Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LifeStyle
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 4

    E46 öljynkulutus

    Moron!

    Eli autona '00 vuosimallin 2,2l e46. Olen öljynvaihdon tehnyt 4000km sitten, ja nyt syttyi käynnistyksen jälkeinen keltainen öljynmäärän merkkivalo. Vitutus on suunnaton. Auton olen omistanut puolivuotta ja tähän mennessä ainoan öljynvaihdon jouduin tekemään ennen kuin ns. huoltoväli tuli täyteen.

    Autolla ajettu 120tkm ja sitä säilytän puolilämpimässä tallissa, jossa lämpö nyt talviaikaan hieman plussalla.

    Auto ei tiputa öljyä ja alusta on aivan puhdas. Ainakaan lämpimänä kaasua painettaessa ei perästä puske tummaa savua...

    Kiitos vikavinkeistä jo etukäteen!
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by LifeStyle View Post
    Moron!

    Eli autona '00 vuosimallin 2,2l e46. Olen öljynvaihdon tehnyt 4000km sitten, ja nyt syttyi käynnistyksen jälkeinen keltainen öljynmäärän merkkivalo. Vitutus on suunnaton. Auton olen omistanut puolivuotta ja tähän mennessä ainoan öljynvaihdon jouduin tekemään ennen kuin ns. huoltoväli tuli täyteen.

    Autolla ajettu 120tkm ja sitä säilytän puolilämpimässä tallissa, jossa lämpö nyt talviaikaan hieman plussalla.

    Auto ei tiputa öljyä ja alusta on aivan puhdas. Ainakaan lämpimänä kaasua painettaessa ei perästä puske tummaa savua...

    Kiitos vikavinkeistä jo etukäteen!
    Ei toi ole mikään vitutuksen paikka. Joskus öljynkulutus lisääntyy kun esim. öljyn merkki vaihtuu. Eikä tuollainen litra neljällä tuhannella nyt ole muutenkaan mitään. Lisäät vaan sen vajaan litran sinne ja annat palaa. kun kulutus on luokkaa litra tuhannella voit alkaa tutkimaan tarkemmin.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • LifeStyle
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 4

      #3
      Mutta..?

      Originally posted by TFV View Post
      Ei toi ole mikään vitutuksen paikka. Joskus öljynkulutus lisääntyy kun esim. öljyn merkki vaihtuu. Eikä tuollainen litra neljällä tuhannella nyt ole muutenkaan mitään. Lisäät vaan sen vajaan litran sinne ja annat palaa. kun kulutus on luokkaa litra tuhannella voit alkaa tutkimaan tarkemmin.
      Mistäs sen nyt tietää, että sitä on mennyt 1l/4000km? Ajattelin, että se keltainen öljynmäärän merkkivalo syttyy vain, jos öljyä on jäljellä esim 1l...?

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Originally posted by LifeStyle View Post
        Moron!

        Eli autona '00 vuosimallin 2,2l e46. Olen öljynvaihdon tehnyt 4000km sitten, ja nyt syttyi käynnistyksen jälkeinen keltainen öljynmäärän merkkivalo. Vitutus on suunnaton. Auton olen omistanut puolivuotta ja tähän mennessä ainoan öljynvaihdon jouduin tekemään ennen kuin ns. huoltoväli tuli täyteen.

        Autolla ajettu 120tkm ja sitä säilytän puolilämpimässä tallissa, jossa lämpö nyt talviaikaan hieman plussalla.

        Auto ei tiputa öljyä ja alusta on aivan puhdas. Ainakaan lämpimänä kaasua painettaessa ei perästä puske tummaa savua...

        Kiitos vikavinkeistä jo etukäteen!
        Katsoitko edes vitutuksissasi tikusta öljyn määrää? Se keltainen valo voi tarkoittaa myös viallista öljymäärän anturia.

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #5
          Originally posted by LifeStyle View Post
          Mistäs sen nyt tietää, että sitä on mennyt 1l/4000km? Ajattelin, että se keltainen öljynmäärän merkkivalo syttyy vain, jos öljyä on jäljellä esim 1l...?
          Silloin kun koneessa on litra öljyä syttyy jo toinenkin merkkivalo.
          Mene nyt hyvä mies/tyttö/poika katsomaan sitä öljytikkua.

          Comment

          • LifeStyle
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 4

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Ei toi ole mikään vitutuksen paikka. Joskus öljynkulutus lisääntyy kun esim. öljyn merkki vaihtuu. Eikä tuollainen litra neljällä tuhannella nyt ole muutenkaan mitään. Lisäät vaan sen vajaan litran sinne ja annat palaa. kun kulutus on luokkaa litra tuhannella voit alkaa tutkimaan tarkemmin.
            Originally posted by Matula View Post
            Silloin kun koneessa on litra öljyä syttyy jo toinenkin merkkivalo.
            Mene nyt hyvä mies/tyttö/poika katsomaan sitä öljytikkua.
            No tämäpä poika oli jo katsonut öljytikkua ja todennut sen edellispäivänä elikkäs eilen olevan hieman puolivälin alapuolella, tänään sitten syttyi se valo noin tunti sitten, enkä kylmällä moottorilla ole öljymäärää päässyt tarkastamaan, mutta tänään siis lämpimällä moottorilla se oli alarajassa...

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by LifeStyle View Post
              No tämäpä poika oli jo katsonut öljytikkua ja todennut sen edellispäivänä elikkäs eilen olevan hieman puolivälin alapuolella, tänään sitten syttyi se valo noin tunti sitten, enkä kylmällä moottorilla ole öljymäärää päässyt tarkastamaan, mutta tänään siis lämpimällä moottorilla se oli alarajassa...
              No niin, siis litran paikka. Ota lunkisti, koneesi on kunnossa.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7510
                • Kotona

                #8
                No ei tuo kulutus mitenkään normaalia ole, itsellä E46 320i -00 (vanhemmalla koneella) ja ei vie öljyä tippaakaan vaikka +10tkm ajettu viime vaihdosta. :think
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • LifeStyle
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 4

                  #9
                  Originally posted by Zeta View Post
                  No ei tuo kulutus mitenkään normaalia ole, itsellä E46 320i -00 (vanhemmalla koneella) ja ei vie öljyä tippaakaan vaikka +10tkm ajettu viime vaihdosta. :think

                  No siis aivan sama kone. En tiedä sitten, että mikä siinä on mennyt.. Lueskelin tuosta, että männänregas saattaa jumittaa, tiedä sitten... Täytynee vaan viedä E.Kaukoselle Turenkiin, merkkikorjaamoon ei varaa ole näillä palkoilla...

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7510
                    • Kotona

                    #10
                    Originally posted by LifeStyle View Post
                    No siis aivan sama kone. En tiedä sitten, että mikä siinä on mennyt.. Lueskelin tuosta, että männänregas saattaa jumittaa, tiedä sitten... Täytynee vaan viedä E.Kaukoselle Turenkiin, merkkikorjaamoon ei varaa ole näillä palkoilla...
                    Sullahan on faceliftin 2.2i 170hv, mulla wanha 2.0i 150hv? Pyydä joku katselemaan pöllyttääkö (varsinkin kone kylmänä ajettaessa) sinistä savua putkesta, tuollainen öljyn vienti pitäisi jo väkisin näkyä savutuksena?
                    Last edited by Zeta; 19-03-2009, 21:53.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    -

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #11
                      Ei litra 4000km:llä näy savutuksena tosiaan. Vois olla melkein normaali kulutus jos antaa happee kunnolla Öljyn viskositeetti mitä on laitettu ois hyvä tietää kans?

                      PS. Jos johonki viet, vie hämeenlinnaan päivärinnalle, tietää bemareista kaiken ja on halvempi kun kaukonen..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        No ei kai tuossa kannata vielä alkaa koneelle mitään isompaa tekemään.
                        Vaihda uudet öljyt, vaikka jotain toista merkkiä ja seuraa häviääkö vielä?
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          No ei oo kyllä normaalia 1L/4000km. Ehjään koneeseen ei öljyjä tartte lisäillä lyhyellä vaihtovälillä. Vanhaan 325ti compactiin joutu lisäämään litran kun kilsoja oli 20tkm. 325ci ei syönyt ollenkaan. Pysyi 24tkm yläran tuntumassa. Ei nää oo enää mitään 80-luvun pelejä jotka vetää ehjänäkin öljyä. Voihan sitä vakuutella itselleen, että ihan normaalia on, mutta kyllä se mua ainakin vituttais. Eihän se toki ajamista haittaa, mutta kyllä tommosella kulutuksella jotain on kulunut/pielessä.

                          Noissa M54 koneissa vissiin tukkeutuneet huohottimet/separaattorit on aiheuttaneet öljyn kulkeutumista imusarjaan ja sitä kautta moottoriin palamaan. Sieltä lähtisin ekana vikaa etsimään.

                          Comment

                          • bimmerfanatic
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 402
                            • somero

                            #14
                            Originally posted by LifeStyle View Post
                            Moron!

                            Eli autona '00 vuosimallin 2,2l e46. Olen öljynvaihdon tehnyt 4000km sitten, ja nyt syttyi käynnistyksen jälkeinen keltainen öljynmäärän merkkivalo. Vitutus on suunnaton. Auton olen omistanut puolivuotta ja tähän mennessä ainoan öljynvaihdon jouduin tekemään ennen kuin ns. huoltoväli tuli täyteen.

                            Autolla ajettu 120tkm ja sitä säilytän puolilämpimässä tallissa, jossa lämpö nyt talviaikaan hieman plussalla.

                            Auto ei tiputa öljyä ja alusta on aivan puhdas. Ainakaan lämpimänä kaasua painettaessa ei perästä puske tummaa savua...

                            Kiitos vikavinkeistä jo etukäteen!
                            öljymäärän tasoanturi paskana. mulla sytyttää joka kerta käynnistyksen yhteydessä keltaisen merkkivalon vaikka öljynmäärä pysyy vakiona. ja autohan on siis e46 318 -02.

                            Comment

                            • Jaska85
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 25
                              • Keuruu

                              #15
                              Itellä oli edellinen auto just toi m54 2.2i ja se vei kans aika reilusti öljyä ostaessani sen. Sit vaihdoin castrolin magnatecit sisään ja kulutus loppui Vähän aikaa sitten kuulin, että veljen kaverilla oli sama homma, magnatecit sisään ja siihen loppu.

                              Uuteen autooni vaihtuu myös magnatecit tai ehkä jopa edget sisään seuraavassa vaihdossa.
                              BMW E82 120D
                              Entiset:
                              BMW E36 325i compact
                              BMW E92 330XD
                              BMW E91 325i
                              BMW E91 320D
                              BMW E46 330i Touring
                              BMW E46 320i Sedan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎