnistimet ovat menneet rikki ja oireilevat yhtäaikaa.
              Voisko mikään muu aiheuttaa noita virhe arvoja noille kyseisille tunnistimille?)
              Elikkäs vaihtoon ois nyt menossa Nokka-akselin asentotunnistimet imupuolelle ja pakopuolelle, sekä kampiakselin asentotunnistin.
              Nuot vissiin taitaa olla jotain kulutus tavaraa näissä autoissa .
              Last edited by Sakke78; 17-03-2009, 16:47. Reason: lisä infoa

              Comment

              • Sakke78
                Newbiemmer
                • Mar 2008
                • 19
                • Rovaniemi

                #8
                Asiaa tutkittu sen verran lisää, että käytin molemmat nokka-akselin (imu- ja pakopuolen) asentotunnistimet irti. Olivat melko mähjäiset/majoneesissä. Putsasin niitä, mutta laitoin saman tien jo uudetkin tilaukseen, kun eivät olleet mitenkään hirmu kalliita (90€/2kpl) ja ei kait tuossa muuta, ku laittaa sitten uudet paikoilleen...vai onko tarvetta sitten käyttää vielä jossain piuhannokassa uusia säätöjä/nollauksia hakemassa, että toimivat oikein :think.
                Kampiakselin asentotunnistin ois maksanut 50€, mutta kun en ole saanut paikallistettua sitä vielä konehuoneessa, niin se jäi vielä tilaamatta .

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8091
                  • Willähde

                  #9
                  Niinkun siksta tuossa jo totesikin, kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa enemmän "fyysisiä" oireita autolle.
                  Eli "hyvällä" säkällä kun vaihdat tilaamasi tunnistimet niin oireilu saattaa jatkua.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Sakke78
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 19
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Juu häätyy se vielä tuo kampiakselinkin asentotunnistin vaihtaa. Oli nuot nokka-akselin asentotunnistimet vaan niin helposti konehuoneessa tavoitettavissa ja vaihdettavissa, että päätin aloittaa ekana niistä (osat siihen tulee jo huomiseksi)...vaihtaa nekin kuitenkin kait pitää, kuten Siksta jo mainitsikin. Saas nähä mitenkä sitten onnistuu tuo kampiakselin asentotunnistimen vaihto.
                    Sano muuten se osien myyjä, miltä osat hommasin, että nokka-akselin asentotunnistimia on myyty repullisia, ja kampiakselin tunnistimia tosi tosi harvoin tuohon auto malliin.
                    Last edited by Sakke78; 17-03-2009, 17:51.

                    Comment

                    • Sakke78
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 19
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Nyt ois nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu (imu & pako) ja eikä ollut mitään positiivista vaikutusta vikaan...tuntuu vaan sammuilevan ja nykivän noitten vaihdon jälkeen entistä enempi, sekä lähtee huonommin käyntiin (jos oikein muistan, niin olivat bilsteinin valmistamat ja näöltään vähän erilaiset, kuin paikoillaan olleet).
                      Seuraavaksi kokeillaan vaihtaa tuo kampiakselin asentotunnistin .

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        #12
                        Originally posted by Sakke78 View Post
                        Juu häätyy se vielä tuo kampiakselinkin asentotunnistin vaihtaa. Oli nuot nokka-akselin asentotunnistimet vaan niin helposti konehuoneessa tavoitettavissa ja vaihdettavissa, että päätin aloittaa ekana niistä (osat siihen tulee jo huomiseksi)...vaihtaa nekin kuitenkin kait pitää, kuten Siksta jo mainitsikin. Saas nähä mitenkä sitten onnistuu tuo kampiakselin asentotunnistimen vaihto.
                        Sano muuten se osien myyjä, miltä osat hommasin, että nokka-akselin asentotunnistimia on myyty repullisia, ja kampiakselin tunnistimia tosi tosi harvoin tuohon auto malliin.
                        Juu tosta neloskoneesta noita kampiakselin tunnistimia ei vissiin hirveen useasti mene.
                        Kutoskoneesta taas sitten useammin.

                        Toivotaan nyt et ku ton saat vielä vaihdettua ni alkaa toimimaan.
                        Uskaltasin kyllä väittää, että ton vaihdolla korjaantuu.

                        Tuo kampiakselin tunnistin on tässä kuvassa osa nro. 3:
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...73&hg=11&fg=10

                        Näyttäis kuvan perusteella olevan suunnilleen startin alapuolella/takana.

                        Mistä tilasit noi nokkien tunnistimet?
                        Tuskin ne sentään Bilsteinin valmistamat oli.
                        Last edited by siksta; 20-03-2009, 10:01.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • Sakke78
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 19
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Juu mun moka ... ei ollut ihan se Bilstein, mut lähelle meni...oli Febi Bilstein... Pitäis olla ihan hyvät ja orkkisosaa vastaavat?
                          Kampiakselin tunnistimen paketti on taas eri valmistajalta ja paketissa on ihan bemarin logokin...tunnistimesta en tiiä, että kukas sen on tehenyt .
                          Last edited by Sakke78; 20-03-2009, 14:22.

                          Comment

                          • siksta
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 675
                            • Orimattila

                            #14
                            Originally posted by Sakke78 View Post
                            Juu mun moka ... ei ollut ihan se Bilstein, mut lähelle meni...oli Febi Bilstein... ja KL-varaosasta. Pitäis olla ihan hyvät ja orkkisosaa vastaavat?
                            Kampiakselin tunnistimen paketti on taas eri valmistajalta ja paketissa on ihan bemarin logokin...tunnistimesta en tiiä, että kukas sen on tehenyt
                            Juu ihan ok tavaraa tuo Febi.
                            Jos kampiakselin tunnistimessa BMW:n logo, niin valmistaja varmaankin Bosch.

                            Nyt ei sit muutaku vaihtamaan. Toivotaan ettei tarvi starttia irrottaa ton takia.
                            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                            Comment

                            • Sakke78
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 19
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Vaikutti olevan tuo kampiakselin tunnistin sen verta hankalassa paikassa, että kööräsin pirssin ja tunnistimen paikalliselle korjaamolle..laittakoot siellä paikoilleen. Työ ajaksi arvelivat parisen tuntia... Ja tutkivat muutenkin, että mikä autossa mättää. Ja eipä sillä muutenkaan tohtinut enään mihinkään liikkua, ku sammuili jo joka mutkaan ja työn takana, että sai sahattua taas käyntiin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎