Oma 320 / vm 2000 alkoi valittaa että kumpainenkin takavalo olisi palanut. No ei ole, mutta mittaristo loistaa silti punaisena. Missähän on tyypillisin kohta että tuossa tulee kontaktihäikkää eli mistä kannattais aloittaa etsiminen. Mulla ei oo mitään käsitystä miten tuo edes noita polttimoita mittaa, mutta ilmeisesti tossa on joku kontaktihäikkä kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 väittää takavalojen palaneen
Collapse
X
-
Takakontin johdotus kannattaa tarkistaa. Eli siinä korin ja kontin välissä oleva johtonippu.
Eikä olis eka kerta kun ne on kulunut poikki.
Edit: jos kerran valittaa kumpaakin takavaloa palaneeksi, onko alkuperäiset polttimot?
Eli ei siis mitkään "halpistuningit"?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
-
-
Originally posted by Hydetys View Posthmmh..mulla näyttää et olis hantinpuoleinen ajovalo palanu, mut ilosesti palaa..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
Comment
-
-
Touringissa ainakin noita takaparkkeja on kaksi / puoli , polttimon kärähtämistä ei välttämättä siksi huomaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Hydetys View Posthmmh..mulla näyttää et olis hantinpuoleinen ajovalo palanu, mut ilosesti palaa..
omastani huomasin myös sellaisen jutun että hantinpuolen takavalot palaa hieman himmeämpänä kun kuskinpuolen.
nimim. tappelen kuukausittain ko. ongelman kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View Postse on vika sullaki varmaan siinä "jutussa" johon ite hehkut tulee kiinni. Siihen tulee se johto jossa on liitin ,katoppa siitä ne johdot läpi, niissä on kontaktihäikkää (ovat väljät).
omastani huomasin myös sellaisen jutun että hantinpuolen takavalot palaa hieman himmeämpänä kun kuskinpuolen.
nimim. tappelen kuukausittain ko. ongelman kanssa.
Comment
-
-
Korin ja takakontin välinen johdotus :think Ja tottakai ne johdot mitkä menevät takavaloille. Kannattaa myöskin vaihdella niitä polttimoita että huomaa onko polttimossa vaiko johdotuksessa vika.
Noista lähtisin itse.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
Comment
-
-
Originally posted by papUU View PostIttellä on e46 -04 320i sedani ja oon ihmetelly ku välillä mittaristos näyttää et ois oikee takavalo palanu, eikä kyllä ole vaan kaikki polttimot on suhkot uudet. Välillä se näyttää myös molempia, mut enimmäkseen oikean puolesta takavaloo vaan. Eli merkkivalo/valot taulus syttyvät ja sammuvat satunnaisesti. Jotaki kosketushäikkää pakko olla, mistähän sitä vikaa tarkalleen ettis? Polttimoiden vaihdon oon kyl jo testannu. Nyt ajelin just 250km, eikä kertaakaan ollu kyseistä ongelmaa. Aika erikoista. Ja oon niin tarkasti kattonu, että saattas olla myös ihan pientä kirkkaus eroa siinä että oikean puoleiset takavalot (3kpl) palais hieman himmeämpänä kuin vasemman puolen. Osaisko joku jelppiä?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View Postse on vika sullaki varmaan siinä "jutussa" johon ite hehkut tulee kiinni. Siihen tulee se johto jossa on liitin ,katoppa siitä ne johdot läpi, niissä on kontaktihäikkää (ovat väljät).
nimim. tappelen kuukausittain ko. ongelman kanssa.Last edited by Convertible; 04-03-2010, 09:30.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Ikuinen aloittelija View PostTämäkin kuuluu sarjaan tyyppiviat. Eli maadoitusnasta hapettuu takavalon liittimestä. Korjasin omasta vetämällä takavalon maatason erillisellä joholla suoraan koriin. Valotkin kirkastui selvästi.
Mie vaihdoin ainoastaan ne maajohdon liittimet ja nyt palaa kumpikin kirkkaana.MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
Comment