Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320Ci -00 Automaatissa häiriö. Huutomerkki syttyi mittaristoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    #16
    Originally posted by kilofasu View Post
    Kiitti paljon. Juuri tämmoisessä tapauksessa on näistä foorumeista pirusti hyötyä. Muuten vois mennä rahaa ihan hukkaan. Kohtahan voi laittaa kesärenkaat, joten odotellaan siihen. Kesärenkaat on oikeaa kokoa. Nyt kun oon kaupungissa ajellut, niin valo ei ole syttynyt. Viimeiset 4 syttymistä tuli matkalla äkäslompolosta vaasaan.

    Mitä tarkoitat noilla mukautumisien nollaamisilla?
    Eli laatikon muisti "nollataan" kun se oppivaista sorttia.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by kilofasu View Post
      Kiitti paljon. Juuri tämmoisessä tapauksessa on näistä foorumeista pirusti hyötyä. Muuten vois mennä rahaa ihan hukkaan. Kohtahan voi laittaa kesärenkaat, joten odotellaan siihen. Kesärenkaat on oikeaa kokoa. Nyt kun oon kaupungissa ajellut, niin valo ei ole syttynyt. Viimeiset 4 syttymistä tuli matkalla äkäslompolosta vaasaan.

      Mitä tarkoitat noilla mukautumisien nollaamisilla?
      Jos laatikon vikavalo syttyy vieläpä juuri pidemmässä matka-ajossa,
      95%:n varmuudella kyse on juurikin väärän kokoisista pyöristä.
      Jostain syystä nämä herjat alkaa varsinkin vasta kun väärän vierintäkehän pyörillä on ajettu joitain tuhansia, ja nimenomaan pidemmässä yhtäjaksoisessa matka-ajossa. Näissä minun tuntemissani muissa tapauksissa herjat laatikosta oli samat kuin sinulla.
      Eli todennäköisesti sitä "kuudetta pykälää" ei laatikosta tällä hetkellä löydy lainkaan, eli laatikon turbiini ei matka-ajossa lukitu, ja systeemi kun liian pitkään joutuu arpomaan siinä lukituksen rajamailla, tulee herja vitospykälän ohjauksesta. Huollossahan tässä kohtaa lähdetään vaihtamaan laatikon "viallista" venttiilikoneistoa, vaikka homma hoituisi oikean kokoisella rengastuksella ja mukautumien nollaamisella. Tosin usein ongelma poistuu pelkällä oikean halkaisijan renkaiden vaihdolla.
      Ilmoittele kuinka kävi kun vaihdoit kiekot oikean kokoisiin.

      Comment

      • kilofasu
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 127

        #18
        Kiitoksia vielä. Perun tuon huoltoajan ja vaihdan kesägummit alle. Sitten pitää käydä tekees noi nollaukset. Onnistunevat Boschin laitteistolla? Firma ei siis ole BMW merkkihuolto. Noilla talvirenkailla on ajettu tosiaan koko talvi ja viime viikolla vasta alkoi herjat.

        Vähän jäi nyt mietityttämään, että voiko turbiinin lukittumattomuus matka-ajossa aiheuttaa jotain vauriota pitkällä aikavälillä? En oikein tunne näitä automaattilaatikoita.
        Last edited by kilofasu; 26-03-2009, 10:23.
        Kalusto:
        e39 530dA -02 M-Sport
        e46 320ciA -00
        Yamaha FZS1000 Fazer -03
        Opel Ascona B 2.0S -80
        Tunturi Automat

        "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

        Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
        Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

        Comment

        • kilofasu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 127

          #19
          Oikean kokoiset kesäkummit on nyt alla. Huomenna mennään nollaamaan koodit ja mukautumiset. Huutomerkki on syttynyt kesärenkailla yhden kerran matka-ajossa. Tämä johtunee varmaan siitä, että laatikon mukautumiset on vielä talvirenkaissa ja vikakoodeja ei ole vielä nollattu. Talvirenkaat siis olivat alikokoiset.
          Kalusto:
          e39 530dA -02 M-Sport
          e46 320ciA -00
          Yamaha FZS1000 Fazer -03
          Opel Ascona B 2.0S -80
          Tunturi Automat

          "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

          Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
          Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

          Comment

          • kilofasu
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 127

            #20
            Vuoden päivät on nyt ajeltu oikean kokoisella rengastuksella. Laatikkoa ei kuitenkaan nollattu. Minkäänlaista herjaa ei ole enää tullut. Kiitokset Hemille hyvästä neuvosta. Vika oli ilmeisesti tuossa väärässä rengaskoossa.
            Kalusto:
            e39 530dA -02 M-Sport
            e46 320ciA -00
            Yamaha FZS1000 Fazer -03
            Opel Ascona B 2.0S -80
            Tunturi Automat

            "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

            Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
            Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by kilofasu View Post
              Vuoden päivät on nyt ajeltu oikean kokoisella rengastuksella. Laatikkoa ei kuitenkaan nollattu. Minkäänlaista herjaa ei ole enää tullut. Kiitokset Hemille hyvästä neuvosta. Vika oli ilmeisesti tuossa väärässä rengaskoossa.
              Nämä m52TU/ZF yhdistelmät e46:ssa ja e39:ssä ovat erittäin herkkiä väärälle renkaan vierintäkehälle , vaikka niin moni sitä kovin epäileekin.
              Tiedän muutamankin tapauksen jossa loppujen lopuksi kun vikaa ei ole laatikosta kalliiden korjausyritysten jälkeenkään löydetty merkkihuollossakaan, on päädytty laatikon vaihtoon.
              Kuitenkin sama ongelma on jatkunut edelleen, kunnes on lopulta tajuttu vaihtaa oikean vierintäkehän/halkaisijan renkaat alle.
              Tämä ZF:n laatikko itsessään on ikiliikkuja jota ei saa hajalle kuin väärin tehdyllä öljynvaihdolla ja sekaisin väärän vierintäkehän rengastuksella.

              Comment

              • kilofasu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 127

                #22
                Mulla kone on M54B22
                Kalusto:
                e39 530dA -02 M-Sport
                e46 320ciA -00
                Yamaha FZS1000 Fazer -03
                Opel Ascona B 2.0S -80
                Tunturi Automat

                "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #23
                  Originally posted by kilofasu View Post
                  Mulla kone on M54B22
                  Sama laatikko ja softa => samat ongelmat.
                  m52TU ja m54 moottorit ovat melko läheistä sukua.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Sama laatikko ja softa => samat ongelmat.
                    m52TU ja m54 moottorit ovat melko läheistä sukua.
                    Ei "sukua", vaan perusmoottorit käytännössä samat männänhelmojen pinnoitusta ja muutamaa pikkunyanssia lukuunottamatta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎