Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330Cd,M57N:Outo"ääni"konehuoneesta+pakkasella tärinää käynnistäessä/sammuttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DannyBoy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 721

    #31
    Originally posted by sassi View Post
    Minulla myös tärähtää ja kuuluu tuollainen klonk-klonk-klonk -ääni, kun sammuttaa normaalisti, kytkin pohjassa sammuttaessa ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Minun 330d:ssä kilometrejä nyt 192tkm. Ostin tuon 122tkm ajettuna ja sama klonksahdus kuului silloinkin sammuttaessa.
    omassa pommissa alkoi tuo "klonk-klonk-klonk "ääni sammutuksessa. samaan aikaan, ton tyhjäkäynti tärinän kanssa eli 190tkm. Auton ostaessani oli 160 tkm.

    Tänään tosiaan alkoi taas tärisee. Tuollaisen huomasin, kun autolla ajelee rauhallisesti tuo tyhjäkäynti on normi. Heti kun antaa vähän reilummin monoa. niin tärinät alkaa!? Huomenna olisi tarkoitus mennä lukee vikakoodit. saa nähä mitä löytyy...
    Kokovartalokyrpä

    Nyt ajossa:
    BMW X5 E45 M-Sport -20
    BMW X5 Sport package -07
    EX: Pirusti Pemareita

    Comment

    • DannyBoy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 721

      #32
      Originally posted by DannyBoy View Post
      omassa pommissa alkoi tuo "klonk-klonk-klonk "ääni sammutuksessa. samaan aikaan, ton tyhjäkäynti tärinän kanssa eli 190tkm. Auton ostaessani oli 160 tkm.

      Tänään tosiaan alkoi taas tärisee. Tuollaisen huomasin, kun autolla ajelee rauhallisesti tuo tyhjäkäynti on normi. Heti kun antaa vähän reilummin monoa. niin tärinät alkaa!? Huomenna olisi tarkoitus mennä lukee vikakoodit. saa nähä mitä löytyy...
      Vikakoodit tuli tosiaan luettua. Ei löytynyt mitään.

      Tuli testattua tota siirtopumpun ääntä. Heitin virrat päälle "2 asentoon", niin surina kuuluu. ja lisäksi naputusta!? naputus kuuluin hyvin konehuoneen puolelta. ei niikään auton alta. Onko tuo nyt sen merkki, että olisi pumppu tullut matkansa päähän?
      Kokovartalokyrpä

      Nyt ajossa:
      BMW X5 E45 M-Sport -20
      BMW X5 Sport package -07
      EX: Pirusti Pemareita

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        #33
        klonk-klonk ääni sammuttaessa voi kuulua niinkin mukavasta paikasta kuin kaksoismassavauhtipyörästä, jos kerta epämielyttäviä ääniä kuuluu myös kiihdyttäessä.
        Last edited by Jamppa1983; 15-10-2009, 18:35.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • leed
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 31
          • Hki

          #34
          Originally posted by DannyBoy View Post
          Vikakoodit tuli tosiaan luettua. Ei löytynyt mitään.

          Tuli testattua tota siirtopumpun ääntä. Heitin virrat päälle "2 asentoon", niin surina kuuluu. ja lisäksi naputusta!? naputus kuuluin hyvin konehuoneen puolelta. ei niikään auton alta. Onko tuo nyt sen merkki, että olisi pumppu tullut matkansa päähän?

          omassa autossa nuo äänet on kuulunut lähes uudesta asti. (40tkm ajetun ostin) Joten ei kannata yö unia menettää. (nyt on melkein 100tkm ajettu sen jälkeen)

          Comment

          • parjan_fin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 86
            • Rajamäki

            #35
            Tuohon tärinään ja ravistukseen kannattaa lukasta tuo topick läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178614

            Eli livedatan lukuu ja katselemaan mitä ne suuttimet oikein siellä ajon aikana puuhaa.

            Edit: siellä myös tarinaa tarkemmin hehkuista, ne kun on ilmeisimminkin päällä myös ajon aikana, eikä vain kylmillä keleillä.
            ==========
            Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

            Comment

            • DannyBoy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 721

              #36
              Originally posted by parjan_fin View Post
              Tuohon tärinään ja ravistukseen kannattaa lukasta tuo topick läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178614

              Eli livedatan lukuu ja katselemaan mitä ne suuttimet oikein siellä ajon aikana puuhaa.

              Edit: siellä myös tarinaa tarkemmin hehkuista, ne kun on ilmeisimminkin päällä myös ajon aikana, eikä vain kylmillä keleillä.
              Näkyykö noi hehkut vikakoodeissa? Omassa pommissa ei ainakaan vikakoodeja löydy.

              Suutinten korjausmäärä sylinterille

              1: -0.39
              2: 0.50
              3: 0.67
              4: -0.44
              5: -0.44
              6: -0.47

              eikö noi aika ok ole?
              Ilmamassamittari on kanssa ok, sekä päästöt on ok. tuo tärinä ja ravistus ei niinkään kuulu auton ulkopuolelle. Ainoastaan auton sisällä. Lämmöt ei vaikuta tuohon, tärinä esiintyy joskus kuumana ja joskus kylmällä koneella. Samoin tuo tärinän voimakkuus vaihtelee. Pahimmillaan paikat tippuu hampaista. ja miten tuo voi hävitä joskus jopa pariksi viikoksi ja sit taas alkaa. On se jännä, alkaa pikkuhiljaa vituttaa.
              Last edited by DannyBoy; 19-10-2009, 10:57.
              Kokovartalokyrpä

              Nyt ajossa:
              BMW X5 E45 M-Sport -20
              BMW X5 Sport package -07
              EX: Pirusti Pemareita

              Comment

              • parjan_fin
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 86
                • Rajamäki

                #37
                Originally posted by DannyBoy View Post
                Näkyykö noi hehkut vikakoodeissa? Omassa pommissa ei ainakaan vikakoodeja löydy.

                Suutinten korjausmäärä sylinterille

                1: -0-39
                2: 0.50
                3: 0.67
                4: -0.44
                5: -0.44
                6: -0.47

                eikö noi aika ok ole?
                Ilmamassamittari on kanssa ok, sekä päästöt on ok. tuo tärinä ja ravistus ei niinkään kuulu auton ulkopuolelle. Ainoastaan auton sisällä. Lämmöt ei vaikuta tuohon, tärinä esiintyy joskus kuumana ja joskus kylmällä koneella. Samoin tuo tärinän voimakkuus vaihtelee. Pahimmillaan paikat tippuu hampaista. ja miten tuo voi hävitä joskus jopa pariksi viikoksi ja sit taas alkaa. On se jännä, alkaa pikkuhiljaa vituttaa.
                Noista arvoista en osaa sanoa mitään, valitettavasti. Yhdessä aikaisemmassa topickissa puhuttiin +6 arvosta ja jos silloin vuotaa ja pahasti niin maalaisjärjellä vois ajatella että noi on alueella, mutta kuten sanoin en tiedä.

                Samaisessa topickissa väittivät myös että ne hehkut näkyis vikakoodeissa. Tais olla jompi kumpi aikaisemmin tähän linkittämäni topick missä noista puhuttiin.

                Omasta kiulusta otetaan vikakoodit ja data, ihan vaan varmuudeksi ja mielenkiinnon vuoksi, pihalle lähi-aikoina. Saas nähdä löytyykö mitään yllättävää...
                ==========
                Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                Comment

                • DannyBoy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 721

                  #38
                  yeah. nyt näyttää siltä, että tuo polttoaineen siirtopumppu vaihto auttoin. Ei ainakaan pumpun vauhdonjälkeen ole täristänyt/järistänyt Eilen tuli tosiaan heitettyä uus pumppu. tyhjäkäynti tuntuisi muutenkin hiukan paremmalta. Uusi pumppu pitää ihan samalaista hurinaa, kun vanhakin. Pitää nyt vielä seurata tota. Toivottavasti virbaus ois historiaa
                  Kokovartalokyrpä

                  Nyt ajossa:
                  BMW X5 E45 M-Sport -20
                  BMW X5 Sport package -07
                  EX: Pirusti Pemareita

                  Comment

                  • (Welmu)
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 84
                    • Suomi

                    #39
                    Oma 530d rupesi rykimään ja melkein sammumaan risteyksissä/liikenne valoissa aluksi satunnaisesti ja sitten laakista koko ajan kun suuttimista kaksi oli tiensä päässä yhden vaihdatin ja toisen sai korjattua.
                    Suuttimien arvothan tosiaan saa luettua korjaamolla.

                    Mutta senkin huomasin että kun auto oli aluksi niin hiljainen ja nätti käyntinen että sitä kun tottui autoon niin rupesi tuntumaan että kaikkia käyntihäiriöitä tuli vaikka ne olisivatkin ollut koko ajan olemassa

                    Ja kylläpä siitä autosta sitten loppuu kyyti kun siitä oikeasti jotain hajoaa

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎