Announcement

Collapse
No announcement yet.

etutukivarressa eroja norm vs. M-sport E46 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaapeli
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 8

    etutukivarressa eroja norm vs. M-sport E46 ?

    Olen tässä vaihtamassa etutukivartta, kun pallonivel on "yllättäen" löystynyt.
    Nyt osia tonkiessa törmäsin väitteeseen, että alustasarjalliseen (m-sport) menisi eri tukivarsi ??
    Jos näin, niin mikä niillä on erona ?

    Ja vaihdosta....pitääkö takahela vaihtaa myös, vai saako sen asennettua tuon vanhan kanssa ?

    Kiittäen ja kumartaen

    Ari
  • D-U-D-E
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 18
    • Nastola

    #2
    -----
    Last edited by D-U-D-E; 11-03-2009, 20:00. Reason: Väärää tietoa

    Comment

    • Kaapeli
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 8

      #3
      Harmi, että kukaan ei ehtinyt vastaamaan. Kun ei ollut varaosamyyjilläkään tietoa.
      Eli erilaiset ovat. M-sportin tukivarsi oli eri kulmalla kuin vakio. Siinä oli oikein hienot M-tarrat, joissa luki, että käyttetävä sportalustan kanssa.

      Nyt alkaa sitten hirmuinen metsästys, mistä sellaisen tukivarren löytää. Ja yli puolet tulee tietty hintaa lisää. Perkuleen pallonivelen takia....

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        Jälleen uutta tietoa itsellekin, päteekö sama kenties myös e39:sissä? :think
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Marko.K View Post
          Jälleen uutta tietoa itsellekin, päteekö sama kenties myös e39:sissä? :think
          Ei ole tullut vastaan vastaavaa. Jos pätisi niin ois sen täällä joku kertonut.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            #6
            E46:ssa on faceliftissä erilaiset tukivarret. Vanhemmassa on kai samat.
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #7
              Originally posted by D-U-D-E View Post
              "koiranluut" on m-sportissa lyhyemmät.
              Ei pidä paikkaansa. Samanpituiset.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Ainakin eri varaosanumerolla ovat. Ei taida saada M-alustan säätöjä kohdalleen tavallisilla tukivarsilla, elei katkaise sitä tappia lautasesta ja vinguttele vähän reikiä.

                Comment

                • Pekuz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 687
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Kaapeli View Post
                  Olen tässä vaihtamassa etutukivartta, kun pallonivel on "yllättäen" löystynyt.
                  Nyt osia tonkiessa törmäsin väitteeseen, että alustasarjalliseen (m-sport) menisi eri tukivarsi ??
                  Jos näin, niin mikä niillä on erona ?

                  Ja vaihdosta....pitääkö takahela vaihtaa myös, vai saako sen asennettua tuon vanhan kanssa ?

                  Kiittäen ja kumartaen

                  Ari
                  Takahelan saa kovalla työllä ehjänä irti, jos välttämättä haluaa. Suosittelen vaihtamaan puslat, koska 90% varmuudella aika saviset jos pallotkin väljät jo. Minultä ääni powerflexeille laitoin ne omaan autoon.
                  ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by jyrbba69 View Post
                    E46:ssa on faceliftissä erilaiset tukivarret. Vanhemmassa on kai samat.
                    Mulla oli kyllä erilaiset prefacelift 330ci cabriossa. (siis M versiot on varmaan samanlaiset) M merkki oli stanssattu.
                    Last edited by Convertible; 12-03-2009, 19:19.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      #11
                      Ainakin BMW Parts Catalogista löytyy tukivarret kahdella eri varaosanumerolla.
                      Tosin hinta on sama molemmille eikä kummankaan kohdalla lue mitään M-sport alustasta. :think

                      Ja Prefaceliftille ja faceliftille osanumerot on samat eli niitten suhteen ei eroa ainakaan ole.

                      EDIT: Voiskos tässä samassa yhteydessä kysyä, että meneekö M-sport vakaaja heittämällä "vakio-alustaiseen" autoon?
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • Kaapeli
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 8

                        #12
                        Nyt kun molempia on tullut hypisteltyä, niin en laittaisi sitä vakiota M-sportiin, vaikka mahdollisesti se sinne menisikin.
                        Ei siinä muita porauksia taida tulla, kuin xenonin korkeussäädön moottorille.

                        Ongelma tulee siinä, että ne ovat eri kulmassa. Eli sport-alustaan tulevassa on loivempi kulma, kuin vakioon. näin ollen menee siis renkaatkin eri kulmaan ?

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          #13
                          Originally posted by Kaapeli View Post
                          Nyt kun molempia on tullut hypisteltyä, niin en laittaisi sitä vakiota M-sportiin, vaikka mahdollisesti se sinne menisikin.
                          Ei siinä muita porauksia taida tulla, kuin xenonin korkeussäädön moottorille.

                          Ongelma tulee siinä, että ne ovat eri kulmassa. Eli sport-alustaan tulevassa on loivempi kulma, kuin vakioon. näin ollen menee siis renkaatkin eri kulmaan ?
                          Mikä on osanumero M-sport tukivarrelle? :think
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Alatukivarret samat pre-faceliftissä ja faceliftissä sekä pre-faceliftin m-sport alustaisissa. Mutta faceliftissä on m-sportin tukivarret erilaiset. Näin ainakin sedan ja farkku.

                            Itse ymmärtänyt niin, että faceliftin m-sport tukivarret sopivat myös pre-faceliftiin ja näitä käyttämällä saa madalletussa autossa camberit paremmin kohdalleen. Ainakin ajattelin tätä kokeilla jossain vaiheessa, kun ei tuo viilaaminenkaan oikein riitä tuolla madalluksella mitä itsellä on.

                            Mitä tulee kallistuksenvakaajiin, niin kyllä sinne vakioalustaiseen sopii m-sportin vakaajat "suoraan", ainoastaan kallistuksenvakaajan puslat pitää vaihtaa m-sportin pusliin (jos vakaajat kiinnostaa, niin nakkaa privaa )
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Joo itse kans tät pohdin hetken kun tuohon sigun autoon varret vaihdoin. Ja realoemi näytti näin prefaceliftille KLIK. Eli olis myöskin eri varsi prefacen normi ja m-sport alustoissa. Mutta itselle laitoin normaalit tarvike varret joista löytyi reikä xenonin tasonsäädölle. Pyöränkulmat oli ihan säädettävissä, paitsi että camberia olis pitäny hiukan säätää molemmin puolin johon ei silloin motivaatio riittänyt. Tosin silloin ei tullut mieleen tehdä caster mittausta, kun sitä ei kone suoraan ehdota.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_1173 snadi.jpg
Views:	1
Size:	292.1 KB
ID:	4817428
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎