Eli olen hankkimassa kyseisen mallin bmw:n. Ja haluaisin kuulla että onko ollut vikoja ja millaisia vikoja on ollut? Ja tarkennuksena, itse haluan auton automaatti laatikolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330d vikoja??
Collapse
X
-
Omassa ollut tähän mennessä vikana polttoaineen siirtopumput ja edelleen vikana ratin täristys jarruttaessa (puslat finaalissa tai jarrulevyt kierot). Imusarjan läpät pois, jos ei vielä ole tehty (Vähenee yksi vian aiheuttaja).
Takapään apurunko voi olla irti/irrota korista. Kannattaa tarkastaa, jos mahdollista.
Steptronic-automaattiloota ei ole kovassa huudossa, mutta asiallisella käytöllä kestänee. Jos käyt koeajolla, niin tarkkaile pysyykö satasen mittarinopeudessa kierrokset n. 1800rpm. Silloin lukitus pelaa vitosvaihteella.
Nämä siis kuukauden kokemuksella ko. autostaex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
-
-
Auto ollut kohta 2 vuotta ja yhden alatukivarren vaihdolla on selvitty(330d touring).
Paras bmw mitä mulla ollut kestävyyden kannalta.Edelliset 530da, M3, 530dat.
Kaikki dieselit olleet automaatilla ja lastutettuja, ei mitään ongelmia.Kunhan et pelleile sillä
manuaalipuolella, niin aski kestää oli lastutettu tai ei.Täysin hyödytön toiminto dieselissä.
Suosittelen.
Comment
-
-
Vastataan nyt muutama oma miete noin runsaan vuoden kokemuksella omasta 330d touringista. Manuaaliaskilla tosin, kun automaatteihin en sekoa ja tuskin omassa käytössäni kestäisivät.
Yleistä tuntuu olevan, että seuraavia osia joutuu tähän malliin vaihtamaan
-Etualatukivarret. Ovat kulutustavaraa, mutta suurin osa on nämä varmasti joutunut vaihtamaan
- Etutukivarren takapuslat myös tuntuvat kuluvan helposti
- Etupuhaltimen vastus (siili) on myös yleinen vaihtokohde E46 malleihin
- Erilaiset tärinät, jotka johtuvat etupään eri asioista.
- Perästä voi usein kuulua erinäisiä ääniä ja varmaan noista linkeistä löytyy tarkemmin ongelmakohtia
Itse tarkistaisin seuraavat asiat:
- Ajettavuus yli 100km/h vauhdissa. Ei saa olla mitään tärinöitä tms.
- Lisäksi tukivarret on hyvä tsekata
Tässä omia mietteitä. Mutta korostan, että yleisesti ottaen olen ollut hyvin tyytyväinen autoon. Juuri sopivan tehokas minulle ja kun ajan paljon, niin kulutus on sopivan pientä moottorin tehoon nähden. Lisäksi nimen omaan ajajan auto. Autoa olen vaihtamassa kesän aikana, mutta uusi autokin tulee olemaan 330, mutta d vai xd niin sitä ei vielä tiedä.
Comment
-
Comment